Gå til innhold

Religion, kristendom og liv på Mars

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Han banker på vershusporten og vertshusholder stikker hodet ut: "Det er fullt i herberget!"

Josef: "Men Maria er gravid!"

Vertshusholderen: "Det kan ikke jeg noe for!"

Josef: "Ikke jeg heller!"

Var lettere å slippe unna i gamledager tydeligvis...

Hva med stakkars Lot, som sov sin uskyldigste søvn, mens døtrene hadde sex med ham...

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

40

• maiken76

10

• vin

8

• mil1365380270

8

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Vi vet iallfall at du ikke er troverdig. Enten lyver du bevisst eller så mangler du helt grunnleggende kunnskaper.

Vennlig hilsen

Kunnskaper om bibelen er ikke bedre enn om Ringenes Herre, eller Tatt Av Vinden, snarere tvert om.

Gjest Tristamento
Skrevet

Jeg underholder frivillig, men du gjør det ufrivillig.

Hei!

Jeg betviler ikke at du forsøker å fremstå som klovn.

Bare mennesker som er uvitende, etnosentriske og/eller rasistiske vil finne faglig relevante innlegg "morsomme".

At du finner mine innlegg "morsomme", overrasker ingen.

Vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Var lettere å slippe unna i gamledager tydeligvis...

Hva med stakkars Lot, som sov sin uskyldigste søvn, mens døtrene hadde sex med ham...

For noen grisefanter.

Skrevet

Klvø er noen ganger riktig morsom... men slett ikke alltid. Noen ganger slår jeg også av -- han blir for selvhøytidlig.

Men har du sett han som imiterer Kalvø? Jeg husker ikke navnet, men han tok Kalvø på kornet! :)

hehe, nie har ikke sett det.

Har sans for Kristian Valen jeg - han er jo for søren bedre enn originalene sine! *s*

Skrevet

Jeg har aldri tenkt å lese den, men tittelen vekket litt nysgjerrighet.

Hos meg også vettø - og da kjøpte jeg den - kan sende den til deg om du vil. Mail meg på [email protected] så sender jeg den til deg :)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hei!

Bare mennesker som er uvitende, etnosentriske og/eller rasistiske vil finne faglig relevante innlegg "morsomme".

Vennlig hilsen

Faglig? Ganske unyttig fag da. Omtrent som å kunne farge filthatter. Bruker noen det lenger?

Skrevet

Blitt mer ufullkomne i den senere tid? Det er vel i såfall pgaall innavlen der i starten det da.. hehe

Tja...de levde for eksempel i flere hundre år den gang ..

Gjest Tristamento
Skrevet

Kunnskaper om bibelen er ikke bedre enn om Ringenes Herre, eller Tatt Av Vinden, snarere tvert om.

Hei!

UiF -- dette er sludder og vås. Ingen bok har betydd så mye for vestlig kulturarv som Bibelen. Det ville nok Tolkien også visst.

Dessuten skal du ikke se bort fra at det er mye påvirkning fra Bibelen å finne i Lord of the Rings.

Når skal du slutte å la ditt irrasjonelle hat overfor kristendommen hindre deg i å tilegne deg kunnskap?

Vennlig hilsen

mil1365380270
Skrevet

For noen grisefanter.

Ja, men tenk den jobben de hadde med å få naboene til å tro på røverhistoriene..?!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hos meg også vettø - og da kjøpte jeg den - kan sende den til deg om du vil. Mail meg på [email protected] så sender jeg den til deg :)

Takk som byr, men jeg er nomade i Sahara, og postvesenet funker så dårlig, det forrige budet tørket til en mumie før han fant oss.

Gjest pudding kjukken
Skrevet

For noen grisefanter.

Det er mye sex og vold i bibelen ja.. FØR de forbyr det da.. passer påå forby det mot slutten av bibelen, sånn at etterfølgerne ikke skal få det noe gøy..

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hei!

UiF -- dette er sludder og vås. Ingen bok har betydd så mye for vestlig kulturarv som Bibelen. Det ville nok Tolkien også visst.

Dessuten skal du ikke se bort fra at det er mye påvirkning fra Bibelen å finne i Lord of the Rings.

Når skal du slutte å la ditt irrasjonelle hat overfor kristendommen hindre deg i å tilegne deg kunnskap?

Vennlig hilsen

Ditt-dittt-ditt lille råskinn!

Gjest Tristamento
Skrevet

hehe, nie har ikke sett det.

Har sans for Kristian Valen jeg - han er jo for søren bedre enn originalene sine! *s*

Valen er meget bra!! Men du må en gang få med deg Kalvø-parodien. Det er en gruppe på tre kopikere som spiller og imiterer -- en av dem gjør Kalvæ utrolig godt! Viser hvilke triks Kalvø anvender for å være morsom.

Ellers er jo radarparet bak "Tonight med ..." vanvittig gode, da.

Vennlig hilsen

Gjest pudding kjukken
Skrevet

Hei!

Vennlig hilsen

Det eneste vi i såfall har lært av bibelen er vel at vi ikke skal tolerere folk som ikke er som vi (feks homofile), og at alle som ikke tror på ham ikke er noe verd.

Trodde alle hans skaperverk var likeverdige jeg?

Mye dritt og elendighet som har kommet ut av folks tolkninger av bibelen ja.. uffameg..

Gjest 1914 -- du tror det ikke før du får de det!
Skrevet

På det tidspunktet var menneskene ganske nær fullkommenheten så det var ikke fare for innavl.

I senere tider er menneskene blitt mere ufullkome ..

Ble jeg forklart da jeg var JV ;o)

Du har vært Jv... interessant. Hva fikk deg til å forlate "Mor"? Eller ble du utstøtt?

Skrevet

hehe.. ja særlig..

Gjest pudding kjukken
Skrevet

Hei!

Vennlig hilsen

Nei det overrasker vel ingen at dine innlegg er morsomme..

Du er jo DOL's klovn!

*klem*

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Mens jeg har deg: JV forbyr blodoverføring, men hvor i Bibelen står det?

Jeg kan bare finne reglene om ikke å SPISE blod.

Gjest Tristamento
Skrevet

Det eneste vi i såfall har lært av bibelen er vel at vi ikke skal tolerere folk som ikke er som vi (feks homofile), og at alle som ikke tror på ham ikke er noe verd.

Trodde alle hans skaperverk var likeverdige jeg?

Mye dritt og elendighet som har kommet ut av folks tolkninger av bibelen ja.. uffameg..

Hei!

Du skriver:

"Det eneste vi i såfall har lært av bibelen er vel at vi ikke skal tolerere folk som ikke er som vi (feks homofile), og at alle som ikke tror på ham ikke er noe verd."

Sludder. Det er riktig at mange mener Bibelen ikke aksepterer homofili.

Men mener du all grensesetting er gal? At du synes homofili er vakkert og fint, skal du selvsagt ha lov til. Men kan du ikke akseptere at andre er av en annen mening?

Jeg håper du også setter en grense før vi kommer til nekrofili og pedofili -- eller skal vi godta dem utfra en frykt for ikke å godta "folk som ikke er som vi"...

"Trodde alle hans skaperverk var likeverdige jeg?"

De fleste kristen deler din tro.

"Mye dritt og elendighet som har kommet ut av folks tolkninger av bibelen ja.."

Det er rett. Men mye bra også -- synes du ikke? Husk på at biskop Køhn forsvare den homofilien du er så glad i, nettopp ved å henvise til Bibelen.

" uffameg.. "

...ja fysjameg! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...