Gå til innhold

Religion, kristendom og liv på Mars

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

40

• maiken76

10

• vin

8

• mil1365380270

8

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Det eneste vi i såfall har lært av bibelen er vel at vi ikke skal tolerere folk som ikke er som vi (feks homofile), og at alle som ikke tror på ham ikke er noe verd.

Trodde alle hans skaperverk var likeverdige jeg?

Mye dritt og elendighet som har kommet ut av folks tolkninger av bibelen ja.. uffameg..

Og JVs Vakttårnet mener at de som blir utstøtt fra JV egentlig skal drepes, det står i bibelen.

JV har også et svært anstrengt forhold til ikke-JVer.

Valen er meget bra!! Men du må en gang få med deg Kalvø-parodien. Det er en gruppe på tre kopikere som spiller og imiterer -- en av dem gjør Kalvæ utrolig godt! Viser hvilke triks Kalvø anvender for å være morsom.

Ellers er jo radarparet bak "Tonight med ..." vanvittig gode, da.

Vennlig hilsen

Ja - Asbjørn "Bjekke" er en favoritt! Sånne mennesker FINNS jo! hehehe

Gjest pudding kjukken

Hei!

Du skriver:

"Det eneste vi i såfall har lært av bibelen er vel at vi ikke skal tolerere folk som ikke er som vi (feks homofile), og at alle som ikke tror på ham ikke er noe verd."

Sludder. Det er riktig at mange mener Bibelen ikke aksepterer homofili.

Men mener du all grensesetting er gal? At du synes homofili er vakkert og fint, skal du selvsagt ha lov til. Men kan du ikke akseptere at andre er av en annen mening?

Jeg håper du også setter en grense før vi kommer til nekrofili og pedofili -- eller skal vi godta dem utfra en frykt for ikke å godta "folk som ikke er som vi"...

"Trodde alle hans skaperverk var likeverdige jeg?"

De fleste kristen deler din tro.

"Mye dritt og elendighet som har kommet ut av folks tolkninger av bibelen ja.."

Det er rett. Men mye bra også -- synes du ikke? Husk på at biskop Køhn forsvare den homofilien du er så glad i, nettopp ved å henvise til Bibelen.

" uffameg.. "

...ja fysjameg! :)

Det er en vesentlig forskjell på homofili mot pedofili/nekrofili og det er samtykke..

Homofile samtykker i å ha sexuell omgang, mens et lik nødvendigvis ikke gjør det, ei heller barn som pedofile forgriper seg på.

Tror nok homofile har det like vakkert sammen som de heterofile, hvorfor skulle de ikke det?

Annonse

Gjest Tristamento

Og JVs Vakttårnet mener at de som blir utstøtt fra JV egentlig skal drepes, det står i bibelen.

JV har også et svært anstrengt forhold til ikke-JVer.

Hei!

Er det ingen grupper mennesker du ikke liker... bortsett fra innvandrer, da.

Er det ingen type seksualitet du ikke tar avstand fra?

Vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Hei!

Er det ingen grupper mennesker du ikke liker... bortsett fra innvandrer, da.

Er det ingen type seksualitet du ikke tar avstand fra?

Vennlig hilsen

Tror du må stokke orda før du deler dem ut, jeg får mark av alle feilene.

Hei!

Du skriver:

"Det eneste vi i såfall har lært av bibelen er vel at vi ikke skal tolerere folk som ikke er som vi (feks homofile), og at alle som ikke tror på ham ikke er noe verd."

Sludder. Det er riktig at mange mener Bibelen ikke aksepterer homofili.

Men mener du all grensesetting er gal? At du synes homofili er vakkert og fint, skal du selvsagt ha lov til. Men kan du ikke akseptere at andre er av en annen mening?

Jeg håper du også setter en grense før vi kommer til nekrofili og pedofili -- eller skal vi godta dem utfra en frykt for ikke å godta "folk som ikke er som vi"...

"Trodde alle hans skaperverk var likeverdige jeg?"

De fleste kristen deler din tro.

"Mye dritt og elendighet som har kommet ut av folks tolkninger av bibelen ja.."

Det er rett. Men mye bra også -- synes du ikke? Husk på at biskop Køhn forsvare den homofilien du er så glad i, nettopp ved å henvise til Bibelen.

" uffameg.. "

...ja fysjameg! :)

Det er det med egne meninger som skurrer litt.. det får vi jo ikke ha, vi må jo følge det som står i bibelen..

Og hva fint har kommet ut av bibelen?

Gjest Tristamento

Det er en vesentlig forskjell på homofili mot pedofili/nekrofili og det er samtykke..

Homofile samtykker i å ha sexuell omgang, mens et lik nødvendigvis ikke gjør det, ei heller barn som pedofile forgriper seg på.

Tror nok homofile har det like vakkert sammen som de heterofile, hvorfor skulle de ikke det?

Hei!

Vi diskuterer to forskjellige ting.

Men først: ulike tolkninger av Bibelen gir ulike svar mht. homofili.

Men det du synes å angripe, er det at noen mennesker ikke synes at homofili er normalt eller akseptabelt?

Og en trenger ikke basere seg på Bibelen for å mene det?

Meg bekjent er det flere typer sexualitet som stort sett blir mer eller mindre sett ned på: sex mellom søsken, mellom far og mor, mellom datter og mor, mellom bestemor og barnebarn etc.

Men dette k a n jo tenkes å være frivillig.

Jeg har ikke noe imot at du er veldig positivt innstilt overfor homofili, Men hvorfor aksepterer ikke du at ikke alle synes homoerotikk er vakkert elller ok?

Bør det ikke være plass til ulike oppfatninger?

Vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Det er det med egne meninger som skurrer litt.. det får vi jo ikke ha, vi må jo følge det som står i bibelen..

Det er jævlig bra sigarettpapir i et knipetak, bibelen har redda mange ut av vanskelige situasjoner.

Annonse

Gjest Tristamento

Hei!

Hvor i Bibelen står det at en ikke kan ha egne meninger?

Nei, ikke alle mener jo at Bibelen har kommet med noe særlig bra... på en annen side: tanken om nestekjærlighet, tanken om at alle mennesker har samme opphav (med klar brodd mot den rasismen UiF forkyunner).

For mange mennesker har Bibelen gitt inspirasjon til noe av det mest grunnleggende innen europeisk og vestlig kulturhistorie.

Men før vi fortsetter -- har du noe høyere utdannelse innen studiet av kultur?

Vennlig hilsen

Hei!

Hvor i Bibelen står det at en ikke kan ha egne meninger?

Nei, ikke alle mener jo at Bibelen har kommet med noe særlig bra... på en annen side: tanken om nestekjærlighet, tanken om at alle mennesker har samme opphav (med klar brodd mot den rasismen UiF forkyunner).

For mange mennesker har Bibelen gitt inspirasjon til noe av det mest grunnleggende innen europeisk og vestlig kulturhistorie.

Men før vi fortsetter -- har du noe høyere utdannelse innen studiet av kultur?

Vennlig hilsen

Nestekjærlighjet er vel det som mangler MEST i bibelen da..

Gjest pudding kjukken

Hei!

Vi diskuterer to forskjellige ting.

Men først: ulike tolkninger av Bibelen gir ulike svar mht. homofili.

Men det du synes å angripe, er det at noen mennesker ikke synes at homofili er normalt eller akseptabelt?

Og en trenger ikke basere seg på Bibelen for å mene det?

Meg bekjent er det flere typer sexualitet som stort sett blir mer eller mindre sett ned på: sex mellom søsken, mellom far og mor, mellom datter og mor, mellom bestemor og barnebarn etc.

Men dette k a n jo tenkes å være frivillig.

Jeg har ikke noe imot at du er veldig positivt innstilt overfor homofili, Men hvorfor aksepterer ikke du at ikke alle synes homoerotikk er vakkert elller ok?

Bør det ikke være plass til ulike oppfatninger?

Vennlig hilsen

Du har sporet av litt..

Gjest Tristamento

Nestekjærlighjet er vel det som mangler MEST i bibelen da..

Hei!

Kan du underbygge din påstand? I NT heter det i klartekst at barmhjertighet er det Gud vil ha.

At Bibelen skildrer menneskelig adferd som ikke er særlig barmhjertig, er en annen sak.

Husk at Bibelen IKKE bare er en samling av lover og regler -- det er også en samling av historiske skrifter og beretninger om hvordan vi mennesker kan være.

Og det er det som gjør Bibelen så rik: den reflekterer et folk -- mennesker som du og jeg -- med all deres humanitet: med deres håp, sorger, lengsler, frykt etc.

Jeg tror du hadde hatt et annet syn på Bibelen om du hadde hatt mer kunnbskap om denne skriftsamlingen.

Vennlig hilsen

Hei!

Kan du underbygge din påstand? I NT heter det i klartekst at barmhjertighet er det Gud vil ha.

At Bibelen skildrer menneskelig adferd som ikke er særlig barmhjertig, er en annen sak.

Husk at Bibelen IKKE bare er en samling av lover og regler -- det er også en samling av historiske skrifter og beretninger om hvordan vi mennesker kan være.

Og det er det som gjør Bibelen så rik: den reflekterer et folk -- mennesker som du og jeg -- med all deres humanitet: med deres håp, sorger, lengsler, frykt etc.

Jeg tror du hadde hatt et annet syn på Bibelen om du hadde hatt mer kunnbskap om denne skriftsamlingen.

Vennlig hilsen

Hvorfor er det bare de som tror på Gud som kommer til himmelen eller hva det nå enn er?

Burde ikke i de som ikke har funnet lyset selv trenge det mer enn noen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...