Gå til innhold

Hva skal man med skjermkort?

Anbefalte innlegg

Nok et dumt spørsmål fra meg...

Mens jeg holdt på å installere nettverkskort var det ett kort som falt ut. Jeg satte det på plass igjen, men etter det ville ikke datamaskinen starte. Når jeg fjernet dette kortet virket alt som det skulle. Nå viser det seg at kortet jeg fjernet er et skjermkort (Win fast GE Force 2GTS) Det har også en plugg, kan ikke huske å ha plugget noe inn der noengang.

Jeg har innbilt meg at uten skjermkort virker ikke skjermen, men det er kanskje feil? Hvilken nytte gjør dette skjermkortet?

I enhetsbehandling står det under skjermer Studio Works 995 e. Under det nevnte skjermkortet står det ikke noen feilmelding.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133104-hva-skal-man-med-skjermkort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg tipper maskinen har et innebygget skjermkort og et ekstra i tillegg. Det ekstra er kanskje bedre enn det innebygde siden det er satt inn i tillegg.

Sjekk at det ekstra sitter ordentlig nedi soklen.

Hvis OK, men at den fremdeles ikke starter:

Ta ut strømmen. Sett i alle kort. En kontaktbro merket "CMOS" eller "CMOS reset" må settes over til "reset" et øyeblikk og så tilbake til "normal" igjen for å generere ny autosetup.

Slå på igjen og prøv.

Jeg tipper maskinen har et innebygget skjermkort og et ekstra i tillegg. Det ekstra er kanskje bedre enn det innebygde siden det er satt inn i tillegg.

Sjekk at det ekstra sitter ordentlig nedi soklen.

Hvis OK, men at den fremdeles ikke starter:

Ta ut strømmen. Sett i alle kort. En kontaktbro merket "CMOS" eller "CMOS reset" må settes over til "reset" et øyeblikk og så tilbake til "normal" igjen for å generere ny autosetup.

Slå på igjen og prøv.

Men så lenge det fungerer greit her, jeg får velge farger og andre innstillinger på skjermen så behøver jeg vel strengt tatt ikke dette kortet?

Ulv I Faarikaal

Men så lenge det fungerer greit her, jeg får velge farger og andre innstillinger på skjermen så behøver jeg vel strengt tatt ikke dette kortet?

Det stemmer, men det andre er kanskje raskere og med mer minne for f eks spill.

Så hvis dine nye spill går tregt eller ikke virker, kan du sette inn kortet igjen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...