Gå til innhold

Sjokkerende om barnevernet

Anbefalte innlegg

Du unnskylder dårlig arbeid fra barnevernet, med at de gjør enda dårligere arbeid andre ganger.

Sjelden og se noe så tullete selv fra deg.

Det er ikke BV som "tar" ungene.

Uansett, en bedre analogi er å si at det er bedre de redder en for mye enn en for lite.

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• huufsa

11

• tiliti

9

• Dorthe

8

Mest aktive i denne tråden

Javisst. Det er ikke første gang du er frempå med: Bedre ti uskyldige dømt enn en skyldig fri. Vi har sett det i mange andre sammenhenger.

Din noncalante holdning til overgrep i statens navn er syk og pervers.

Du er helt på jordet, Morsk!

Overgrepet består i å 'ikke' gripe inn tidsnok!

Jeg har selv hentet et sjokkert, apatisk lite barn fra et helvetes hjem! Alt jeg kunne finne på var å ta med barnet hjem til bestemor, så han hvertfall kom seg bort fra kaoset! Så han fikk kommet seg til hektene igjen, -føle trygghet og kjærlighet!

Mandagen etterpå banket jeg på barnevernets dør, for å fortelle hva jeg hadde gjort, og hvorfor!

Her hadde barnevernet hatt såkalt 'oppfølging' i over 3 år!

Du er helt på jordet, Morsk!

Overgrepet består i å 'ikke' gripe inn tidsnok!

Jeg har selv hentet et sjokkert, apatisk lite barn fra et helvetes hjem! Alt jeg kunne finne på var å ta med barnet hjem til bestemor, så han hvertfall kom seg bort fra kaoset! Så han fikk kommet seg til hektene igjen, -føle trygghet og kjærlighet!

Mandagen etterpå banket jeg på barnevernets dør, for å fortelle hva jeg hadde gjort, og hvorfor!

Her hadde barnevernet hatt såkalt 'oppfølging' i over 3 år!

Jeg tror du må komme deg vekk fra jordet som ikke kan lese hva det skrives om.

Selvsagt vet jeg at barnevernet ikke gjør jobben sin godt nok, og må bli bedre.

Kompetanseheving er stikkordet for riktige at riktige avgjørelser skal fattes.

Annonse

Jeg tror du må komme deg vekk fra jordet som ikke kan lese hva det skrives om.

Selvsagt vet jeg at barnevernet ikke gjør jobben sin godt nok, og må bli bedre.

Kompetanseheving er stikkordet for riktige at riktige avgjørelser skal fattes.

ok, da følger jeg deg ikke...

hva var du egentlig uenig med Sør om da??

Du unnskylder det ene overgrep med det andre, og den ene svikt i systemet med den andre.

Nei, jeg unnskylder ingen overgrep, men jeg påpeker at BV aldri kommer til å fatte perfekte vedtak, fordi man aldri har mulighet til å vite hva foreldre vil finne på. Ergo vil det alltid være vedtak som faller på begge siden av gjerdet.

Vi kan bare håpe at de ikke begår det overgrepet at de lar barn være igjen i et hjem med omsorgssvikt.

Nei, jeg unnskylder ingen overgrep, men jeg påpeker at BV aldri kommer til å fatte perfekte vedtak, fordi man aldri har mulighet til å vite hva foreldre vil finne på. Ergo vil det alltid være vedtak som faller på begge siden av gjerdet.

Vi kan bare håpe at de ikke begår det overgrepet at de lar barn være igjen i et hjem med omsorgssvikt.

Jepp. Barnevernet bør bli bedre slik at de ikke begår overgrep hverken mot barn eller foreldre.

Det er også hele mitt poeng.

At han velger neglisjere dårlig barnevernsarbeid med at de er enda dårligere andre ganger.

ok.

Du tolker Sørs uttalelser tydeligvis annerledes enn meg.

Jeg ser ikke at han gjør det.

Men vi er jo til syvende å sist enige i at barnevernet i norge burde vært bedre..

Det er ikke BV som tar avgjørelsen, men domstolene.

Og dessverre så griper BV inn i alt for få saker i Norge, og fordømmer derved barn til å vokse opp med omsorgssvikt.

Barn som trenger et nytt hjem er tapere i utgangspunktet.

De har det ille der de er, og det er stor sjangs for at det også blir ille dit de kommer.

Det kan man ikke klandre barneværnet for, nei.

ok.

Du tolker Sørs uttalelser tydeligvis annerledes enn meg.

Jeg ser ikke at han gjør det.

Men vi er jo til syvende å sist enige i at barnevernet i norge burde vært bedre..

Ja derom ingen tvil. Alle som besitter stor makt i samfunnet må vi ha 100% tillit til.

Annonse

Barn som trenger et nytt hjem er tapere i utgangspunktet.

De har det ille der de er, og det er stor sjangs for at det også blir ille dit de kommer.

Det kan man ikke klandre barneværnet for, nei.

Hvorfor mener du at det sansynligvis er ille dit de kommer?

Jepp. Barnevernet bør bli bedre slik at de ikke begår overgrep hverken mot barn eller foreldre.

Det er også hele mitt poeng.

Selvsagt bør alle (enten det er snakk om sykehus, likningskontoret eller ferjekapteiner) "bli bedre".

Men poenget forblir at det er et langt verre overgrep å la barn bli i et hjem hvor det er omsorgssvikt enn å fjerne dem fra et hjem som ligger "på grensen" til omsorgssvikt.

Jeg kjenner ingen saker personlig hvor BV har grepet inn for mye. Jeg kjenner til flere hvor de ikke har kunne gripe inn, bla pga mangel på økonomi, eller hvor de so mkjenner saken vet at det bildet som kommer frem i media er helt, helt feil.

Kjenner du til mange saker der du vet at BV har handlet feil, ikke på grunnlag av hva du leser i media, men av eget kjennskap til saken?

Bedre at én uskyldig unge slipper fra omsorgssvikthelvete enn å være dømt til å leve i det!

Ingenting som er så oppbyggende som å bli revet bort fra et godt hjem og sine foreldre som man elsker, og stort sett nektet kontakt med slekt og venner.

Jess. Supert.

Det er bedre enn å leve med omsorgssvikt og mishandling.

Med vennlig hilsen

Nei vet du hva.

Slik forholdene er i mange norske fosterhjem, med manglende hjelp, manglende oppsyn og elendig oppfølging til barn som har vært utsatt for et slikt overgrep, så vil jeg VIRKELIG vite på hva slags grunnlag du kan ta en slik konklusjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...