Gå til innhold

kunstverket i sverige

Anbefalte innlegg

Du kan altså ikke svare på spørsmålene mine? Eller vil du ikke? Hvorfor skal 3,5 millioner arabere repatrieres til Israel hvis målet er en palestinsk stat?

Hvorfor skal 230 tusen jøder kastes ut av jødisk kjerneland?

Og Sør, du verken provoserer eller irriterer meg med disse idiotiske parallellene til norsk hjemmevern. Enhver edruelig person skjønner hva slags sludder du farer med der. Jeg gidder ikke engang kommentere det videre.

Det første bør man forhandle om.

2) Det er ikke deres land.

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Mr Kahn

16

• Åsemor

1

• Ulv I Faarikaal

1

Mest aktive i denne tråden

Det eksisterer ikke noe "palestina", Sør. Hadde det gjort det, så ville denne staten vært et faktum i 1948. Isteden ble denne "staten" okkupert av Jordan i 19 år, uten at noen så antydning til protester.

Har du et forklaringsproblem her?

Nei, jeg er helt i tråd med SAMTLIGE nasjoner i verden.

Det er uvanlig at verdens nasjoner er så enige som i denne saken.

"-...kom til et punkt der hun sprengte seg selv i lufta og gjorde seg til massemorder. Hvordan går det an? Hva ligger forut for en slik beslutning? Bildet av henne flyter jo bokstavelig talt i et hav av blod - det er vel ikke akkurat en forherligelse?-"

*****************************************************''

Én ting er jeg helt sikker på: det er verken sult, nød eller okkupasjonen som sådan som utløser denne formen for "krigføring". Dette er årelang religiøs og politisk hjernevask som resulterer i et glødende hat og mordlyst. Men det beklagelige er at noen har misforstått konseptet "frigjøring" så til de grader at de sanksjonerer, ja, direkte hyller disse morderne.

Den jødiske legen Baruch Goldstein klikket også etter å ha sett sine venner og familie slaktet ned av Arafats geværmenn, og gikk inn i en moské og myrdet 29 muslimer mens de var i bønn. Men ingen israeler med normalt utstryrt hjernekapasitet hyller ham, tvert imot, de skammer seg over denne skjenselsdåden. Og der er forskjellen.

Araberne har "valgt" feil ledere, det de trenger en en som står for en ikke-voldslinje a la Martin Luther King. Den sympatien araberne høster i disse dager er fordi pressens enorme opinionsdannende makt har klart å skape palestina-araberne om til en urban underklasse som angivelig er ulovlig okkupert av en aggressor. Sannheten er at araberne har startet eller innledet samtlige kriger som er utkjempet i regionen - og tapt hver gang. Når skal de lære?

Og når skal folk få opp øya?

Fra Israels side er terroren systematisert gjennom militæret. Israel er her okkupasjonsmakt, og militært overlegen. Langt flere palestinere enn israelere er drept i denne konflikten.

Årsaken til volden - fra begge sider - er Israels urettmessige okkupasjon. Skal volden minske må denne opkkupasjonen opphøre.

Som du vet meget godt så er det Israel som terroriserer og dreper langt flere sivile enn det palestinerene gjør.

Palestinerene forsvarer seg selv mot en okkupasjon av deres landområder, akkurat slik hjemmevernet gjorde i Norge mot nazistene.

Du skrev "-Som du vet meget godt så er det Israel som terroriserer og dreper langt flere sivile enn det palestinerene gjør.-"

Dette er ikke bare en myte, det er blank løgn! Nok en gang må jeg spørre hvordan du definerer en sivil: T-skjorte, olabukse og Kalashnikov?

Du vet like godt som jeg at de aller fleste palestina-araberere som har omkommet i denne konflikten er drept mens de har planlagt, utført eller vært i ferd med å stikke av fra sine illgjerninger. Jeg anser ikke disse som sivile. Så lenge de væpner seg, så er de militære mål.

IDF har ikke sivile som mål, det har derimot araberne. De går utelukkende etter sivile og uskyldige, og det kaller du frihetskamp.

Er Arafat helten din, Sør?

Det første bør man forhandle om.

2) Det er ikke deres land.

Du skrev: "-Det første bør man forhandle om.-"

Man skal ikke forhandle med terrorister. Arafat har kjørt hver eneste forhandling i grøfta, og hans eneste mål med Oslo-avtalen var å få seg selv legitimert som internasjonal politiker. De skulle satt ham i arrest og tiltalt ham for massemord i steden.

Du skrev:"2) Det er ikke deres land. -"

Jovisst er det jødenes land. Landet er sågar oppkalt (Judea) etter dem, og det er arkeologiske kjensgjerninger som kan stedfeste deres tilhørighet lenge før noen visste hva en palestiner var. Mener du virkelig at 230 tusen mennesker skal tvangsflyttes fordi de ikke har den rette arabiske etnisiteten?

Fra Israels side er terroren systematisert gjennom militæret. Israel er her okkupasjonsmakt, og militært overlegen. Langt flere palestinere enn israelere er drept i denne konflikten.

Årsaken til volden - fra begge sider - er Israels urettmessige okkupasjon. Skal volden minske må denne opkkupasjonen opphøre.

Dette er mediasuppe kokt på gamle marxistiske spikre, tod. Hvis du ser noen år bakover i historien, så vil du snart se at Israel ikke kan gi etter uten garantier. Så lenge Arafat og hans PLO/Fatah eksisterer sammen med terroristunderbrukene Hamas, Islamic Jihad osv., så må de gjøre det som står i deres makt for å demme opp for djevelskapen.

Du så hva som skjedde i 1973. Noe har heldigvis israelske myndigheter lært.

Annonse

Du skrev: "-Det første bør man forhandle om.-"

Man skal ikke forhandle med terrorister. Arafat har kjørt hver eneste forhandling i grøfta, og hans eneste mål med Oslo-avtalen var å få seg selv legitimert som internasjonal politiker. De skulle satt ham i arrest og tiltalt ham for massemord i steden.

Du skrev:"2) Det er ikke deres land. -"

Jovisst er det jødenes land. Landet er sågar oppkalt (Judea) etter dem, og det er arkeologiske kjensgjerninger som kan stedfeste deres tilhørighet lenge før noen visste hva en palestiner var. Mener du virkelig at 230 tusen mennesker skal tvangsflyttes fordi de ikke har den rette arabiske etnisiteten?

1) Israel ER den som terroriserer flest.

2) Du kan like gjerne påstå at "eplet faller oppover".

Dette er mediasuppe kokt på gamle marxistiske spikre, tod. Hvis du ser noen år bakover i historien, så vil du snart se at Israel ikke kan gi etter uten garantier. Så lenge Arafat og hans PLO/Fatah eksisterer sammen med terroristunderbrukene Hamas, Islamic Jihad osv., så må de gjøre det som står i deres makt for å demme opp for djevelskapen.

Du så hva som skjedde i 1973. Noe har heldigvis israelske myndigheter lært.

Igjen våser du.

Israels okkupasjon er like ulovlig som nazistenes okkupasjon av Norge.

Det er lite å forhandle om - Israel må bare trekke seg ut av de områdene som ikke er deres.

Nei, jeg er helt i tråd med SAMTLIGE nasjoner i verden.

Det er uvanlig at verdens nasjoner er så enige som i denne saken.

Ja, hvilke nasjoner, Sør? Skal vi analysere de som mener Israel skal opphøre å eksistere? Vi kan jo begynne med de drøye 80 landene som vedtok væpnet kamp mot Israel i Karthoum i 1990.

Er Israel (ganske uvanlig) den eneste nasjonen som ikke har lov å forsvare seg? Eller mener du, for ramme alvor, at Israel angrep araberne først?

Du skrev "-Som du vet meget godt så er det Israel som terroriserer og dreper langt flere sivile enn det palestinerene gjør.-"

Dette er ikke bare en myte, det er blank løgn! Nok en gang må jeg spørre hvordan du definerer en sivil: T-skjorte, olabukse og Kalashnikov?

Du vet like godt som jeg at de aller fleste palestina-araberere som har omkommet i denne konflikten er drept mens de har planlagt, utført eller vært i ferd med å stikke av fra sine illgjerninger. Jeg anser ikke disse som sivile. Så lenge de væpner seg, så er de militære mål.

IDF har ikke sivile som mål, det har derimot araberne. De går utelukkende etter sivile og uskyldige, og det kaller du frihetskamp.

Er Arafat helten din, Sør?

Vi kan fin-diskutere dette når Israel har avsluttet sin ulovlige okkupasjon av naboens landområder.

Det palestinerene bedriver er selvforsvar.

Det israelerene bedriver er ulovlig okkupasjon.

Ja, hvilke nasjoner, Sør? Skal vi analysere de som mener Israel skal opphøre å eksistere? Vi kan jo begynne med de drøye 80 landene som vedtok væpnet kamp mot Israel i Karthoum i 1990.

Er Israel (ganske uvanlig) den eneste nasjonen som ikke har lov å forsvare seg? Eller mener du, for ramme alvor, at Israel angrep araberne først?

Nasjonene (samtlige) mener at ISrael selvsagt skal trekke seg tilbake til internasjonale annerkjente grenser fra 1967.

1) Israel ER den som terroriserer flest.

2) Du kan like gjerne påstå at "eplet faller oppover".

"-1) Israel ER den som terroriserer flest.-"

Jaha? Basert på folketallet da, formoder jeg.

"-2) Du kan like gjerne påstå at "eplet faller oppover".-"

Det er du som påstår her. Jeg tilbakeviser bare sludderet ditt.

Igjen våser du.

Israels okkupasjon er like ulovlig som nazistenes okkupasjon av Norge.

Det er lite å forhandle om - Israel må bare trekke seg ut av de områdene som ikke er deres.

De har tilbudt seg å trekke seg ut. Men før den bakerste stridsvognen settes i revers, så smeller det i Jerusalem, Tel Aviv eller i Haifa. Så lenge araberne ikke kan garantere Israel sikkerhet innenfor egne grenser, enten før eller etter -67, så må de fortsette å ta kontrollen over områdene.

Fortsatt savner jeg svar på det jeg spør om.

Annonse

"-1) Israel ER den som terroriserer flest.-"

Jaha? Basert på folketallet da, formoder jeg.

"-2) Du kan like gjerne påstå at "eplet faller oppover".-"

Det er du som påstår her. Jeg tilbakeviser bare sludderet ditt.

Basert på at ISrael okkuperer og terroriserer en hel folkegruppe.

De har tilbudt seg å trekke seg ut. Men før den bakerste stridsvognen settes i revers, så smeller det i Jerusalem, Tel Aviv eller i Haifa. Så lenge araberne ikke kan garantere Israel sikkerhet innenfor egne grenser, enten før eller etter -67, så må de fortsette å ta kontrollen over områdene.

Fortsatt savner jeg svar på det jeg spør om.

De får bare trekke seg ut - de har INTET der å gjøre.

De får bare trekke seg ut - de har INTET der å gjøre.

Du gjentar deg selv på autopilot. Hvis vi skal følge din tankegang, så er det bare for Israel å kaste ut 1 million arabere fra landet sitt. Du mener altså at 230 tusen jøder skal kastes ut av Judea, men Israel skal ta imot 3,5 millioner "flykninger" samtidig som de skal huse den millionen de har fra før av.

Litt av en deal.

Du gjentar deg selv på autopilot. Hvis vi skal følge din tankegang, så er det bare for Israel å kaste ut 1 million arabere fra landet sitt. Du mener altså at 230 tusen jøder skal kastes ut av Judea, men Israel skal ta imot 3,5 millioner "flykninger" samtidig som de skal huse den millionen de har fra før av.

Litt av en deal.

De skal trekke seg tilbake til sine egne grenser. Så enkelt er det.

Det andre får man forhandle om ETTERPÅ.

De skal trekke seg tilbake til sine egne grenser. Så enkelt er det.

Det andre får man forhandle om ETTERPÅ.

...for min tålmodighet? Og hvor går den grensa som araberne er villig til å anerkjenne? Da staten Israel ble proklamert 14 mai 1948 gikk Syria, Libanon Egypt, Jordan og Irak til krig - og tapte. Jordan okkuperte Vestbredden frem til 1967, og samme året var det Nasser erklærte Israel krig og fikk et såkalt pre-emptive strike i fleisen. Israel okkuperte Vestbredden, Sinai og Golan.

Saken videre i et nøtteskall; araberne nektet å anerkjenne Israel, nektet og forhandle og nektet og holde fred. Frem til dags dato har araberne nektet å gi Israel de garantier som trengs for å gi grunnlag for å forhandle.

Videre, PLOs charter av 1968, Fatas Lov og Faseplanen er fortsatt gjeldende. Så lenge arkitekten bak dette svineriet er i live, så må Israel belage seg på å ha en høy militær beredskap i tiden fremover. At marxistene fnyser over dette er ikke så rart, de skal jo forklare og være premissleverandører for Arafats "fred, frihet og demokrati".

*tørr latter fra galleriet*

...for min tålmodighet? Og hvor går den grensa som araberne er villig til å anerkjenne? Da staten Israel ble proklamert 14 mai 1948 gikk Syria, Libanon Egypt, Jordan og Irak til krig - og tapte. Jordan okkuperte Vestbredden frem til 1967, og samme året var det Nasser erklærte Israel krig og fikk et såkalt pre-emptive strike i fleisen. Israel okkuperte Vestbredden, Sinai og Golan.

Saken videre i et nøtteskall; araberne nektet å anerkjenne Israel, nektet og forhandle og nektet og holde fred. Frem til dags dato har araberne nektet å gi Israel de garantier som trengs for å gi grunnlag for å forhandle.

Videre, PLOs charter av 1968, Fatas Lov og Faseplanen er fortsatt gjeldende. Så lenge arkitekten bak dette svineriet er i live, så må Israel belage seg på å ha en høy militær beredskap i tiden fremover. At marxistene fnyser over dette er ikke så rart, de skal jo forklare og være premissleverandører for Arafats "fred, frihet og demokrati".

*tørr latter fra galleriet*

Igjen kommer du bare med svada.

Du vet like godt som alle andre at Israel okkuperer palestinerenes land ulovlig.

Igjen kommer du bare med svada.

Du vet like godt som alle andre at Israel okkuperer palestinerenes land ulovlig.

Du er og blir en smågutt i slike diskusjoner, Sør. Denne ringdansen med det samme propagandapugget ditt er så lett å sette til veggs at det er nesten for barnemat å regne. Når du blir svar skyldig, så er alt jeg kommer med "svada".

Slikt kaster jeg ikke bort mer tid på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...