Gå til innhold

Hva skjer nå da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp denne meldingen på pc'en:

"Det er funnet en IP-adressekonflikt med et annet system på nettverket"

Jeg har bredbånd.

Hva skjer?

Gjest pc-doktoren
Skrevet

Full krise det der!! Bare slå av pc`en og legg den i fryseboksen til i morgen. Den er full av bakterier som ikke overlever en natt i fryseboksen.

Skrevet

Full krise det der!! Bare slå av pc`en og legg den i fryseboksen til i morgen. Den er full av bakterier som ikke overlever en natt i fryseboksen.

hehe :)

Ok!

Skrevet

Så lenge internett funker er det ingen fare... Men litt rart egentlig...

Har du flere pcer koblet til internett?

Skrevet

Så lenge internett funker er det ingen fare... Men litt rart egentlig...

Har du flere pcer koblet til internett?

Jeg tenkte først at det kunne være noen som prøvde å bryte seg inn på pc'en min.

Har bare én pc, men er tilknyttet bredbånd. Det er gjerne noen andre på bredbåndet som driver med tilkobling ...eller noe *klør seg i hue*

Skrevet

Jeg tenkte først at det kunne være noen som prøvde å bryte seg inn på pc'en min.

Har bare én pc, men er tilknyttet bredbånd. Det er gjerne noen andre på bredbåndet som driver med tilkobling ...eller noe *klør seg i hue*

Du får tildelt en ip-adresse via dhcp-server, og de blir bytta med jevne mellomrom. Den har tydeligvis gitt en annen pc samme som deg, og da blir det konflikt.

Skrevet

Du får tildelt en ip-adresse via dhcp-server, og de blir bytta med jevne mellomrom. Den har tydeligvis gitt en annen pc samme som deg, og da blir det konflikt.

Ingenting å bekymre seg for med andre ord :)

Takk for godt svar!

Skrevet

Glem IP og les bare adresse. Kort foralt: hvis en annen har en lik adresse som deg vil mye post bli sendt til denne personen.

Dette bør ikke skje.

Hva du kan gjøre er avhnengig av hvordan nettet ditt er satt opp. Men jeg skulle tro at en resett av maskinen vil gi deg en ny IP adresse.

Skrevet

Glem IP og les bare adresse. Kort foralt: hvis en annen har en lik adresse som deg vil mye post bli sendt til denne personen.

Dette bør ikke skje.

Hva du kan gjøre er avhnengig av hvordan nettet ditt er satt opp. Men jeg skulle tro at en resett av maskinen vil gi deg en ny IP adresse.

"(...) hvis en annen har en lik adresse som deg vil mye post bli sendt til denne personen (...)"

Hvilken post?

E-post og kjærlighetsbrev i rød konvolutt? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...