Gå til innhold

Jeg er fornøyd med navnet på prinsessen

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

11

• Tornerose

9

• Dorthe

7

• Gemini

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjempefint!!

Ingrid er jo finest av jentenavn, og Alexandra til gjør det veldig flott.

Tipper datteren min Ingrid er i skyene når jeg henter henne i barnehagen idag...

*stort smil*

Skrevet

Kjempefint!!

Ingrid er jo finest av jentenavn, og Alexandra til gjør det veldig flott.

Tipper datteren min Ingrid er i skyene når jeg henter henne i barnehagen idag...

*stort smil*

Du har også vært først ja.

Kan skjønne datteren din er stolt nå, tenk å hete det samme som prinsessen :o)

Skrevet

Ja, og hun som er _så_ opptatt av prinsesser...hun blir alltid begeistret når hun ser Mette-Marit eller Martha på bilder, f eks. (Det er vel forøvrig det eneste hun har til felles med sine oldeforeldre... ;) )

og nå har hun og prinsessen samme navn.

:)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Mora mi heter også det samme.

Gjest Pricilla
Skrevet

Ja det var et pent navn. Alexandra var liksom prikken over I´en! : ) Spesielt og pent..

Skrevet

Det er ikke sikkert at hun blir like stolt da :o)

Dattera mi synes det var flaut at hun het neste det samme som dattera til Märtha

Skrevet

Tja, synes Ingrid er kjedelig og Alexandra dillete. Men helt greit.

Gjest Pricilla
Skrevet

Det er ikke sikkert at hun blir like stolt da :o)

Dattera mi synes det var flaut at hun het neste det samme som dattera til Märtha

ja men dattera di het det jo først! ; ) Så det er ikke noe å være flau over.. "Kongefamilien" er mennesker de og med navn som alle andre.. Dessuten er ikke Marta kronprinsesse lenger.. Selv om hun er dattera til kongen.

Skrevet

ja men dattera di het det jo først! ; ) Så det er ikke noe å være flau over.. "Kongefamilien" er mennesker de og med navn som alle andre.. Dessuten er ikke Marta kronprinsesse lenger.. Selv om hun er dattera til kongen.

"Dessuten er ikke Marta kronprinsesse lenger.. "

Lenger? Märtha har aldri vært kronprinsesse. Det var vel prinsesse du mente. ;-)

Skrevet

Heter ikke hun Ulvetispe i Lammeragu? Mener å ha hilst på henne i tispelauget.

Skrevet

Märtha har vel aldri vært kronprinsesse?? Prinsesse er hun vel ennå?

Skirver bare fordi jeg ikke helt forstår: det var noe hun fraskrev seg, men det var vel Hennes Kongelige Høyhet? Tror ikke hun har fraskrevet seg prinsesse-tittel? Eller har jeg misforstått?

Skrevet

"Dessuten er ikke Marta kronprinsesse lenger.. "

Lenger? Märtha har aldri vært kronprinsesse. Det var vel prinsesse du mente. ;-)

Er hun ikke prinsesse lenger heller? Bare fru Behn?

Skrevet

Er hun ikke prinsesse lenger heller? Bare fru Behn?

Jo, du har helt rett. Hun heter Prinsesse Märtha fru Behn. Jeg ble bare så oppslukt i dette med at hun i allefall ikke var kronprinsesse.

Skrevet

Skirver bare fordi jeg ikke helt forstår: det var noe hun fraskrev seg, men det var vel Hennes Kongelige Høyhet? Tror ikke hun har fraskrevet seg prinsesse-tittel? Eller har jeg misforstått?

Jeg lurte på det samme. For prinsessene Ragnhild og Astrid giftet seg jo også med vanlige borgere og beholdt prinsessetittelen.

Skrevet

Nei, du har helt rett, Märtha er fortsatt prinsesse, men ikke H.K.H.

Skrevet

Jo, du har helt rett. Hun heter Prinsesse Märtha fru Behn. Jeg ble bare så oppslukt i dette med at hun i allefall ikke var kronprinsesse.

A propos: Er ikke døtrene til prins Andrew prinsesser? De burde jo ha samme stilling som Maud Angelica. Altså barn av prins eller prinsesse som ikke er tronfølger. Er det kjønnsforskjeller her, eller forskjell mellom landene eller husker Babette feil?

Skrevet

Nei, hun heter ikke fru Behn. Prinsessen har ikke noe etternavn. Men hun har ikke lenger tittelen Hennes Kongelige Høyhet.

Skrevet

A propos: Er ikke døtrene til prins Andrew prinsesser? De burde jo ha samme stilling som Maud Angelica. Altså barn av prins eller prinsesse som ikke er tronfølger. Er det kjønnsforskjeller her, eller forskjell mellom landene eller husker Babette feil?

Jo, det stemmer det. Beatrice og Eugenie er prinsesser. De har vel tydeligvis et annet system der enn i Norge.

Skrevet

Nei, hun heter ikke fru Behn. Prinsessen har ikke noe etternavn. Men hun har ikke lenger tittelen Hennes Kongelige Høyhet.

Ikke det? Synes bare så tydelig jeg så det skrevet noen steder, men det var vel kanskje rene spekulasjoner etter bryllupet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...