Gå til innhold

Jeg er fornøyd med navnet på prinsessen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

11

• Tornerose

9

• Dorthe

7

• Gemini

5

Mest aktive i denne tråden

Vi tippet navn på jobben i går, og jeg var den eneste som gjettet Ingrid. Alexandre derimot, hadde ingen tenkt på.

Skulle jeg valgt et nr 2-navn til Ingrid, ville jeg heller gått for ett navn til fra den norske dronningrekka:

Ingrid Ellisiv.

Jeg gjettet også på Ingrid!

Tja, synes Ingrid er kjedelig og Alexandra dillete. Men helt greit.

Ingrid er fint synes jeg og det var vel Sissel Kyrkebø som startet den trenden. Alexandra var overraskende, jeg tenkte ikke på det i det hele tatt men heller Olava. Men blir kanskje Olav på nestemann hvis det er gutt. Huff.

Det synes jeg også! Alle mente det kom til å bli Ingeborg, men jeg verken håpte eller trodde det :) Trodde kanskje Louise, Elisabeth eller Ragnhild, så dermed tok jeg jo feil jeg også ;)

Jeg trodde Ingeborg men håpet på Ingrid.

Det synes jeg også! Alle mente det kom til å bli Ingeborg, men jeg verken håpte eller trodde det :) Trodde kanskje Louise, Elisabeth eller Ragnhild, så dermed tok jeg jo feil jeg også ;)

Louise og Elisabeth var jeg også innpå. Tror jeg skrev Ingrid Elisabeth her i går :o)

Vi tippet navn på jobben i går, og jeg var den eneste som gjettet Ingrid. Alexandre derimot, hadde ingen tenkt på.

Skulle jeg valgt et nr 2-navn til Ingrid, ville jeg heller gått for ett navn til fra den norske dronningrekka:

Ingrid Ellisiv.

Ja, det var bedre men Alexandra var greit da.

Annonse

HUn er visst prinsesse ja.. jeg som har misforstått... ; )

men dattera di fikk navnet først, det ejg egentlig skulle fram til.. : )

Hvem er kronprinsesse og hvem er bare prinsesse? Og hva er forskjellen? Hvorfor er ikke Håkon prins når Marta er prinsesse? Hvorfor er han kronprins og MM kronprinsesse? Fordi han skal overta tronen?

Den som arver/overtar kronen har kron- foran tittelen sin, derfor er krompen Kronprins, men Mærta stakkar "bare" er prinsesse.

ilene1365380268

Ingrid Ellisiv.

Jeg tippet og håpte også på dette navnet. Regnet også med at det ble to navn.

HUn er visst prinsesse ja.. jeg som har misforstått... ; )

men dattera di fikk navnet først, det ejg egentlig skulle fram til.. : )

Hvem er kronprinsesse og hvem er bare prinsesse? Og hva er forskjellen? Hvorfor er ikke Håkon prins når Marta er prinsesse? Hvorfor er han kronprins og MM kronprinsesse? Fordi han skal overta tronen?

De som skal bli konger og dronninger er KRON prinser eller KRON prinsesser. (Kron som i tronen (kronen) de arver)

De som ikke skal bli det blir bare prinser eller prinsesser.

Martha for eks er andrefødt og vil derfor ikke nå tronen (utenom uforutsette begivenheter) og er derfor prinsesse.

Håkon som er førsefødt er kronprins fordi han skal overta tronen etter sin far, og hans førstefødte barn vil derfor bli KRONbarn.

Men ikke glem at kong Olav het Alexander, da!

Det var vel før han het Olav? De kongelige brukte vel å bytte navn ettersom det passet? Prins Henrik stakkar måtte gi slipp på sitt navn. (Dog var det ikke store endringen.) Slik er det vel ikke i dag (les: Mette-Marit).

Det var vel før han het Olav? De kongelige brukte vel å bytte navn ettersom det passet? Prins Henrik stakkar måtte gi slipp på sitt navn. (Dog var det ikke store endringen.) Slik er det vel ikke i dag (les: Mette-Marit).

Kong Håkon og (daværende) kronprins Olav byttet navn for å få noe som var norsk og dermed passet bedre til en norsk kongefamilie.

Prins Henrik sitt navn er vel bare fordansket, ikke endret helt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...