Gå til innhold

Hva hadde skjedd.....

Anbefalte innlegg

Gjest PeerLyver

Godt svart!

Det ble messet ommatt og ommatt om at dette barnet var velskapt, altså en så sterk grad av forherligelse av "velskapt-begrepet", at foreldre med barn som ikke er velskapte, fikk vondt.

Det er greit at disse politikerne mener det, men man bør ta litt hensyn.

Syns du det er uproblematisk at foreldre med "vanskapte" barn, blir lei seg over dette klare budskapet fra politikerne om hvor viktig det er å være vellykket fra fødselen?

Fortsetter under...

Gjest PeerLyver

Det er del vel ikke, tvert i mot!

Det er vel særlig vi som ikke er friske / "velskapte" som vet hvor gledelig det er når barn er født friske og slipper å leve med sykdommer og funskjonshemninger.

Jeg tror jeg var mer opptatt av at mine barn var friske når de ble født, enn det mine friske venninner var når deres barn ble født. Det betyr jo ikke at syke / funksjonhemmede barn er mindre verdt eller at vi blir mindre glad i dem, men alle ønsker vel for sine barn og alle andres barn at de skal være funksjonsfriske?

Det ble messet ommatt og ommatt om at dette barnet var velskapt, altså en så sterk grad av forherligelse av "velskapt-begrepet", at foreldre med barn som ikke er velskapte, fikk vondt.

Syns du det er uproblematisk at foreldre med "vanskapte" barn, blir lei seg over dette klare budskapet fra politikerne om hvor viktig det er å være vellykket fra fødselen?

Jeg fortrekker å fortsette å bruke en debattstil preget av en viss grad av folkeskikk, selv om du ser ut til å fortrekke en annen stil.

Jeg tror foreldre med vanskapte barn er glad for hvert eneste barn i denne verden som blir født uten lyter. De unne trolig ingen barn å måtte gjennomgå det deres barn må.

Vi kan godt holde oss til store, fine ord, gjerne med mange stavelser dersom du synes det er bedre i en debatt, eller vi kan bruke hodet og kalle en spade for en spade.

Comprende?

Tror du ikke at foreldre til "vanskapte" barn ville ønsket seg funksjonsfriske barn?

Jeg reagerte på at div politikere viste sin glede over at det var født et velskapt barn. Syns det ble vel mye fokus på det. En fornærmelse mot barn som ikke er "velskapt".

Det tror jeg 1) rett og slett handler om en uttrykksmåte middelaldrene har 2) dette er ikke et hvilket som helst barn, men Norges vordende dronning og det må være lov å være glad (?) på landets vegne at jenta har psykiske og fysiske forutsetninger for å gjøre jobben uten problemer.

Annonse

Gjest PeerLyver

Jeg tror foreldre med vanskapte barn er glad for hvert eneste barn i denne verden som blir født uten lyter. De unne trolig ingen barn å måtte gjennomgå det deres barn må.

Vi kan godt holde oss til store, fine ord, gjerne med mange stavelser dersom du synes det er bedre i en debatt, eller vi kan bruke hodet og kalle en spade for en spade.

Comprende?

Jeg misliker at våre politikere til de grader skal forherlige betydningen av velskapthet.

Jeg misliker at våre politikere til de grader skal forherlige betydningen av velskapthet.

Ja, du har sagt det noen ganger nå, men dersom du tenker deg litt om finner du nok ut at det ikke er sagt som et sleivspark til barn som er født med lyter.

Et hvert tenkende menneske ønsker det beste for barna som blir født. I dette tilfellet er det fordi media gir et barn ekstremt mye oppmerksomhet du hører så mye om det.

Skulle Kronprinsparet fått en utviklingshemmet datter for å være politisk korrekte da mener du?

Hvor mange svar har du postet nå med eksakt samme tekst? Had du noe nytt å komme med eller er det kun snakk om aktiv bruk av copy og paste?

Gjest PeerLyver

Hvor mange svar har du postet nå med eksakt samme tekst? Had du noe nytt å komme med eller er det kun snakk om aktiv bruk av copy og paste?

Det passer med samme budskap til alle som er uenig med meg.

Verre er det ikke. Fælt så agressiv denne mannen er da?

Gjest Genene slår til uansett.

Hvem vet om barnet er velskapt sånn mentalt sett? ; ) *spøk*

Men det er faktisk sant, slike skavanker som mentalt tilbakestående kan ikke påvises før det har gått noen år.Ikke det at det spiller noen rolle, for alle barn er like mye verd, men bare nevner det.

Hva om barnet arver de voldelige tendensene til Mette Marits bror?Hva om barnet arver de ville genene til Mette Marit, og blir en partyutforsker slik som hun var når det gjelder dop og sex?

(ser for meg ville housepartyes på Skaugum *ler*)

Hva om jenta får mest likheter og genearv fra sin bestefar Sven.O.?Hadde vært litt gøy om hun fikk trekkene hans da, han er tøff!

En ting er iallefall sikkert, genene kommer denne ungen ikke utenom, det blir vel fordelt 50/50 fra hver av slektssidene.

Selv om monarkiet ikke vil bestå i framtida, så vil media alltid være litt opptatt av hva som skjer med disse, blir intressant å se(og høre) i åra fremover.

Annonse

Du vet veldig lite om hvor mange ikke-velskapte jeg har i familien, så du er litt rask til å anta at jeg ikke vet hva jeg snakker om.

Gjest Flørten

tenkt over konsekvensene av å få en president? du kan jo kikke over til usa foreksempel, og se om det ikke funker like greit slik vi har det?

det fine med monarkiet er jo at vi har representanter for norge som er politisk uavhengige, og dermed gir et godt inntrykk til utlendingene. En president ville jo bli skiftet ut hele tiden, mens en kongelig får representere uavhengig av politisk ståsted.

eller andre egenskaper som gagner landet, så går det bare ut over Norge i sånn cirka 50 år.

Har du tenkt over det??

eller andre egenskaper som gagner landet, så går det bare ut over Norge i sånn cirka 50 år.

Har du tenkt over det??

Da får han nok bare mindre ansvar, og barn og kone overtar... De har jo ingen makt, kun en representasjonsverdi. Og de blir rimelig godt oppdratt til akkurat den biten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...