Gå til innhold

Hvilken tittel får partneren til Ingrid Alexander?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Og det har du holdt for deg selv helt til sannheten kom for en dag?*L*

Jeg er så forferdelig redd for å komme med tomme beskyldninger... *flirer*

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• damedame

24

• Pappa Bjørn

15

• favn

7

• BMS!

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ærlig talt, det var du som unnskyldte deg med at det var en tasteleif. Når du skriver Alexander to ganger er det åpenbart at det ikke er en tasteleif. Så du banka nok deg selv før Papsen gjorde det. Syns nå for en gangs skyld han var litt artig, jeg da. :-)

For en gang skyld? Gi meg litt cred her`a...*L*

Skrevet

Jeg er så forferdelig redd for å komme med tomme beskyldninger... *flirer*

Dersom du bare skal kjefte på meg de gangene det fødes royale bebisser her i landet så kan jeg leve med det.*L*

Gjest Likestilling 2004
Skrevet

Konge eller dronning ... I den store sammenhengen _en_ person i hver generasjon. Jeg tror neppe likelønn kommer bare dronning Ingrid Alexandra blir gift med kong Ole Aleksander liksom. I det store universet en minimal betydning for likestillingen. Personlig syns jeg det er latterlig at vi skal endre et ords betydning i likestillingens navn.

Likelønn kommer selvsagt ikke bare med ord... men kanskje det hjalp litt at vi fikk "ledere" og ikke bare "formenn"?

Jeg synes det hadde vært flott om Norge kunne fremgå med et godt eksempel, og likestillie "dronning" og "konge" -- fullt ut.

Mennesker lever ikke av likelønn av alene -- og en skal ikke undervurdere symbolets makt.

Spesielt språk er viktig for vår begrepsforståelse -- for vår måte å tenke på.

Det kunne vært interessant å få en lingvists syn på denne saken.

...any takers?

Skrevet

Før du bruker begrepet Drag Queen i et forsøk på seriøs debatt, bør du finne ut hva det er.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Dersom du bare skal kjefte på meg de gangene det fødes royale bebisser her i landet så kan jeg leve med det.*L*

Jeg har ikke kjefta på deg, trodde liksom det var åpenbart atte liksom atte jeg .. ehhh .. var på din side og så det latterlige i situasjonen. *LOL*

Gjest Likestilling 2004
Skrevet

Hva er den store forskjellen på en skriveleif og en tasteleif egentlig? Flisespikkeri, som hvorvidt dronning Ingrid blir gift med en konge eller en prinsegemal.

Fordi det ikke er dårlig koordinering som er mitt problem, men en dysfunksjon i språksentret.

Sagt på en annen måte: hos meg syldes skrivefeilen at bokstavene formelig "stokker seg" for meg, det hele beror således ikke på noen inkurie.

Jeg håper du for fremtiden kan la være å mobbe mennesker med et verbalt handikap.

Skrevet

Hvis Ingrid Alexandra gifter seg med en kvinne, så er det ikke verre enn at man må finne et nytt begrep for kona.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

For en gang skyld? Gi meg litt cred her`a...*L*

OK, jeg kan huske minst to andre anledninger. ;-)

Kizza1365380506
Skrevet

Han blir nok prins slik som prins Henrik i Danmark.

Om hun er homofil eller noe og ikke vil skaffe Norge arving får hun si fra seg tittelen kronprinsesse og gi den videre til evt. søsken eller Maud Angelica. Så enkelt er det.

Mvh

Gjest Likestilling 2004
Skrevet

Jeg synes dette er gøy, men å kalle en lite pikebarn for Alexander finner jeg støtende.

Du skriver at du synes dette er gøy. Hva da -- at du mobber meg?

Skrivefeilen var ikke tilsiktet. Jeg kan, som sagt, ikke noe for at jeg har en medfødt dysfunksjon i språksentret.

Kan du noe for at du mobber mennesker med et handikap? I så fall: kan du gi deg med det?

Skrevet

Jeg har ikke kjefta på deg, trodde liksom det var åpenbart atte liksom atte jeg .. ehhh .. var på din side og så det latterlige i situasjonen. *LOL*

Jo, men dine mistanker om at jeg var ond fikk jo fritt utløp i den sammenhengen ikke sant? Ikke at jeg tok det så alvorlitg at det gjorde noe..*L*

Dette var jammen en morsom tråd!

Gjest Likestilling 2004
Skrevet

Før du bruker begrepet Drag Queen i et forsøk på seriøs debatt, bør du finne ut hva det er.

Var det noe med min bruk av begrepet "Drag Queen" som ikke var logisk her?

Skrevet

Det er heller ikke meningen.

Da det kom krav om lovendring mht. til det at eldste barn uavhengig av kjønn skulle bli tronarving, var det mye spott og hån.

Heldigvis ble loven vedtatt.

Kanskje vi en dag opplever full verdimessig likestilling mellom begrepene "konge" og "dronning" -- slik at et femininum semantisk sett ikke har lavere rang enn et maskulinum.

Dersom vi øsnker full likestilling, altså.

"Kanskje vi en dag opplever full verdimessig likestilling mellom begrepene "konge" og "dronning" -- slik at et femininum semantisk sett ikke har lavere rang enn et maskulinum"

Den dagen tror jeg kommer :)

Gjest Likestilling 2004
Skrevet

Hvis Ingrid Alexandra gifter seg med en kvinne, så er det ikke verre enn at man må finne et nytt begrep for kona.

Men hvorfor må man det -- er ikke det en diskriminering av homofile?

Eller mener du at en homofil kvinne ikke skal kunne kalle sin (kvinnelige) partner "kone"?

Skrevet

Du skriver at du synes dette er gøy. Hva da -- at du mobber meg?

Skrivefeilen var ikke tilsiktet. Jeg kan, som sagt, ikke noe for at jeg har en medfødt dysfunksjon i språksentret.

Kan du noe for at du mobber mennesker med et handikap? I så fall: kan du gi deg med det?

Du skriver helt perfekt og totalt uten feil, men når du først skrev Alexander ble det komisk.

Slapp nå av og ta deg en valium. Du legger alt for mye i dette.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Fordi det ikke er dårlig koordinering som er mitt problem, men en dysfunksjon i språksentret.

Sagt på en annen måte: hos meg syldes skrivefeilen at bokstavene formelig "stokker seg" for meg, det hele beror således ikke på noen inkurie.

Jeg håper du for fremtiden kan la være å mobbe mennesker med et verbalt handikap.

De stokker seg åpenbart likedan hver gang. Men fra spøk til revolver. Du bør innse at uansett grunn, så ble skriveleifen din rasende festlig sammen med temaet ditt.

Jeg vil anbefale bruk av et program som heter As-U Type for å behjelpe problemet når du skriver på data.

Gjest Likestilling 2004
Skrevet

Han blir nok prins slik som prins Henrik i Danmark.

Om hun er homofil eller noe og ikke vil skaffe Norge arving får hun si fra seg tittelen kronprinsesse og gi den videre til evt. søsken eller Maud Angelica. Så enkelt er det.

Mvh

Men bør ikke et moderne monarki vise i praksis at homofile har samme rettigheter som heterofile?

Gjest Likestilling 2004
Skrevet

"Kanskje vi en dag opplever full verdimessig likestilling mellom begrepene "konge" og "dronning" -- slik at et femininum semantisk sett ikke har lavere rang enn et maskulinum"

Den dagen tror jeg kommer :)

...vi kan iallfall håpe! :)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Men hvorfor må man det -- er ikke det en diskriminering av homofile?

Eller mener du at en homofil kvinne ikke skal kunne kalle sin (kvinnelige) partner "kone"?

Kan vel ikke ha to dronninger i Norge på en gang? Eller kanskje du vil kalle dronning Ingrid Alexandras kone kong Anne?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...