Gå til innhold

Tjene penger på folks uhell

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg knuste noen glassvarer en gang, og måtte betale. Har glemt om jeg betalte full utsalgspris, eller fikk litt avslag. Nå i godt voksen alder, hadde jeg iallfall nektet å betale mer enn inntakskost.

En sommer jeg jobbet på kafeteria, mistet jeg en kasse Cola og knuste noen av flaskene. Da fikk jeg lov å kjøpe nye flasker på en butikk, for det ble så dyrt å betale kafepris for flaskene... Vi ble også trukket i lønn for knuste kopper. Dette er lenge siden, jeg var ung og sjenert og hadde sommerjobb.

Jeg har vel knust et par ting i voksen alder også og sluppet betale.

Du skulle ikke vært trukket i lønn for knuste kopper på jobben. Da skal du ha gjort det med vilje.

Eller?

Fortsetter under...

kakki1365380609

hei igjen

hvor har du forresten funnet at loven sier at du ikke skal dekke mer en det reelle nettotapet?

Slik jeg kan skjønne det ut i fra forbrukerkjøpsloven er risikoen for varen på selger så lenge det ikke er inngått en kontrakt om kjøp, og varen er overlatt til kjøper (med mindre noe annet er avtalt)

eller noe slikt...jeg er ikke jurist.

men det må da være butikkens ansvar å vise til en evt lov som sier at man skal erstatte det som knuses ved uhell.

her var det ingen kjøpskontrakt og risikoen for varen må da være hos selger.

kan ikke skjønne annet....?

Jeg var inne på lovdata - forbrukerkjøpsloven - om risiko og levering.

Håper dette var til litt hjelp i alle fall.

Da jeg var på kurs ang. forbrukerkjøpsloven i høst, lærte vi at det som blir ødelagt i butikken er butikkens ansvar. Det være seg flasker, porselen, klær eller sko...

Så nei, venninnene dine skulle ikke ha betalt et rødt øre. Kan man spørre hvilken butikk dette var?

Ulv I Faarikaal

Da jeg var på kurs ang. forbrukerkjøpsloven i høst, lærte vi at det som blir ødelagt i butikken er butikkens ansvar. Det være seg flasker, porselen, klær eller sko...

Så nei, venninnene dine skulle ikke ha betalt et rødt øre. Kan man spørre hvilken butikk dette var?

Hcis det er riktig som du sier, skal jeg jaggu ta en tur på glassmagasinet! :)

Jeg knuste en hel eske med 6 konjakkglass for noen år siden. Men betalte ikke.

Mora mi knuste et fat fordi det var ikke bunn i butikkens bærepose. Jeg og brodern måtte ned i butikken for at hun skulle få nytt, de nektet henne. De er tøffe mot 80 år gamle damer.

Hcis det er riktig som du sier, skal jeg jaggu ta en tur på glassmagasinet! :)

Jeg knuste en hel eske med 6 konjakkglass for noen år siden. Men betalte ikke.

Mora mi knuste et fat fordi det var ikke bunn i butikkens bærepose. Jeg og brodern måtte ned i butikken for at hun skulle få nytt, de nektet henne. De er tøffe mot 80 år gamle damer.

Du er ikke ansvarlig for noe før du har gått ut av butikkens lokaler :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...