Gå til innhold

Skal ungene stilles tilbake denne helgen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis de er så små at de mangler oversikt over ukedagene, og du har hjerte til å lyve for dem, kan du prøve å late som ingenting på fredags- og lørdagskveldene. Altså ikke nevne eller på annen måte røpe at det er fridag dagen etter. Evt. si uttrykkelig at de skal i barnehagen imorgen (eller hvor de nå pleier å være på virkedager). De sover vel gjerne godt på mandager?

Et annet vanlig knep er å vente til de blir eldre. Min eldste begynte å gjøre litt forskjell på hverdag og helg da hun var 6 år, slik at det var vits i å ha henne litt lenger oppe på fredager og lørdager. Nå er hun tenåring og sover til langt på dag når hun har fri.

Nå er minsten snart 5, og jeg håper virkelig han også forandrer seg om ikke så altfor lenge...

*snøft*

Du har da ingen grunn til å klage!! Treåringen kom inn til oss klokka fem og spydde kontant oppi senga til pappaen. Nå er alt sengetøy stappa i maskina og jeg har vasket spy oppetter veggen over pappas seng...

Imorgen tidlig setter vi forbud mot unødvendig spying klokka fem om morgenen!

*snøft*

Du har da ingen grunn til å klage!! Treåringen kom inn til oss klokka fem og spydde kontant oppi senga til pappaen. Nå er alt sengetøy stappa i maskina og jeg har vasket spy oppetter veggen over pappas seng...

Imorgen tidlig setter vi forbud mot unødvendig spying klokka fem om morgenen!

Sånn går det når du glemmer å fortelle dem at spying i senga kl 05 er forbudt.

Det er mye man må huske på å gi beskjed om.

Isåfall er det sånn nesten hver helg. Helg=stille ungene tilbake.

Av en eller annen grunn er det ekstra festlig å våkne tidlig på lørdag og søndag.

Hos oss drøyer vi helt til (!) halv syv før vi står opp, det funker. Det var en tid da vi sa klokka syv, men det var helt dødfødt. Da ropte hun hvert 5.minutt: "Mammaaaa! Er det på tide å stå opp nååå?" Så mye for den søvnen.

Vi står opp med henne hver vår gang, og tenker at kanskje kanskje engang vil hun sette pris på at hun faktisk ikke trenger å stå tidlig opp.

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor det er mulig å stå opp tidlig når en ikke må...det virker så unødvendig...*stønn*

Nei, den som har en oppskrift for å få barn til å sove til minst halv åtte i helgen, den blir nok rik...

;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...