Gjest party party Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Skal i dag på et party med noen venner. Det er sjelden jeg er på slike party fordi jeg hater å være fyllesyk/dårlig form dagen etter. Det er ikke det at jeg drikker så mye, kanskje 4-5 øl, men det er faktisk nok til at jeg er uvel hele neste dag. Er det noe jeg kan gjøre for å slippe dette? Eventuelt hva er best å drikke? 0 Siter
Gjest Raggarpoket Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Hvis du skal unngå å bli dårlig burde du ikke blande... Da mener jeg at du drikker litt sprit, litt øl, cider. likør, whiskey osv osv... Det er også viktig å tilføre kroppen masse vann. Alkohol tørker nemlig ut. En enhet alkohol, en halv liter vann... Det kan også være bra å spise litt før du legger deg, og ta litt vann da og... Og for guds skyld ikke legg deg på oppadgående-da er det gjort!!! Lykke til! 0 Siter
Gjest ikke så erfaren Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 enkelt: ta en reseptfri allergitablett før du begynner å drikke, og en før du legger deg. (zyrtec heter den ene reseptfrie så vidt jeg husker). Da slipper du fyllesyke. Og hvis du er littebitt uggen i morgen, ta deg en appelsin 0 Siter
mAd Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Har du prøvd zyrtec (allergimedisin, reseptfritt på apoteket)? Jeg var vanvittig plaga med (forferdelig) fyllesjuke, men etter jeg begynte å ta en zyrtec før jeg gikk ut, har det forsvunnet helt. Dvs, jeg er selvfølgelig trøtt og slapp dagen derpå, men kvalmen holder seg heldigvis unna. Det er også lurt å få i seg en del (alkoholfri!) væske, og gjerne noe (salt) mat før man legger seg. Jeg vet iallefall at de gangenen jeg går til sengs uten å spise noe først, er jeg dobbelt så slapp og trøtt når jeg våkner igjen. Men, prøv zyrtec. Hvis det funker, kommer du til å skjønne hvorfor så mange lovpriser det 0 Siter
Gjest malun Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 - ikke bland forskjellige alkoholholdige drikker - hold deg unna brunt brennevin og tung rødvin - ta tran (flytende eller kapsler) før du går på fest - drikk vann parallellt med alkohol i løpet av kvelden - drikk et stort glass vann eller melk når du kommer hjem, og ta en Zyrtec (allergitablett, reseptfri) - sørg for å få nok søvn og ha frisk luft på soverommet 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.