Gå til innhold

Norge på bunn når det gjelder skole; resultater og økonomi


Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Frode Kyvåg: Hvis vi behandler alle likt, betyr det i virkeligheten at vi behandler alle ulikt, fordi alle er forskjellige."

Ja, men du har misforstått TOTALT hvis du tror at poenget er at alle skal behandles likt. Poenget er vel nettopp at de som trenger det skal få ekstra hjelp, men skal få fortsette i samme klasse som vennene sine.

====

For øvrig:

Hvilke land har lavere analfabetisme enn Norge, og hvordan er skolesystemet der?

Hvorfor vil du ikke svare?

>>Poenget er vel nettopp at de som trenger det skal få ekstra hjelp, men skal få fortsette i samme klasse som vennene sine.

De som trenger det mest får ikke ekstra hjelp, eller de vil ikke og saboterer/skulker, systemet virker ikke. Venner skaffer man seg likevel, og kanskje det er en fordel om man jobber på skolen og tar fritida hjemme?

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Frode Kyvåg: Hvis vi behandler alle likt, betyr det i virkeligheten at vi behandler alle ulikt, fordi alle er forskjellige."

Ja, men du har misforstått TOTALT hvis du tror at poenget er at alle skal behandles likt. Poenget er vel nettopp at de som trenger det skal få ekstra hjelp, men skal få fortsette i samme klasse som vennene sine.

====

For øvrig:

Hvilke land har lavere analfabetisme enn Norge, og hvordan er skolesystemet der?

Hvorfor vil du ikke svare?

Vi er faktisk dårlige på skolesektoren:

http://www.dagsavisen.no/kommentar/debatt/2002/02/636175.shtml

>>Poenget er vel nettopp at de som trenger det skal få ekstra hjelp, men skal få fortsette i samme klasse som vennene sine.

De som trenger det mest får ikke ekstra hjelp, eller de vil ikke og saboterer/skulker, systemet virker ikke. Venner skaffer man seg likevel, og kanskje det er en fordel om man jobber på skolen og tar fritida hjemme?

De fleste sosiale mennesker er venner med de andre elevene i klassen, og vil selvsagt tape ytterligere hvis stort sett alle andre unntatt de går videre til neste klasse, mens de må sitte igjen i en ny klasse med mye yngre elever.

Vi er faktisk dårlige på skolesektoren:

http://www.dagsavisen.no/kommentar/debatt/2002/02/636175.shtml

Hvilke land har lavere analfabetisme enn Norge, og hvordan er skolesystemet der?

Hvorfor vil du ikke svare?

Ulv I Faarikaal

De fleste sosiale mennesker er venner med de andre elevene i klassen, og vil selvsagt tape ytterligere hvis stort sett alle andre unntatt de går videre til neste klasse, mens de må sitte igjen i en ny klasse med mye yngre elever.

Jeg mener at på skolen skal det jobbes, så om ikke alle kjenner hverandre, så blir det roligere.

Ulv I Faarikaal

Hvilke land har lavere analfabetisme enn Norge, og hvordan er skolesystemet der?

Hvorfor vil du ikke svare?

Fordi det passer meg ikke å gjøre det. Det fins mange ubesvarte spørmål i denne verden, og mitt kall er ikke å svare, kun at spørre.

Jeg kan ikke påta meg ansvaret for alle ubesvarte spørsmål?

Åsså er det så megamoro å erte deg.

Annonse

Prisen for likhetsprinsippet. De som ikke er skoleflink lager gjerne bråk og forstyrrer de andre. De middelmådige henger med på et vis, og de skoleflinke får aldri nok utfordringer fordi de må vente på sinkene.

"De som ikke er skoleflink lager gjerne bråk og forstyrrer de andre." Ja, det hender, men ikke ofte.

Hvorfor lager de bråk, tror du?

"De middelmådige henger med på et vis, og de skoleflinke får aldri nok utfordringer fordi de må vente på sinkene."

For noe tull. Riktig at de skoleflinke ikke får nok utfordringer. Men du skylder på de såkalte sinkene og det er ikke grunnen.

Bare at du bruker ordet "sinke" får meg til å grøsse.

Fordi det passer meg ikke å gjøre det. Det fins mange ubesvarte spørmål i denne verden, og mitt kall er ikke å svare, kun at spørre.

Jeg kan ikke påta meg ansvaret for alle ubesvarte spørsmål?

Åsså er det så megamoro å erte deg.

Du skriver: "Fordi det passer meg ikke å gjøre det."

Nettopp.

Og grunnen til at det ikke "passer" deg, er selvsagt at du ikke vil innrømme at du ikke KAN nevne noen.

Hvis du ikke vet det, så går en firedel av elevene nå ut av grunnskolen uten en gang å kunne lese ordentlig. Hvorfor tror du det er slik? Alle de fine planene er fallitt. Det fungerer bare ikke.

Nei, det fungerer ikke slik det bør og skal etter loven. Elever som har behov for spesialundervisning må belage seg på å vente for lenge på hjelpen.

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Fordi det passer meg ikke å gjøre det."

Nettopp.

Og grunnen til at det ikke "passer" deg, er selvsagt at du ikke vil innrømme at du ikke KAN nevne noen.

Det vet du ikke, du bare gjetter og ilegger meg egenskaper igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...