Gå til innhold

Hjelp, snør inne.....snøfresertips!?!?!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til nå har jeg ment det var tull med motorisert hjelp til snømåkinga, men nå begynner jeg å lure. To med dårlig rygg, brei oppkjørsel...

Så spurte jeg en gammal drosjesjåfør (helt tilfeldig, satt i drosje den første skikkelige snødagen i uka som var) om han visste noe om hva sånne kunne koste. Han sa at ojda, måkke kjøpe sånt, dem er så farlige! Dem kan finne på å starte av seg sjøl, og jeg veit om en mann som har fått kappa hånda!

Hm. Er snøfresere farligere enn mtoroiserte gressklippere? Kanskje er de farlige også, men det har vi til nå overlevd. Og har noen peiling på pris - sånn omtrentlig?

Kjøp deg en Honda eller Yamaha. De er veldig lettstartede og støysvake. De kaster snø veldig bra og tar også alt det snøplogen hiver inn i oppkjørsel.

De koster litt ekstra, det blir fort 20 000, men det er god investering på f.eks dårlig rygg ell.

Er det bratt der du bor eller du ønsker å frese f.eks rundt huset/blomster bed på våren bør du kjøpe med belter.

Vi kjøpte akkurat ny... En Honda et-eller-annet. Ikke det at vi har SÅ mye å måke, men det var en investering... Dessuten har gubben en gammel ryggskade som ikke akkurat koser seg med måking...

Den er med belter, og vi har singel på gårdsplassen, så vi har også "meier" som kan justeres sånn at det ligger igjen et lag med snø og singelen ikke spruter overalt.

Herligheten kostet drøyt 15000, men min kjære synes det har blitt GØY å måke snø! Og da sier vel investeringen seg selv :) Hehe...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...