Gå til innhold

Men mamma kom aldri hjem igjen...


Mr Kahn

Anbefalte innlegg

Du støtter Israels terrorisering og drap på sivilbefolkningen, og støtter derved terrorisme og terrorister.

Jeg støtter Israels rett til selvforsvar, og vet at deres mål er terrorismen, ikke sivile arabere. Du har jo selv innrømmet at flere og flere israleske militære til og med vegrer seg og blir militærnektere. Nå hevder du at de er terrorister.

Du er jo en vandrende selvmotsigelse, mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 217
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    82

  • Mr Kahn

    72

  • Ulv I Faarikaal

    30

  • Dorthe

    5

Mest aktive i denne tråden

Jo, det finnes bevis.

Det er langt flere selvmordsbombere nå enn for 10 år siden.

Det er fordi klekkeriene bærer «frukter» nå for det første. Dette er jo en del av Arafats barnekrigsstrategi, der det allerede fra barnsben av skal trimmes og oljes en menneskelig torpedo mot jødestaten.

Du argumenterer tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Israels rett til selvforsvar, og vet at deres mål er terrorismen, ikke sivile arabere. Du har jo selv innrømmet at flere og flere israleske militære til og med vegrer seg og blir militærnektere. Nå hevder du at de er terrorister.

Du er jo en vandrende selvmotsigelse, mann.

Okkupasjon av naboens landområder er selvsagt ikke "selvforsvar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi klekkeriene bærer «frukter» nå for det første. Dette er jo en del av Arafats barnekrigsstrategi, der det allerede fra barnsben av skal trimmes og oljes en menneskelig torpedo mot jødestaten.

Du argumenterer tåpelig.

Nei, det er et direkte resultat av Israels terrorisering av den palestinske sivilbefolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være 100% sikker på at jeg ikke hater jøder. Konseptet er totalt meningsløst for meg, fordi jeg verken liker eller misliker folk på grunnlag av deres rase.

Men du kan få lov til å påstå at jeg misliker den israelske okkupasjonen av palestinerenes områder. :-)

Motivene dine interesserer meg ikke så mye som det å tilbakevise påstandene dine. Hvis jeg klarer å få én eneste doler til å tenke seg om, så er det i seg selv mer verd enn å henge deg ut som jødehater.

Det får bli opp til deg selv og din samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er et direkte resultat av Israels terrorisering av den palestinske sivilbefolkningen.

Fortsatt mangler det en definisjon fra din side på hva som er en palestina-arabisk sivil.

Har ikke IDF rett til å forsvare seg mot og om nødvendig drepe en araber som kommer i mot dem med en AK 47?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

*flirer*

Er du enig med ALT Torbjørn Jagland utførte?

Hvis nei, er du da en "Norges-hater"?

At jeg kritiserer den israelske regjering gjør meg like lite til "jødehater" som kritikk av Jens Stoltenberg gjør meg til "Norgeshater".

>>At jeg kritiserer den israelske regjering gjør meg like lite til "jødehater" som kritikk av Jens Stoltenberg gjør meg til "Norgeshater".

Jeg hadde egentlig tenkt å kalle deg en jødehater en gang til. Men hvis jeg ikke gjør det, da kan du kanskje innrømme at en som er kritisk til sterk innvandring til Norge ikke nødvendigvis hater fremmede, fargede eller andre nasjonaliteter?

Det kan hende jeg bare er bekymret for kriminalitet og konflikter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>>At jeg kritiserer den israelske regjering gjør meg like lite til "jødehater" som kritikk av Jens Stoltenberg gjør meg til "Norgeshater".

Jeg hadde egentlig tenkt å kalle deg en jødehater en gang til. Men hvis jeg ikke gjør det, da kan du kanskje innrømme at en som er kritisk til sterk innvandring til Norge ikke nødvendigvis hater fremmede, fargede eller andre nasjonaliteter?

Det kan hende jeg bare er bekymret for kriminalitet og konflikter?

Du skriver: "Men hvis jeg ikke gjør det, da kan du kanskje innrømme at en som er kritisk til sterk innvandring til Norge ikke nødvendigvis hater fremmede, fargede eller andre nasjonaliteter?"

Det er det heller ingen som har påstått.

MEN - en slik person ville IKKE bruke de argumentene du bruker.

Da ville de, f. eks. argumentere ut fra at "Norge er overbefolket".

===

Du skriver: "Det kan hende jeg bare er bekymret for kriminalitet og konflikter?"

Igjen - din kritikk av kriminalitet og konflikter er gjelder jo KUN for "innvandrere" eller "muslimer".

Hvis du hadde kritisert ALLE kriminelle, uten å gjøre et poeng av deres rase/folkegruppe, så ville INGEN kalle deg rasist. Tvertimot ville du få støtte. Også min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Men hvis jeg ikke gjør det, da kan du kanskje innrømme at en som er kritisk til sterk innvandring til Norge ikke nødvendigvis hater fremmede, fargede eller andre nasjonaliteter?"

Det er det heller ingen som har påstått.

MEN - en slik person ville IKKE bruke de argumentene du bruker.

Da ville de, f. eks. argumentere ut fra at "Norge er overbefolket".

===

Du skriver: "Det kan hende jeg bare er bekymret for kriminalitet og konflikter?"

Igjen - din kritikk av kriminalitet og konflikter er gjelder jo KUN for "innvandrere" eller "muslimer".

Hvis du hadde kritisert ALLE kriminelle, uten å gjøre et poeng av deres rase/folkegruppe, så ville INGEN kalle deg rasist. Tvertimot ville du få støtte. Også min!

>>Det er det heller ingen som har påstått.

HåHååååå ! Ta ikke den tjalllabaisen.

>>Igjen - din kritikk av kriminalitet og konflikter er gjelder jo KUN for "innvandrere" eller "muslimer".

Våre nye bringer sterk økning av mange statistikker og sterk bekymring i det norske folk.

>>Hvis du hadde kritisert ALLE kriminelle, uten å gjøre et poeng av deres rase/folkegruppe,

Jeg har aldri nevnt rase. Folkegruppe er så mangt. Min kritikk er bare ment å ramme politikken.

>>Så ville INGEN kalle deg rasist.

Kall meg hva du vil, men begrunn det.

>>Tvertimot ville du få støtte. Også min!

Du kan bare tale på dine egne vegne. Støtte er ikke nødvendig for min videre drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>>Det er det heller ingen som har påstått.

HåHååååå ! Ta ikke den tjalllabaisen.

>>Igjen - din kritikk av kriminalitet og konflikter er gjelder jo KUN for "innvandrere" eller "muslimer".

Våre nye bringer sterk økning av mange statistikker og sterk bekymring i det norske folk.

>>Hvis du hadde kritisert ALLE kriminelle, uten å gjøre et poeng av deres rase/folkegruppe,

Jeg har aldri nevnt rase. Folkegruppe er så mangt. Min kritikk er bare ment å ramme politikken.

>>Så ville INGEN kalle deg rasist.

Kall meg hva du vil, men begrunn det.

>>Tvertimot ville du få støtte. Også min!

Du kan bare tale på dine egne vegne. Støtte er ikke nødvendig for min videre drift.

Du skriver: "Våre nye bringer sterk økning av mange statistikker og sterk bekymring i det norske folk."

Korrigering: Sterk økning i MISBRUK av statistikker gir bekymring for alle som bor i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trost i Taklampa

Disse meningsmålingene er helt og holdent avhengig av hvor de avholdes. En avstemning i LO-kantina ville gjøre et helt annet utslag enn på det lokale bedehuset.

Forøvrig legger jeg ikke opp argumentasjonsrekken min etter meningsmålinger og været.

Meningsmålingen er utført av Opinion. Jeg tror sikkert det er statistikere ansatt i Opinion som vet hva "representativt utvalg" betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt før. Alle barn - både Israelske og Palestinske - under 16 år - som enda kanskje kan redde fra hatet, burde vi tatt. Kidnappet dem rett og slett, og lovet å tilbakeføre dem når de greide å holde fred der nede.

Å vokse opp sånn blir det i alle fall ikke fred av. nei, hvorfor er det verre om en mor sprenger seg enn om en far? - egentlig ikke, bortsett fra at VI er vant til at mannens rolle er å være soldaten i familien, mens mor tar seg av de myke verdier. Alt dette sitter i ryggraden på de aller, aller fleste,- også rødstrømpene :) derfor blir dette så ille.

Så ta fra dem unga! - og la dem slåss til siste dråpe på begge sider, -gamle, gretne gubber kan man så alikevel ikke få snudd på. Det er ikke noen MENING i å kalle seg voksen og holde på slik. Det er i alle fall bare MENN som kan få det til å høres logisk ut med krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg har sagt før. Alle barn - både Israelske og Palestinske - under 16 år - som enda kanskje kan redde fra hatet, burde vi tatt. Kidnappet dem rett og slett, og lovet å tilbakeføre dem når de greide å holde fred der nede.

Å vokse opp sånn blir det i alle fall ikke fred av. nei, hvorfor er det verre om en mor sprenger seg enn om en far? - egentlig ikke, bortsett fra at VI er vant til at mannens rolle er å være soldaten i familien, mens mor tar seg av de myke verdier. Alt dette sitter i ryggraden på de aller, aller fleste,- også rødstrømpene :) derfor blir dette så ille.

Så ta fra dem unga! - og la dem slåss til siste dråpe på begge sider, -gamle, gretne gubber kan man så alikevel ikke få snudd på. Det er ikke noen MENING i å kalle seg voksen og holde på slik. Det er i alle fall bare MENN som kan få det til å høres logisk ut med krig.

Men problemet er å få det gjennomført. Uansett må en begynne med barna, og her har araberne en lang vei å gå. Iflg. CMIP blir palestina-arabiske barn opplært til martyrdøden før de begynner på småskolen, og hvor er da fredshåpet.

Skal vi ta fra dem ungene, må ta fra de samme ungene pistolene og automatriflene deres. Nei, det eneste saliggjørende er en total og knusende seier over terroristorganisasjonene, arrestere og henrette samtlige ledere for disse, og innføre demokrati - intravenøst!

Til helvete med religionene og bakstreverpolitikken fra den kalde krigen, disse har tapt, ja, de er sågar døde - de vet det bare ikke selv enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningsmålingen er utført av Opinion. Jeg tror sikkert det er statistikere ansatt i Opinion som vet hva "representativt utvalg" betyr.

Sikkert. Men en dypere analyse av disse meningsmålingene vil allikevel gi misvisende utslag. Dette er mer enn bare ren demografi. For at folk skal svare rett på en undersøkelse, må de også vite hva de svarer på, gjerne ha grunnleggende kunnskaper.

Hvor mange tror du ikke har svart på ren «feeling»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Sikkert. Men en dypere analyse av disse meningsmålingene vil allikevel gi misvisende utslag. Dette er mer enn bare ren demografi. For at folk skal svare rett på en undersøkelse, må de også vite hva de svarer på, gjerne ha grunnleggende kunnskaper.

Hvor mange tror du ikke har svart på ren «feeling»?

Svare rett? En spørreundersøkelse er ikke en eksamen man skal svare "rett" på, men man skal svare hva man mener.

Og vi må jo kunne svare hva vi mener selv om vi ikke er historikere, samfunnsvitere eller eksperter på midtøstenkunnskap.

Jeg tror denne undersøkelsen ga oss et forholdsvis representativt bilde av nordmenns meninger. Hva som er "rett" er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svare rett? En spørreundersøkelse er ikke en eksamen man skal svare "rett" på, men man skal svare hva man mener.

Og vi må jo kunne svare hva vi mener selv om vi ikke er historikere, samfunnsvitere eller eksperter på midtøstenkunnskap.

Jeg tror denne undersøkelsen ga oss et forholdsvis representativt bilde av nordmenns meninger. Hva som er "rett" er en annen sak.

«-Jeg tror denne undersøkelsen ga oss et forholdsvis representativt bilde av nordmenns meninger. Hva som er "rett" er en annen sak. -»

Den kan jeg stille meg bak. Men som sagt, meninger uten argumenter er som en sigarett når du er tom for fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

«-Jeg tror denne undersøkelsen ga oss et forholdsvis representativt bilde av nordmenns meninger. Hva som er "rett" er en annen sak. -»

Den kan jeg stille meg bak. Men som sagt, meninger uten argumenter er som en sigarett når du er tom for fyr.

Men det sier seg jo selv at man ikke kan spørre alle disse 652 menneskene om argumentene deres, det ville blitt for omfattende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...