Gå til innhold

Men mamma kom aldri hjem igjen...


Mr Kahn

Anbefalte innlegg

Konklusjonen må bli at en svarer på denne type krigføring med fysisk makt, dvs. militært nærvær.

Med alle de tragedier det fører til på begge sider.

Ja, det er jo det man (uungåelig) gjør. Men det er jo ikke det som er interessant m.h.t å prøve å skjønne hvorfor disse menneskene gjør dette.

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 217
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    82

  • Mr Kahn

    72

  • Ulv I Faarikaal

    30

  • Dorthe

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Oponion

Men dog

Det betyr bare at jødene må kjempe alene. En situasjon de nå begynner å bli kjent med. Ingen løftet en finger for å redde dem fra Hitler heller.

**Ingen løftet en finger for å redde dem fra Hitler heller.**

Det er en av verdenshistoriens største tragedier, men legitimerer selvsagt ikke Israels okkupasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi du kan ikke.

Jovisst kan jeg det. Til og med DU har kalt meg en rasist, nettopp på samme grunnlag. Flere av DOLingene har også kalt meg rasist, og guderne vet hvor mange andre nettsteder jeg har fått det stempelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo totalt på villspor hvis du prøver å gjøre motstanden mot Israels okkupasjon til et spørsmål om antisemittisme. Latterlig.

Hva er «anti-semittisme»? Jeg påpeker en del fakta omkring den totalitære familiens råkjør mot staten israel, der Islam danner en symbiose med den ortodokse marxismen/venstresosialismen i et bolverk mot den eneste demokratiske enklaven i Midtøsten.

Israel er på størrelse med Sør-Trøndelag fylke, og utgjør 0,04 prosent av det totale arealet i Midtøsten. Likevel sier araberne nei til staten Israels eksistens.

Les PLOs charter, jeg kan gjerne gjengi det ordrett på norsk, samtlige 33 artikkeler. Les Faseplanen og Fatahs Lov, så ser du jødehat og anti-israelske strømninger til å drukne deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det man (uungåelig) gjør. Men det er jo ikke det som er interessant m.h.t å prøve å skjønne hvorfor disse menneskene gjør dette.

"........................"

Tja, hvorfor og hvordan kunne Japans keiser Hirohito mønstre så mange Kamikazee'er under Stillehavskrigen? Er det normale mennesker gitt å kunne forstå fundamentalismens ytterpunkter. Jeg skjønner ikke engang bæret av en pisnevenn når han lirer av seg nyheter på samisk.

Problemet er at denne galskapen rammer sivile jødiske kvinner og barn hvis eneste synd er å bo i Israel og at de er jøder. Hele verden løper fra sitt ansvar her, og den prisen de - VI - før eller senere risikerer å betale for det kommer til å bli skyhøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spiller liten rolle hva opinionen i Norge måtte mene. Israel må sikre sine borgeres sikkerhet, og har heldigvis guts til å gjøre det.

I denne konflikten er det for øvrig bare å lene seg tilbake og vente på at araberne går akkurat det skrittet for langt, og at de deretter får en pryl som de aldri glemmer.

Det er nok den eneste løsningen.

Israel må snart lære at man ikke forhandler med muslimer, man dikterer.

Du skriver: "Israel må snart lære at man ikke forhandler med muslimer, man dikterer."

*ler*

Det er jo nettopp det de gjør!

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article.jhtml?articleID=716818

Total skivebom fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Israel må snart lære at man ikke forhandler med muslimer, man dikterer."

*ler*

Det er jo nettopp det de gjør!

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article.jhtml?articleID=716818

Total skivebom fra deg!

Ja? Det er jo nettopp det de gjør, og det er det som er feilen. Derfor er de havnet i det uføret de er i nå.

PS.

Utveksling av fanger er selvsagt greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Ingen løftet en finger for å redde dem fra Hitler heller.**

Det er en av verdenshistoriens største tragedier, men legitimerer selvsagt ikke Israels okkupasjon.

Den bidrar langt på vei til å legitimere Israels rett til selvforsvar, som okkupasjonen er en del av. Gå FN etter i sømmene, se hvem som blant annet utgjør kommisjonen for menneskerettigheter:

Kina, Cuba, Syria, Pakistan, Saudi Arabia, Vietnam og Zimbawe og med Libya i formannsskapet. Litt av et party. De aller verste forbryterne skal overvåke og rapportere brudd på menneskerettighetene? Snakk om å sette bukken til å passe havresekken.

Dette er altså en betydelig del av den organisasjonen som nekter Israel retten til å forsvare seg som best de kan. En organisasjon som - med unntak av Trygve Lie - har vært ledet av fem ortodokse marxister og en NAZIST; Kurt Waldheim.

Folk må rett og slett gå i søvne når de ikke ser skriften på veggen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Det er jo nettopp det de gjør, og det er det som er feilen. Derfor er de havnet i det uføret de er i nå.

PS.

Utveksling av fanger er selvsagt greit nok.

*flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du "forsvarer" ikke "jødene" ved å ønske Israel mer krig.

Israel får ikke mer krig om de knuser terroristene. Se bare på hvordan den internasjonale terrorismen ble vingeklippet da USA og alliansen gikk inn i Afghanistan. Nå fyker skjeggen mellom hulene i fjellheimen og gjemmer seg for loven som en hvilken som helst kriminell, hvis han ikke ligger under hundre tonn stein da.

En passende skjebne for det egyptiske terroristsvinet Yasser Arafat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dog

Det betyr bare at jødene må kjempe alene. En situasjon de nå begynner å bli kjent med. Ingen løftet en finger for å redde dem fra Hitler heller.

Det betyr selvsagt at enhvert fornuftig menneske forstår at Israel tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, når det er selvforsvar, så er det ikke latterlig. Det er akkurat som da de Allierte angrep Tyskland.

Sikkerhetsgjerdet og okkupasjonen er en del av et selvforsvar mot terrorisme. Altså ikke latterlig. Bare erklært ulovlig av et - iflg USA, Spania og UK - irrelevant FN.

People versus Sør rest, your honour.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er «anti-semittisme»? Jeg påpeker en del fakta omkring den totalitære familiens råkjør mot staten israel, der Islam danner en symbiose med den ortodokse marxismen/venstresosialismen i et bolverk mot den eneste demokratiske enklaven i Midtøsten.

Israel er på størrelse med Sør-Trøndelag fylke, og utgjør 0,04 prosent av det totale arealet i Midtøsten. Likevel sier araberne nei til staten Israels eksistens.

Les PLOs charter, jeg kan gjerne gjengi det ordrett på norsk, samtlige 33 artikkeler. Les Faseplanen og Fatahs Lov, så ser du jødehat og anti-israelske strømninger til å drukne deg i.

Anti-semittisme er mot muslimer, jøder, kristne og ba'haiister - alle sammen semittiske religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel får ikke mer krig om de knuser terroristene. Se bare på hvordan den internasjonale terrorismen ble vingeklippet da USA og alliansen gikk inn i Afghanistan. Nå fyker skjeggen mellom hulene i fjellheimen og gjemmer seg for loven som en hvilken som helst kriminell, hvis han ikke ligger under hundre tonn stein da.

En passende skjebne for det egyptiske terroristsvinet Yasser Arafat.

Som flere internasjonale eksperter (fra USA) har påpekt - begge aksjoner har ført til ØKT sjanse for terrorisme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr selvsagt at enhvert fornuftig menneske forstår at Israel tar feil.

En «fornuft» som legitimerer drap på jødiske kvinner og barn. Du støtter mordere, Sør. Hva gjør det med samvittigheten din? Er ikke jødiske kvinner og barn like mye verd som arabernes - eller dine?

Skammekroken nærmer seg faretruende for deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhetsgjerdet og okkupasjonen er en del av et selvforsvar mot terrorisme. Altså ikke latterlig. Bare erklært ulovlig av et - iflg USA, Spania og UK - irrelevant FN.

People versus Sør rest, your honour.

*ler*

På samme måte som nazistenes okkupasjon av Norge i 1940 var for å forhindre Hjemmefrontens planer om å jage Tyskland i Middelhavet?

Mr Khan vs Reality, Your Honour

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er marxisten her, ikke jeg.

Jeg er politisk nøytral, totalt uten partitilhørighet. Jeg er bare en royalist, der familien, Gud , Kongen og Fedrelandet prioriteres i omtrent den rekkefølgen.

Jeg er lojal mot demokratiske rettstatsprinsipper, og hater urettferdighet.

Og påtatt dumhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...