Gå til innhold

Får ikke "ung ufør" lengre - Ønsker noen råd fra dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt enig at du ikke skal diskutere slikt på åpen linje, somdu sier! Meld det! Skjønner ikke hva du nøler etter! ER du så sikker som du sier, så er jo det det eneste rette, ikke sant?

Skjønner ikke hvorfor du må ha VÅR velsignelse for å skjønne det!

Ok å diskutere å høre andres meninger, ikke sant?

Jeg har ikke sagt jeg skal melde ifra, men kansje en slik diskusjon kan føre til at andre gjør det der det er god grunn for det.

Skrevet

Jeg kan også være en aktiv festdeltager. Jeg danser gjerne i et par timer for å ha det moro for så å ikke kunne gå i tre dager etterpå og benytte rullestol.

Legen min synes det er helt ok og sier det er den riktige måten å gjøre det på. Tren og ha det gøy og så får man ta følgene av det etterpå.

Og hvis du tror noen får rullestol kun fordi de er late, tar du feil. Man behøver ikke å benytte den hele tiden. Men formen går opp og ned og man aner aldri hvilke dager som er ned på forhånd.

Klipp-lim fra ditt innlegg m/ svar fra meg:"Jeg kan også være en aktiv festdeltager. Jeg danser gjerne i et par timer for å ha det moro for så å ikke kunne gå i tre dager etterpå og benytte rullestol."

Ssvar:Jeg tenker selvfølgelig ikke på rullestolbrukere i det tilfellet jeg nevner, er du gal(???).

Personen jeg nevner er høyst oppegående HVER GANG dagen(og dagene)etter den utagerende festen!Dette skjer så å si hver uke.

"Legen min synes det er helt ok og sier det er den riktige måten å gjøre det på. Tren og ha det gøy og så får man ta følgene av det etterpå."

Svar: Den er grei, men dette er ikke en person som blir syk og lenket til sengen, eller som du, sittende i rullestol etterpå(som du skriver).

"Og hvis du tror noen får rullestol kun fordi de er late, tar du feil. Man behøver ikke å benytte den hele tiden. Men formen går opp og ned og man aner aldri hvilke dager som er ned på forhånd."

svar: Som du ser så var aldri mitt innlegg innbefattet rullestolbrukere, derfor er dette helt utenom sak.Av dine beskrivelser om deg selv, så unner jeg slike som deg trygden, og jeg skjønner at du skal ha den, så ikke misforstå!

Gjest Tristelin@
Skrevet

Ok å diskutere å høre andres meninger, ikke sant?

Jeg har ikke sagt jeg skal melde ifra, men kansje en slik diskusjon kan føre til at andre gjør det der det er god grunn for det.

Men JEG sier at du BURDE melde ifra! Hvis du er så sikker i din sak som du sier, så er det din borgerplikt å varsle (gjerne anonymt) slik at vi alle slipper konsekvensen av slike snyltere!

Ikke minst slipper vi ærlige trygdemottakere all drittslenginga og mistenksomheten som vi utsettes for pga slike suspekte individer.

Skrevet

Men JEG sier at du BURDE melde ifra! Hvis du er så sikker i din sak som du sier, så er det din borgerplikt å varsle (gjerne anonymt) slik at vi alle slipper konsekvensen av slike snyltere!

Ikke minst slipper vi ærlige trygdemottakere all drittslenginga og mistenksomheten som vi utsettes for pga slike suspekte individer.

Ja jeg skjønner hva du mener, og jeg skjønner at man burde melde i fra i så åpenlyse saker der mange mener at det ikke finnes tvil.

Jeg synes det er synd at slike misbrukere skal ødelegge for andre reelle syke.Jeg kjenner selv en person som er veldig syk og må leve på et minimum.

Jeg skulle ønske denne syke personen og alle dere andre i samme situasjon, fikk disse ekstrapengene som misbrukerne stjeler fra det offentlige.De som er syke og uføre fortjener mye mer.

Skrevet

Har sjøl Aspergers og har noen småjobber gjennom arbeid med bistand. Fikk diagnosen i fjor da jeg var 30 og har hatt store problemer på skolen. Jeg har kommet til at den rette jobben for meg kanskje ville være å hjelpe andre med Aspergers.

Jeg fikk ekstraundervisning i matte som egentlig var mobbing fra læreren som hadde ekstraundervisningen!

Jeg har gjort mange fånyttes forsøk på å få meg utdanning og har lurt på om jeg egentlig bare vil ha høyere utdanning for å vise faren min at jeg er verdt like mye som ingeniør-søsteren min. Jeg føler fortsatt at han ikke klarer å akseptere en "annerledes" sønn.

Jeg lever på trygd nå, men jeg vil skape min egen jobb! Jeg vet bare ikke hva ennå.

Når man har Aspergers er ens verste fiende at man har et "millitant" sjølhat. Man rakker ned på seg sjøl hele tida. "Kan ikke ta lappen..." "Kan ikke bruke masse penger på utdanning..." Kan ikke, kan ikke..."

Jeg sliter med å komme over den fasen i livet mitt.

Jeg har kommet i kontakt med massevis av folk med Aspergers på nettet som har det som meg. Det har hjulpet meg og jeg går nå til psykolog for å få ryddet opp i hodet mitt. Jeg har spurt mange på nettet om ting jeg har slitt med og som jeg senere har tatt opp med psykologen min. Jeg føler for første gang at jeg er på rett vei.

Istedenfor å rakke ned på folk som går på trygd, prøv å oppmuntre dem!

• 4 uker senere...
Gjest Skjønner ingenting
Skrevet

Jeg tror trygdekontoret nå legger mye mer vekt på alvorlighetsgraden av sykdommen. Kanskje de anser deg for å være i stand til å jobbe bare du får litt mer tid på deg. Men hvis du har fått uføretrygd med ung uførtillegg fram til i dag synes jeg det er rart at du har mistet det. Har du fått ung ufør tidligere får du argumentere deg fram til at du aldri kommer til å være i stand til å jobbe og at du er for dårlig til å fungere normalt i samfunnet.

Har argumentert for det, o har nå fått ytelsen un ufør i tillegg. Får 131kr om dagen i tillegg til rehabiliteringspengene....

Skrevet

Har argumentert for det, o har nå fått ytelsen un ufør i tillegg. Får 131kr om dagen i tillegg til rehabiliteringspengene....

Jeg kan ikke så mye om de nye rehabreglene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...