Gå til innhold

Reisefølge på langtur? *lang*

Anbefalte innlegg

Gjest Lonkil

Planlegger å bruke 14-18 mnd. på en langtur rundt om i verden. Håper å ha "skissen" klar til neste høst og planleggingen er allerede kommet i gang. Har åpne tilbud om jobb både på vingårder og misjonsstasjoner - noe som kan begrense startkapital etc.

Jeg planla alt for et par år tilbake - da med en reise alene. Nå leker jeg med tanken å involvere en annen person i reiseplanene - da mer eller mindre. Det ideelle ville være å reise med en selvstendig person - slik at vi fortsatt kunne være impulsive og individualistiske i perioder.

Noen som har erfaringer i så måte? Vanligvis reiser jeg med venner på korte turer og alene på lengre. Det er ingen av vennene mine jeg kan tenke meg å reise på langtur med - av ulike årsaker (sikreste måten å ødelegge et vennskap på). Samtidig er det jo livsfarlig å reise på tur med noen man ikke kjenner?

Vel, jeg har såvidt begynt å se meg omkring etter andre reiseglade mennesker. Det er enda over et år til jeg planlegger å dra - ergo er det kanskje tid nok til å bli kjent med potensielle reisefølger? Noen som har vært i samme situasjon? Hvordan ordnet det seg? Jeg er selv gutt, ergo antar jeg det er enklest å reise med en annen gutt - men kanskje mest spennende å reise med ei jente? Alle erfaringer og tanker om emnet mottas med takk.

Dersom det er noen der ute som seriøst kunne tenkt seg noe lignende (og som har tid/penger) så deler jeg gjerne ut mailadress etc. for å diskutere det nærmere :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139140-reisef%C3%B8lge-p%C3%A5-langtur-lang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...