Gå til innhold

vennlighet ?? spania/ italia/ frankrike??

Anbefalte innlegg

Gjest forever young

Hvor synes du de er hyggeligst mot turister: i frankrike, italia eller spania?? (ikke kanariøyene)

Eller hvor er de surest, hvis det er lettere å svare på..

Jeg tenker mest på de man kommer i kontakt med som turist, ikke den vanlige befolkningen, men betjeningen på restauranter o.l.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139345-vennlighet-spania-italia-frankrike/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

På Kypros, Aya Napa var de dritgrinete på restauranter og i butikker.. Dritdårlig service. Og mange smiskende blide bimboer som prøvde å få oss inn på det utestedet de jobba.. Slitsomt. Dyrt som faen er det og, anbefales ikke..

I Jugoslavia, Serbia er de kjempehyggelige og blide, men du skal vel ikke dit? : )

Annonse

Du nevner ikke Hellas men jeg synes de er veldig hyggelige, smilende og vennlige.

Mvh

Hellas (fastlandet) har jeg ikke noen erfaring med. Men på Kreta møtte jeg stort sett de hyggeligste menneskene, både de som drev restauranter/barer og befolkningen generellt. Så var jeg på Rhodos, og der var det ganske annerledes. Stort sett hyggelig der også, men ikke på langt nær så ok som på Kreta.

(Det må nevnes at jeg stort sett foretrekker å ferdes der hvor det er lite turister)

"........................"

Hellas (fastlandet) har jeg ikke noen erfaring med. Men på Kreta møtte jeg stort sett de hyggeligste menneskene, både de som drev restauranter/barer og befolkningen generellt. Så var jeg på Rhodos, og der var det ganske annerledes. Stort sett hyggelig der også, men ikke på langt nær så ok som på Kreta.

(Det må nevnes at jeg stort sett foretrekker å ferdes der hvor det er lite turister)

Gi deg da :o).

Folk på Kreta er bare pengesugere og slikker deg opp etter ryggen når du snakker med dem og baksnakker deg i neste øyeblikk.

Husker en gang venninna mi skulle ha en bukse og butikkdamen smilte så pent for så i neste øyeblikk å si til en annen: "Hvordan tror hun at hun skal se allright ut med den svære ræva der? Feite hore." I neste øyeblikk smilte hun til venninnen min og sa så søtt at hun dessverre ikke hadde størrelsen hennes.

Folk fra Kreta er frekke.

Gi deg da :o).

Folk på Kreta er bare pengesugere og slikker deg opp etter ryggen når du snakker med dem og baksnakker deg i neste øyeblikk.

Husker en gang venninna mi skulle ha en bukse og butikkdamen smilte så pent for så i neste øyeblikk å si til en annen: "Hvordan tror hun at hun skal se allright ut med den svære ræva der? Feite hore." I neste øyeblikk smilte hun til venninnen min og sa så søtt at hun dessverre ikke hadde størrelsen hennes.

Folk fra Kreta er frekke.

Tror ikke noen enkelttilfeller kan si så mye om hvordan folk generellt er på et sted.

"......................"

Den der var vanskelig. Spanjolene (jeg har kjørt rundt hele Spania), er ganske greie.

Franskmenn, her avhenger det sterkt av hvor du er i Frankrike, varierer fra; Nå kutter jeg strupen på den forbanna drittsekken, til, hmm hvorfor er han så hyggelig? Generellt vil jeg si at Frankrike er motsatt av alle andre land. Andre steder er det hyggelig, men et og annet som drar ned. Frankrike er dritt, med et og annet som drar opp.

Italia? De snakker mindre engelsk enn froskene, tar ikke kredittkort, og kjører som svin. Det siste er det mest positive jeg kan si om dem. Italiensk mat er alltid bedre andre steder enn i Italia. Pasta pizza pizza pasta pasta pizza osv.

Styr unna Portugal. Forbausende god mat men betjeningen er surere enn vinen.

Østerrike. Herregud!

Hollendere kan faen meg ikke kjøre bil. Ellers er de ok.

Adolf er faktisk ganske trivelig. Engelsken suger, men jeg har hatt det bra i Tyskland.

Hmm, jeg ble visst litt revet med. Tror jeg stopper her.

Annonse

På Kypros, Aya Napa var de dritgrinete på restauranter og i butikker.. Dritdårlig service. Og mange smiskende blide bimboer som prøvde å få oss inn på det utestedet de jobba.. Slitsomt. Dyrt som faen er det og, anbefales ikke..

I Jugoslavia, Serbia er de kjempehyggelige og blide, men du skal vel ikke dit? : )

Agia Napa har jeg faktisk gode erfaringer med når det gjelder resturanter. Bra mat, og når jeg i halvmørket ga 5 kypros pund (75 kroner) i tips, så kom han straks tilbake siden han skjønte at jeg mente å gi 1 (nesten samme farge). Det likte jeg.

Det skal godt gjøres for de lokale å holde smilet på plass med den rølpete 14iss gjengen som invaderer plassen hver sommer.

Gjest Pricilla

Agia Napa har jeg faktisk gode erfaringer med når det gjelder resturanter. Bra mat, og når jeg i halvmørket ga 5 kypros pund (75 kroner) i tips, så kom han straks tilbake siden han skjønte at jeg mente å gi 1 (nesten samme farge). Det likte jeg.

Det skal godt gjøres for de lokale å holde smilet på plass med den rølpete 14iss gjengen som invaderer plassen hver sommer.

Det er sant... Men nå var ikke vi noe fjortissgjeng da. Var tre personer som ikke fylla noe særlig, kledde oss litt pent når vi skulle ut og spise og drakk brus. : )

Noen steder var servicen ok, andre dritdårlig. Måtte betale 200 kr. hver for en pepperbiff som ikke kunne spises.. Han hadde tydligvis mista pepperbøssa oppi der - HOT HOT HOT, og jeg hadde magesår.. ikke bra kombinasjon. da vi sa det ikke var vanlig med så mye pepper, så sa kokken at de alltid hadde sånn mat, vi ville ikke ha den og måtte vetale full pris. Ble litt smådiskusjon, men så sa vi bare takk for dårlig service, slang penga på bordet og dro på MCDonalds. DEN var mye mye finere og renere enn i Norge, bedre mat og .. Det er kanskje ikke så vansklig? ; )

Kizza1365380506

Jeg har bare vært på Kreta, samt på Kypros men det er jo ett eget land. Så egentlig mente jeg Kreta da. Litt teit å si Hellas egentlig.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...