Gå til innhold

Åååå, hvorfor er søte jenter så dumme?

Anbefalte innlegg

Gjest Taperfrø

...og de smarte så like attraktive?

Hard valg mellom tenning rent utad og innad. De personligheter jeg liker tilhører direkte stygge mennesker. De virkelig attraktive menneskene på sin side er både dumme og overfladiske.

Hvorfor er det egentlig slik? Vil de som er stygge utvikle høyere intelligens nettopp ettersom de ikke er så populære?

Fortsetter under...

fuji1365380447

Pene mennesker behøver ikke å jobbe så hardt for å bli likt, fordi de kan seile avgårde på sitt pene utseende.

Derfor er ofte pene mennesker ganske kjedelige og lite reflekterte på hvordan de påvirker sine omgivelser.

Skjønnhet er en fordel i nesten alle sammenhenger - pene mennesker kommer fortere frem her i livet.

... og bare så det er sagt: selvfølgelig finnes det unntak begge veier: Både spennende pene mennesker og kjedelige stygge mennesker...

Gjest enkelt i grunn

Har du hørt uttrykket at noe "går til hodet" på en?

Ei jente som er søt og pen og blir beundret av alle, blir satt på en pidestall og pyntet og dullet med, ofte fra hun er liten, påvirkes av det. "Dum og deilig".

Hun fortelles fra ung alder at hun er søt og pen, og det går til hodet på henne. Til slutt er det alt hun er. Hun lærer at det er nok å smile søtt så får hun viljen sin. Når hun blir større lærer hun andre måter å bruke utseendet sitt på, som alt i alt gjør at hun slipper å tenke. Andre ordner opp for henne. Ergo blir hun dum.

Mindre pene jenter blir ikke dullet og pyntet. Siden ingen får seg til å si "så søt du er" så sier de - "så flink du er". Dermed blir de flinke, de bestreber seg på å bli flinke, de jobber hardt og konsentrerer seg ikke om utseendet. Utseendet forfaller, klesstilen blir dårlig, men det er intelligente og våkne jenter.

Det er forøvrig akkurat sånn med gutter også.

Annonse

Gjest Pricilla

Pene mennesker behøver ikke å jobbe så hardt for å bli likt, fordi de kan seile avgårde på sitt pene utseende.

Derfor er ofte pene mennesker ganske kjedelige og lite reflekterte på hvordan de påvirker sine omgivelser.

Skjønnhet er en fordel i nesten alle sammenhenger - pene mennesker kommer fortere frem her i livet.

... og bare så det er sagt: selvfølgelig finnes det unntak begge veier: Både spennende pene mennesker og kjedelige stygge mennesker...

Tja.. Ikke helt enig. Hvis en person er dritfin å se på og så begynner man å snakke med vedkommende og det viser seg at vedkommende er blåst i huet så kommer h*n ikke lenger... I hvert fall ikke hos meg!

Jeg er forøvrig både søt og normal smart... : ) hehe.. (med fare for å virke innbisk..)

Gjest Daisy

Tja.. Ikke helt enig. Hvis en person er dritfin å se på og så begynner man å snakke med vedkommende og det viser seg at vedkommende er blåst i huet så kommer h*n ikke lenger... I hvert fall ikke hos meg!

Jeg er forøvrig både søt og normal smart... : ) hehe.. (med fare for å virke innbisk..)

Enig med det, men utseende har litt å si hvis det er to med lik intelligent... Liking går på utseende uten at vi er klar over det.

Gjest Pricilla

Enig med det, men utseende har litt å si hvis det er to med lik intelligent... Liking går på utseende uten at vi er klar over det.

Jepp! men personligheten telller jo så klart mest.. Han mange knall-gode kamerater som kunne vært kjæreste-materiale med annet utseende.. : ) hadde ikke tent på dem rett og slett, og uten begjær er det ikke håp mener jeg.. må tenne på både det indre og ytre...

Annonse

Gjest Taperfrø

Hva med jentene som i barndommen ble betraktet som mindre pene, som blomstret opp i slutten av tenårene?

Vi er både attraktive og smarte! ;)

De fleste vakre tror de er smarte! (og at de ikke var så vakre tidligere)

Er vi glad i et menneske, er vedkommende vaklker i våre øyne...

Det skal selvsagt stå vakker - må ikke forveksles med valker!

Jeg har lagt merke til at mange av de jentene som er søtest som små, ikke er spesielt vakre som voksne.

Gjest Lonkil

Det skal selvsagt stå vakker - må ikke forveksles med valker!

Jeg har lagt merke til at mange av de jentene som er søtest som små, ikke er spesielt vakre som voksne.

Blir ikke alle kvinner stygge etter at de har fått noen barn da? (*mobbeogholdesegforørene*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...