Gå til innhold

Langtidsopphold i Malawi med barn på 20 mnd

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha en medisinsk vurdering / anbefaling i forhold til å bosette seg i Malawi i forb. med jobb når man har små barn. Jeg tenker spesielt på malaria. Hvordan er det med medisinering i forhold til dette for barn på 10-12 kg. Hvor farlig er det å bli smittet, hvor alvorlig kan det være for et lite barn? Jeg er klar over alle forhåndsregler man må ta med nett, innsmøring, ha på klær, ikke være ute etter solnedgang osv. Men hvis et barn blir stukket av malariamygg, hvor sannsynlig er det at det kan være livstruende? Ønsker også en oversikt over evt. nødvendige vaksiner så små barn ikke kan ta, og en generell medisinsk vurdering av å flytte til Malawi med et lite barn.

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Malaria forekommer i de fleste tropiske og subtropiske land i Afrika, inkludert Malawi. Anbefalingene,når det gjelder profylakse varierer noe fra land til land og med tiden. Generelt sett er det anbefalt med Klorokin-profylakse, for barn, anbefales 8mg/kg/uke. Det angis at ved disse dosene forekommer det sjelden bivirkninger, bortsett fra mulig ubehag ( hos 10-20% fra mave-tarmkanalen). Det anbefales med kontroll av øyene og videre at etter en totaldose på 2-300 gr (noe som langt mer enn det som er aktuelt for ditt barn) tar man hyppigere kontroll. B ivirkninger er ellers registret fra hudm tarm, øyene, men alle disse er doseavhengige, og mest aktuelle ved behangling, som krever vesentlig høyere doser. Hvor hyppig malariamyggen er smittet med malarie er varierende, ikke minst med årstiden. Ellers er det den eneste vaksinen jeg vil anbefale er hepatitt A vaksine. Men det jeg vil anbefale i første rekke er å kontakte helsestasjonen, eller Folkehelsainstituttet som får jevnlig oppdatering om utviklingen, og de justerer også a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...