Gjest Noah Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Skal på date med ei jente jeg har chatet med en stund på nettet. Hun fortalte meg nå at hun er en samejente fra nordnorge, men hun bor her i sør. Det jeg lurer på er om det blir stor kulturkollisjon. Jeg kjenner ingen samer fra før. Men på tv ser jeg jo at de lever et helt annet liv. Føler at jeg spør litt dumt nå, men blir takknemlig for svar. 0 Siter
Gjest et tips Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Det fleste samene bor i Oslo! Og de fleste lever som alle andre nordmenn. Bare 10 % driver med reindrift. Ikke noen fare med andre ord. 0 Siter
Gjest Sesilie Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Blir overasket over hvor lite mange "søringer" vet om ord Norge og samene! Men kan forsikre deg på at de er som alle oss andre..... 0 Siter
Gjest ildg Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Nå har du sjansen til å få deg et ordentlig kjerringevne!;-) 0 Siter
Gjest hva er det da? Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Nå har du sjansen til å få deg et ordentlig kjerringevne!;-) Hva er kjerringevne? 0 Siter
Gjest ildg Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Hva er kjerringevne? Har du ikke hørt om et godt kjerringevne? Tja - ei dame som er gò og trofast, flink til alle gjøremål, som _hun_ kan tenke seg å gjøre. (her må man trå varsomt) 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Har du ikke hørt om et godt kjerringevne? Tja - ei dame som er gò og trofast, flink til alle gjøremål, som _hun_ kan tenke seg å gjøre. (her må man trå varsomt) kjerringEMNE, vel? 0 Siter
Gjest ildg Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 kjerringEMNE, vel? Sorry - det ble på dialekt:-) 0 Siter
Gjest hva er det da? Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Har du ikke hørt om et godt kjerringevne? Tja - ei dame som er gò og trofast, flink til alle gjøremål, som _hun_ kan tenke seg å gjøre. (her må man trå varsomt) Jeg har hørt om kjerringemne, ja. Ikke evne. ) 0 Siter
Gjest ildg Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Jeg har hørt om kjerringemne, ja. Ikke evne. ) Du er sikkert ikke så bereist;-) 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 11. mars 2004 Skrevet 11. mars 2004 Det fleste samene bor i Oslo! Og de fleste lever som alle andre nordmenn. Bare 10 % driver med reindrift. Ikke noen fare med andre ord. Eh..du mener at reindriftssamer er totalt forskjellig fra andre samer og andre nordmenn? Jaja.. Jeg er enig med Sesilie, det er trist at nordmenn vet mer om indianere enn samer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.