Gå til innhold

Er det noen datakyndige her?

Anbefalte innlegg

Gjest Wild-cat
Skrevet

Jeg er littegranne paranoid av meg, og lurer på en ting.

Min mann har fått en sånn ftp fil fra en kamerat, slik at vi skal kunne hente spill og programmer hos han.

Jeg syns ikke det var så veldig morsomt, for hvis vi har tilgang til hans pc, har vel han tilgang til vår også?

Han jobber innen it, og vet nok hvordan man gjør det.

Eller har han ikke det?

Kan noen svare meg?

Gubben syns også det var litt dumt når han fikk tenkt seg om.

Hvordan kan jeg slette filen igjen? Er det bare å putte den i søppelbøtten fra skrivebordet?

Skrevet

Et ftp-program kan du avinstallere dersom du vil, fra kontrollpanelet.

At dere har tilgang til hans ftp-server gjør IKKE at han har tilgang til deres pc.

Det er bare en hyggelig gest fra kameratens side, som har satt opp en ftp-server slik at venner og bekjente kan hente ned programmer etc fra ham.

Skrevet

Dette grenser jo til ren paranoia. Nei, det er ikke noe farlig. Det er slik filer som regel overføres rundt om kring i verden (nettet).

".........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...