Gjest Snoopy girl Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Hei! Skal marmorere egg til mandag. Skulle kjøpe marmoreringspulver i dag, men den hobbybutikken jeg var i solgte ikke det. Var visst ikke andre steder heller her jeg bor som selger slikt. Har noen peiling på om det går an å bruke noe annet enn dette pulveret? Eller, kan det være mulig at de selger marmoreringspulver i malingsbutikker? Veldig glad hvis noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk! 0 Siter
Gjest selje Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Jeg har lært å "marmorere" på gammelmåten! Aner ikke om det kan brukes på egg, jeg har brukt det på papir/kartong, men slik går man fram: Mal papiret (egget) jevnt med vannfarge. Vent til det er helt tørt. Ta silkepapir og kram det sammen til en krøllete liten ball. Væt den i kaldt vann og vri av så mye du kan. Spre det krøllete papiret utover og trykk det ned på den malte flaten, så tett du kan. Ikke gni. Løft av. Marmorering! Det er ikke vannfast, men du kan jo spraye/male hobbylakk eller klar neglelakk over etterpå? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.