Gå til innhold

Marmorering - haster

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy girl
Skrevet

Hei!

Skal marmorere egg til mandag. Skulle kjøpe marmoreringspulver i dag, men den hobbybutikken jeg var i solgte ikke det. Var visst ikke andre steder heller her jeg bor som selger slikt. Har noen peiling på om det går an å bruke noe annet enn dette pulveret? Eller, kan det være mulig at de selger marmoreringspulver i malingsbutikker?

Veldig glad hvis noen kan hjelpe meg med dette.

På forhånd takk!

Gjest selje
Skrevet

Jeg har lært å "marmorere" på gammelmåten! Aner ikke om det kan brukes på egg, jeg har brukt det på papir/kartong, men slik går man fram:

Mal papiret (egget) jevnt med vannfarge. Vent til det er helt tørt. Ta silkepapir og kram det sammen til en krøllete liten ball. Væt den i kaldt vann og vri av så mye du kan. Spre det krøllete papiret utover og trykk det ned på den malte flaten, så tett du kan. Ikke gni. Løft av.

Marmorering!

Det er ikke vannfast, men du kan jo spraye/male hobbylakk eller klar neglelakk over etterpå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...