Gå til innhold

å kjøpe noens gjeld

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kanskje slik

La oss si at jeg skylder banken 500 000. Jeg har misligholdt lånet i mange år, og banken anser sjansen for at jeg klarer å betale tilbake lånet som veldig liten. De har sitt gode navn og rykte å tenke på (ønsker nye lånekunder) og kan ikke drive for aktiv inkreving av gjelden. De selger gjelden (fordringen) til et innkrevingsfirma for 50 000. Da har de ihvertfall fått tilbake 50 000 kroner, og slipper ytterligere utgifter til å kreve inn pengene.

Det nye firmaet som har kjøpt min gjeld (og mange andres) har ikke sitt gode navn og rykte å ta vare på, tvert i mot. Så de driver med aktiv innkreving, ringer og maser, sender brev, krever å ta pant i eiendeler osv osv. Så får de kanskje inn pengene, ihvertfall mer enn banken hadde fått inn.

Den som taper på det, er de som har misligholdt lånet sitt og fått dette solgt til det nye firmaet. Og mange av de som misligholder lånet sitt, gjør dette pga personlig krise, som sykdom, uførhet, skilsmisse, rusmisbruk osv.

For å si det slik, noen operer slik....

Du skylder noen penger, og de du skylder penger får dem ikke, grunnen er ikke så viktig... da må de få noen til å kreve inn denne gjelden, dette kan firmaer som Intrium, statens innkrevingssentral eller politiet (namsmannen) eller forliksråd...

Om det ikke gjøres på denne måten, blir pengeinnkreverene kallt TORPEDOER!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...