Gå til innhold

Utrolig mange egoister

Anbefalte innlegg

Gjest svensken jonas
Skrevet

Har dere også lagt merke til hvor utrolig mange egoister det finnes i dette landet?

Utrolig fjernt!

Gjest svensken jonas
Skrevet

Er det færre i Sverige?

Ja.

Så kult at håret henger der enda.

Skrevet

Ja.

Så kult at håret henger der enda.

Heh?

"........................."

Gjest lars ove
Skrevet

Heh?

"........................."

Dette må lese i en større kontekst, jmf. lagunas tidligere innlegg om hårfarging.

Skrevet

Dette må lese i en større kontekst, jmf. lagunas tidligere innlegg om hårfarging.

Aha? Så folk i sverige er ikke egoister, og farger derfor ikke håret, slik at de dermed unngår hårtap?

"......................"

Gjest lars ove
Skrevet

Aha? Så folk i sverige er ikke egoister, og farger derfor ikke håret, slik at de dermed unngår hårtap?

"......................"

Nettop! Velkommen etter.

Gjest signifikant
Skrevet

Ja, vi importerer dem fra Sverige.

Egoistiske nasjonalister har vi i bøtter og spann av selv. I Sverige er det mye lenger mellom dem.

Det faktum at Sverige er med i EU, men ikke vi, bekrefter min påstand.

Gjest Lonkil
Skrevet

Yep, alle tenker bare på seg selv - det er bare jeg som tenker på meg ;)

Gjest Lonkil
Skrevet

Egoistiske nasjonalister har vi i bøtter og spann av selv. I Sverige er det mye lenger mellom dem.

Vel, jeg er per i dag også EU mostander. I dag betaler vi jo ca. 6 mrd. for tilgang til det europeiske markedet (noe vi er avhengig av) og medlemsavgiften for Norge er vel nær 30 mrd. i året nå?

Til neste år antar jeg at EFTA landene må betale dobbelt så mye for markedstilgangen - og da begynner det å nærme seg tid for å bli medlemmer.

Jeg mener jo videre at vi ikke trenger de 2 stemmene (ingen saker har så langt vært avgjort med mindre enn 10 stemmer i hele EUs historie). Ellers har det hele flere negative enn positive effekter (om du spør meg).

Det at vi vil ha olje, fisk, "arbeidsmarked" for oss selv gjør oss kanskje til egoister - men hva er Norge uten dette? (Antar det er dette du tenker på relatert EU og egoisme?)

petter smart
Skrevet

Tror du svenskene stemte ja til EU for å være snille og greie med andre? Hallo.

De gjorde det selvsagt av rent egoistiske grunner, da de mente de ville få det bedre i EU enn ved å stå utenfor.

Absolutt alle mennesker er egoistiske, om enn i varierende grad.

Skrevet

Derfor er drømmen om en egen liten øy der JEG kan regjere og ikke bonden stoooor!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...