Gå til innhold

Verden går av hengslene!

Anbefalte innlegg

Gjest QuePasta
Skrevet

Og det er litt vår skyld.

Etter 11 september har vi har demonstrerer forakt overfor de som prøvde straffe terrorhandlingene, mens budskapet til terroristene har blitt hørt og tatt på alvor. Verden ser at terrorisme nytter.

Skrevet

Etter 11 september har vi har demonstrerer forakt overfor de som prøvde straffe terrorhandlingene, mens budskapet til terroristene har blitt hørt og tatt på alvor. Verden ser at terrorisme nytter.

ENIG MED DU!

Gjest strandhai
Skrevet

Hva vil du vi skal gjøre med det? Vi leser det, tenker "huff få grusomt, verden går av hengslene." Og 2 minutter senere går vi tilbake til våre virkelige liv... Hva mener du egentlig med det? Vi kan ikke redde verden.

Skrevet

Hva vil du vi skal gjøre med det? Vi leser det, tenker "huff få grusomt, verden går av hengslene." Og 2 minutter senere går vi tilbake til våre virkelige liv... Hva mener du egentlig med det? Vi kan ikke redde verden.

mener ikke noe annet enn at det blir verre og verre, -nei vi kan ikke gjøre noe annet enn å fordømme terror.

Gjest strandhai
Skrevet

mener ikke noe annet enn at det blir verre og verre, -nei vi kan ikke gjøre noe annet enn å fordømme terror.

Helt enig med deg, vi kan gå i demonstrasjoner, og vise hva vi står for. Selv om veldig mange tror de innehar evnen til å redde verden....

Gjest QuePasta
Skrevet

Det eneste som ikke hjelper er nettopp den holdningen der.

Selvsagt kan du, personlig, gjøre verden til et bedre sted å være.

Gjest strandhai
Skrevet

Det eneste som ikke hjelper er nettopp den holdningen der.

Selvsagt kan du, personlig, gjøre verden til et bedre sted å være.

Og det er det jeg prøver på, hver eneste dag. Men jeg går ikke rundt med store tanker om meg selv, som for eksempel at jeg kan redde verden, for det kan jeg ikke. Jeg mener bare at det er forskjell på å skulle redde verden, og å gjøre den til et bedre sted for mine medmennekser.

Jeg så en bra bilreklame en gang, hvor en kjedereaksjon av positive handlinger ble startet av at ei jente så bilen det hele handlet om, og smilte til mannen hun så etterpå, så smilte han og holdt opp en dør for noen, og så videre....

Tenk hvor mye et godt et lite smil kan gjøre!

Skrevet

Og det er det jeg prøver på, hver eneste dag. Men jeg går ikke rundt med store tanker om meg selv, som for eksempel at jeg kan redde verden, for det kan jeg ikke. Jeg mener bare at det er forskjell på å skulle redde verden, og å gjøre den til et bedre sted for mine medmennekser.

Jeg så en bra bilreklame en gang, hvor en kjedereaksjon av positive handlinger ble startet av at ei jente så bilen det hele handlet om, og smilte til mannen hun så etterpå, så smilte han og holdt opp en dør for noen, og så videre....

Det er sant, jeg har hatt som motto i mange år, at jeg skal gjøre EN person glad hver dag - og da mener jeg uoppfordret. Manga ganger går man jo rundt og tenker pene ting om andre rundt oss også - så SI det da! :)

Eks. "DEN fargen på genseren fikk øynene dine til å stråle" - og MEN det selvsagt :)

Det ER mye positivt rundt oss som vi burde kommentert!

Gjest QuePasta
Skrevet

Jeg tror du redder verden ved å gjøre den til et bedre sted for dine medmennesker :)

Du hjelper til, hvertfall.

Trikset er å forstå at alle mennesker er dine medmennesker, ikke bare de nærmeste.

Gjest strandhai
Skrevet

Jeg tror du redder verden ved å gjøre den til et bedre sted for dine medmennesker :)

Du hjelper til, hvertfall.

Trikset er å forstå at alle mennesker er dine medmennesker, ikke bare de nærmeste.

Nettopp! Mennesker som syter og klager, og hiver fordommer og fornærmelser rundt seg, vet ikke bedre stakkars...jeg prøver å ikke la meg provosere.

Jeg merker det så godt på jobben (badevakt) at enkelte mennesker bare er ute etter å provosere meg, men da er jeg veldig bevisst på nettopp å ikke bli provosert, men svare de på en hyggelig, høflig måte. Det blir de ofte enda mer sinna av.

Jeg tror et annet triks er ¨lære seg å bli smittet av andres gode humør!:-)

Gjest QuePasta
Skrevet

Nettopp! Mennesker som syter og klager, og hiver fordommer og fornærmelser rundt seg, vet ikke bedre stakkars...jeg prøver å ikke la meg provosere.

Jeg merker det så godt på jobben (badevakt) at enkelte mennesker bare er ute etter å provosere meg, men da er jeg veldig bevisst på nettopp å ikke bli provosert, men svare de på en hyggelig, høflig måte. Det blir de ofte enda mer sinna av.

Jeg tror et annet triks er ¨lære seg å bli smittet av andres gode humør!:-)

Og det er flott at du møter verden med et smil.

Det er også mye annet vi kan gjøre også! Gi penger til de som trenger det. Hjelp til med frivillig innsats, enten organisert eller etter innfallsmetoden til de som trenger det. Støtt de som har det vanskelig. Tenk deg om to ganger før du gjør eller sier noe negativt.

Tror vi alle kan gjøre mer.

Gjest strandhai
Skrevet

Og det er flott at du møter verden med et smil.

Det er også mye annet vi kan gjøre også! Gi penger til de som trenger det. Hjelp til med frivillig innsats, enten organisert eller etter innfallsmetoden til de som trenger det. Støtt de som har det vanskelig. Tenk deg om to ganger før du gjør eller sier noe negativt.

Tror vi alle kan gjøre mer.

Er med i Røde Kors hjelpekorps jeg da....

Gjest QuePasta
Skrevet

Er med i Røde Kors hjelpekorps jeg da....

:-)

Skrevet

Så sant, så sant.

Du finner flere av dem her på DOL....

Skrevet

Så sant, så sant.

Du finner flere av dem her på DOL....

Men du må ikke si det - for det er ikke PK

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...