Gå til innhold

Hjelp til regning.. Ca. skattelette om..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest takk for svar

Hei, du får sikkert lavere rente enn 6.

Men skattefradraget utgjør ca 28 % av det du betaler i renter. Du trekker alle rentene fra på inntekten, som igjen utgjør ca 28 % mindre skatt. Men har du toppskatt blir det kanskje litt mer?

Så da merker man skatteletten hver måned? Renten vil jo stige, så man kan jo ikke regne med det den er i dag. Et det lurt å binde renten på boliglån (er det det man pleier å gjøre)?

Så da merker man skatteletten hver måned? Renten vil jo stige, så man kan jo ikke regne med det den er i dag. Et det lurt å binde renten på boliglån (er det det man pleier å gjøre)?

Det lureste mht. skatten er å fylle ut et endringsskjema med korrekte opplysninger om inntekt, fradrag osv. Da får du et skattekort som er tilpasset din økonomi.

Ang. å binde renten hadde man antakelig vært rik om man visste eksakt hva man skulle gjøre... Jeg tviler og vurderer selv. Jeg hørte noen (som jobber som økonomer) sa at det å binde renten er som å spille poker med en proff. Altså at man taper spillet i det lange løp uansett. Men jeg vet ikke. Foreløpig har jeg selv flytende rente, og de spår jo nå noen flere nedsettelser.

I "gamle dager" fikk de høytlønte mest skattelette for renter. Når har vel, så vidt jeg vet, alle 28%. Det er altså bare rentene, ikke selve nedbetalingen på lånet som kan trekkes fra.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...