Gå til innhold

hva gjør jeg galt nåda? Opplasting av hjemmeside

Anbefalte innlegg

still5barnsmor
Skrevet

Endelig fikk jeg til å legge ut siden min. Det var kontoen hos start som ikke var åpnet !!!

Så fikk jeg siden ut og alt var bare bra helt til jeg gikk igjennom den. Ingen bilder - bare røde kryss *gremme*

Jeg har lagret dem i mappen OG jeg har lagt dem over med resten, men på egenskaper viser de sin opprinnelig lokasjon!

Hva gjør jeg gærnt???

Someone please....?

hilsen fra lutalei

Skrevet

http://home.no.net/jannikbe/

bare linken på joackim funker...

Sjekk at:

- Filene ligger i samme katalog som index-filen, på serveren

- Filene har nøyaktig samme navn i koden som på serveren (inkl. store og små bokstaver)

still5barnsmor
Skrevet

Sjekk at:

- Filene har nøyaktig samme navn i koden som på serveren (inkl. store og små bokstaver)

Tenker du på bildene eller de andre linkene?

Jeg tok bare over noen få for å sjekke om det virker.

Jeg får ikke bildene til å vise på nett. Her er hva jeg gjorde.

Jeg har en mappe på datan som heter hjemmeside. Her kopierte jeg over alle bildene jeg skulle bruke, fjernet lange navn og mellomrom i navnet på bilde.

Når jeg så laget en side f.eks joackim, trykket jeg insert bilde fra fil og hentet det fra hjemmesidemappen (der alle de andre dok fra hjemmesiden ligger)

Så åpnet jeg wsftp og la over alt fra hjemmeside mappen bil public.html mappen hos start.

Da jeg gikk inn for å se, virket alt bortsett fra at bildene var et rødt kryss og i egenskaper viste en annen adresse og masse % (er ikke det kode for mellomrom)

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg gjør galt siden bildene får feil adresse...

Hjelp????? *blunker bedende med øynene*

Hilsen fra lettere sprø

Skrevet

Jeg har en mappe på datan som heter hjemmeside. Her kopierte jeg over alle bildene jeg skulle bruke, fjernet lange navn og mellomrom i navnet på bilde.

Når jeg så laget en side f.eks joackim, trykket jeg insert bilde fra fil og hentet det fra hjemmesidemappen (der alle de andre dok fra hjemmesiden ligger)

Så åpnet jeg wsftp og la over alt fra hjemmeside mappen bil public.html mappen hos start.

Da jeg gikk inn for å se, virket alt bortsett fra at bildene var et rødt kryss og i egenskaper viste en annen adresse og masse % (er ikke det kode for mellomrom)

Hilsen fra lettere sprø

Ikke bruk mellomrom. Ikke bruk norske tegn.

still5barnsmor
Skrevet

Sjekk at:

HURRA, takk skal du ha....

Alt det der jeg forklarte om kopiere bilde over i hjemmeside mappen osv gjorde jeg igår kveld etter at jeg så det ikke virket....

Jeg var inne å så nå og jeg hadde ikke lagt de fiksede sidene i rett mappe

Nå virker de bildene jeg har skiftet adresse på så nå er det bare resten...

Jippi....i'm back in control

Skrevet

Hilsen fra lettere sprø

På siden til Krist.. Øyv.. har du:

src="../Mine%20bilder/bilderjulnyttår/kristoffer.jpg"

du skal ha:

src="kristoffer.jpg"

fjern altså:

../Mine%20bilder/bilderjulnyttår/

fra koden.

still5barnsmor
Skrevet

Ikke bruk mellomrom. Ikke bruk norske tegn.

fikk det til , les innlegg over....hadde lagt de fiksede filene/bildene i feil mappe under overføring så på nett kom bare de gamle opp....hurra

still5barnsmor
Skrevet

På siden til Krist.. Øyv.. har du:

src="../Mine%20bilder/bilderjulnyttår/kristoffer.jpg"

du skal ha:

src="kristoffer.jpg"

fjern altså:

../Mine%20bilder/bilderjulnyttår/

fra koden.

bruker frontpage....har ikke fikset toffen sin side enda....det kommer utover dagen, nå må jeg sende unga på skolen

takk for all hjelp, nå blir Mormor glad får å se...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...