Gå til innhold

Betale regninger og sånn....

Anbefalte innlegg

Gjest strandhai
Skrevet

Jeg må ta meg en orntli ryddesjau etterpå for å finne bankkortet mitt....!!!

Saken er nemlig den at jeg må betale en regning omgående! Hva skjer dersom den går til inkasso?? Og *veldigflaut* hvordan skal jeg betale den?? En gang må være den første....det står kanskje på den?? Herregud å teit det her var....

Skrevet

Uhm, har du fått mange advarsler?

Tar en stund før de kan sende den på inkasso.

Også på inkasso skal du ha flere advarsler før det skjer noe skummelt, så det eneste som skjer derfra i starten er at du får et par regninger med høyere og høyere gebyrer på.

..hvordan du skal betale en regning? Gå i banken,ev. bruk nettbanken?

Kizza1365380506
Skrevet

Du får først ett inkassovarsel fra inkassobyrået med et skyhøyt gebyr. Dersom du ikke betaler dette heller får du som regel, men ikke alltid, ett nytt krav med nok ett gebyr. Så går regningen til utpanting. Da først er du i registeret for dårlige betalere.

Mvh

Skrevet

Du, siden du tydligvis ikke har nettbank, så er du nødt å ta med regningen til banken din. Der kan de også fikse nettbank til deg, så blir det billigere neste gang du skal betale regning.

Tror ikke du er nødt å ha bankkortet med deg om du skal betale regningen, men ha med deg pass ellerno så du kan bevise at du er deg.

Og så står det på regningen når du skal betale den innen sant? Og betaler du ikke, så får du først en purring, i tilfelle du aldri mottok regningen. Betaler du ikke den hellers, så er det vel værre... men ofte går det greit om du kun er en dag eller to på overtid.

Lykke til!

Skrevet

Du, siden du tydligvis ikke har nettbank, så er du nødt å ta med regningen til banken din. Der kan de også fikse nettbank til deg, så blir det billigere neste gang du skal betale regning.

Tror ikke du er nødt å ha bankkortet med deg om du skal betale regningen, men ha med deg pass ellerno så du kan bevise at du er deg.

Og så står det på regningen når du skal betale den innen sant? Og betaler du ikke, så får du først en purring, i tilfelle du aldri mottok regningen. Betaler du ikke den hellers, så er det vel værre... men ofte går det greit om du kun er en dag eller to på overtid.

Lykke til!

Det er ikke alltid regningen kommer først.... har opplevd å få bare inkassovarsel som første regning...

Vet det ikke er lov da men!

Minibankkort trenger man ikke om man da ikke skal ta ut pengene først for så å gå inn i banken å betale den over skranken!!!

Skrevet

Uhm, har du fått mange advarsler?

Tar en stund før de kan sende den på inkasso.

Også på inkasso skal du ha flere advarsler før det skjer noe skummelt, så det eneste som skjer derfra i starten er at du får et par regninger med høyere og høyere gebyrer på.

..hvordan du skal betale en regning? Gå i banken,ev. bruk nettbanken?

Betillte engang noe fra Komplett til gamledataen min, ventet og ventet og ventet på pakkeseddelen i posten!!!

Den kom ikke, men det gjorde derimot en inkassoregning fra intrium...

Posten hadde klussa med pakkeleveringen, altså sommervikarene hadde tullet!!!

Fikk aldri pakken fra komplett, har ikke fått den ennå... men regninga som nå plutselig er på litt over 2500,- (var 1099) MÅ jeg betale salær og diverse selv om komplett trekker tilbake fra inkassobyrået, fordi de må ha penger for å ha sendt meg noen brev!!!

MEn så går ikke komplett med på at jeg IKKE skal betale for en vare jeg ikke har fått! Og de sender meg ikke varen heller selv om jeg betaler hele!!!

Altså må jg betale OVER 2500 for en vare jeg ALDRI har fått hentelappen på!!!

still5barnsmor
Skrevet

Betillte engang noe fra Komplett til gamledataen min, ventet og ventet og ventet på pakkeseddelen i posten!!!

Fikk aldri pakken fra komplett, har ikke fått den ennå... men regninga som nå plutselig er på litt over 2500,- (var 1099) MÅ jeg betale salær og diverse selv om komplett trekker tilbake fra inkassobyrået, fordi de må ha penger for å ha sendt meg noen brev!!!

MEn så går ikke komplett med på at jeg IKKE skal betale for en vare jeg ikke har fått! Og de sender meg ikke varen heller selv om jeg betaler hele!!!

Ring tv2, klart du ikke skal betale for en vare du ikke har fått...heller ikke inkasso/salær osv...

http://forbrukerportalen.no/Forbrukerportalen/Artikler/Lover/inkassoloven

send forbrukerrådet en mail eller ta en telefon så er du sikker...

Skrevet

Ring tv2, klart du ikke skal betale for en vare du ikke har fått...heller ikke inkasso/salær osv...

http://forbrukerportalen.no/Forbrukerportalen/Artikler/Lover/inkassoloven

send forbrukerrådet en mail eller ta en telefon så er du sikker...

En gang for lenge lenge siden, så måtte sosialen betale en strømregning til meg!

På grun av at de skal spare penger betalte de for sent, så forsent at regningen var gått til inkasso sammtidig som de betalte....

Det var sosialkontoret som betalte ALT for sent, men salærene og dette ca 650 kr MÅTTE jeg betale selv!!!

Skrevet

Høres ut som du bare skal la den saken gå til forliksrådet, eller ta kontakt med en advokat dersom du kjenner en.

Du kan også først betale og så sende inn en klage til inkassoklagenemda. http://klagenemnda.inkasso.no/

Her er en del info om hva du kan gjøre:

http://forbrukerportalen.no/Emner/inkasso

Du har i det minste en noenlunde klar sak, ikke noen steder finnes en underskrift om at du har mottatt noen pakke, og det du ikke har mottatt skal du heller ikke betale for.

Vi slet verre, for vi hadde ikke mottatt _noen_ regninger før saken var dratt inn for forliksrådet og betalingsanmerkningene var satt.

Desverre kan man ikke bevise at man ikke har mottatt vanlig POST, det er litt lettere med pakker.

Vanlig post derimot regnes rettslig for å være mottatt når den har blitt sendt. Og ingen trenger bevise at det faktisk BLE sendt. Selv om posten sier at de ikke under noen omstendigheter kan garantere at post faktisk kommer frem. Henger ikke på greip.

Du skal heller ikke betale noe til inkassobyrået når saken er urettmessig.

Skrevet

En gang for lenge lenge siden, så måtte sosialen betale en strømregning til meg!

På grun av at de skal spare penger betalte de for sent, så forsent at regningen var gått til inkasso sammtidig som de betalte....

Det var sosialkontoret som betalte ALT for sent, men salærene og dette ca 650 kr MÅTTE jeg betale selv!!!

Klagde du?

still5barnsmor
Skrevet

sinnsykt.....

Skrevet

Vær for all del obs på å følge "Protokollen" til punkt og prikke for hva du skal gjøre med et urettmessig inkassokrav.

Hvis ikke risikerer du helvete og ett til to år med betalingsanmerkning. Ufint.

Skrevet

Inkassokrav som du mener du ikke skal betale, må du straks svare på skriftlig. På jobb pleier vi adressere klagen til inkassoselskapet, gjerne med kopi til firmaet vi har handlet fra. Da går det stort sett bra. Vi har selvsagt også del telefonkontakt med inkassobyrå, men en telefon er ikke så godt å legge frem som bevis senere.

Skrevet

Når du ikke har fåtthentelappen så har du vel ikke skrevet under pånoe påPosten som viser at du har hentet pakken. Dette har Komplett.no full oversikt over.De har register som viser hvilket sendingsnummer pakken har. Dette kan kobles opp mot postens regisster over hvor pakken befinner seg i verden. Dersom det står at du har hentet den finner de kopi av hentelappen som enten har din signatur eller ikke. Dersom pakken er returnert uavhentet til Komplett, så står også det i postens register.

Se http://www.posten.no/portal/index.jsp?bogus=1079095426514 og legge pakkenr inn i feltet"Nettspor"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...