Gjest husl Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Mannen min har flyttet ut, og jeg sitter alene med barn og leilighet. Vi leide. Ungene har jeg fra før. Jeg klarer ikke betale husleien alene. Noen som vet hva jeg kan gjøre nå? 0 Siter
Vincent Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Du oppsøker nærmeste sosialkontor som fort som overhodet mulig. 0 Siter
Gjest budsjett Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Du må vel få noen til å sette ned et budsjett for deg da, for da bruker du vel mer penger enn det du kan bruke. Det er iallefall ingen som betaler husleia for deg her inne. Penger inn kommer det jo, trygdene du har krav på, evt. lønninger o.l., så det er bare at du bruker pengene feil 0 Siter
avtrykk Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Kontakt sosialkontoret der du bor. De kan hjelpe deg i en overgangsfase. Her kan du også få hjelp til å sette opp et budsjett fremover. Har du for mye utgifter/regninger i forhold til utgifter/inntekt, kan de hjelpe deg med å ringe rundt, og evt. sette ned avdragene. Du kan også få rådgivning om hvor du kan søke evt. ytelser som aleinemor. Lykke til!! 0 Siter
Singularity Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Få inn barnebidrag og bruke det til betaling? Hvis budsjettet da blir uforholdsmessig stramt, evt. se deg om etter noe mindre og billigere? 0 Siter
petter smart Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Det er vel ganske åpenlyst, du må flytte til en billigere leilighet. Du har vel ikke behov for like stor plass lenger heller. I en overgangsperiode er det mulig du kan få hjelp av sosialkontoret, evt ta opp noen lån. Husk å få endret skatteklasse siden du nå er eneforsørger for barna. Får du barnebidrag? 0 Siter
tiliti Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Ta kontakt med sosialkontoret og trygdekontoret for økonomisk hjelp og info om hva du har krav på. Ring og bestill time allerede i dag! Etterhvert: søk bostøtte fra husbanken, www.husbanken.no . Den kommer ikke til utbetaling før september, pga søknadsfrister og at den utbetales etterskuddsvis for 4 mnd av gangen. 0 Siter
Mistera Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Sosialkontoret kan hjelpe i en overgangsperiode, om inntekten din tilsier dette! Men bli ikke overrasket om de ber deg selge bilen, datamaskinen eller lignende... tilogmed å ta sparepengene fra ungene rådere de deg til!!! Eller selge noe... Å gå på sosialkontoret er mer styr enn å flytte til en billigere leil.. 0 Siter
Gjest bare et tips Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Du har krav større barnetrygd når du blir alene med barna 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. mars 2004 Skrevet 12. mars 2004 Gå på sosialkontoret. Hvis du har så dårlig råd at du ligger under normen, får du hjelp. Ligger du over, må du prioritere annerledes. Og så har du vel mulighet til å søke om bostøtte i juni? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.