Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har flyttet ut, og jeg sitter alene med barn og leilighet. Vi leide. Ungene har jeg fra før. Jeg klarer ikke betale husleien alene. Noen som vet hva jeg kan gjøre nå?

Skrevet

Du oppsøker nærmeste sosialkontor som fort som overhodet mulig.

Gjest budsjett
Skrevet

Du må vel få noen til å sette ned et budsjett for deg da, for da bruker du vel mer penger enn det du kan bruke.

Det er iallefall ingen som betaler husleia for deg her inne.

Penger inn kommer det jo, trygdene du har krav på, evt. lønninger o.l., så det er bare at du bruker pengene feil

Skrevet

Kontakt sosialkontoret der du bor. De kan hjelpe deg i en overgangsfase. Her kan du også få hjelp til å sette opp et budsjett fremover. Har du for mye utgifter/regninger i forhold til utgifter/inntekt, kan de hjelpe deg med å ringe rundt, og evt. sette ned avdragene.

Du kan også få rådgivning om hvor du kan søke evt. ytelser som aleinemor.

Lykke til!!

Singularity
Skrevet

Få inn barnebidrag og bruke det til betaling?

Hvis budsjettet da blir uforholdsmessig stramt, evt. se deg om etter noe mindre og billigere?

petter smart
Skrevet

Det er vel ganske åpenlyst, du må flytte til en billigere leilighet. Du har vel ikke behov for like stor plass lenger heller.

I en overgangsperiode er det mulig du kan få hjelp av sosialkontoret, evt ta opp noen lån.

Husk å få endret skatteklasse siden du nå er eneforsørger for barna.

Får du barnebidrag?

Skrevet

Ta kontakt med sosialkontoret og trygdekontoret for økonomisk hjelp og info om hva du har krav på.

Ring og bestill time allerede i dag!

Etterhvert: søk bostøtte fra husbanken, www.husbanken.no .

Den kommer ikke til utbetaling før september, pga søknadsfrister og at den utbetales etterskuddsvis for 4 mnd av gangen.

Skrevet

Sosialkontoret kan hjelpe i en overgangsperiode, om inntekten din tilsier dette!

Men bli ikke overrasket om de ber deg selge bilen, datamaskinen eller lignende... tilogmed å ta sparepengene fra ungene rådere de deg til!!!

Eller selge noe...

Å gå på sosialkontoret er mer styr enn å flytte til en billigere leil..

Gjest bare et tips
Skrevet

Du har krav større barnetrygd når du blir alene med barna

Skrevet

Gå på sosialkontoret.

Hvis du har så dårlig råd at du ligger under normen, får du hjelp. Ligger du over, må du prioritere annerledes.

Og så har du vel mulighet til å søke om bostøtte i juni?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...