Gå til innhold

Sminke falmet dukke....

Anbefalte innlegg

Gjest Stauden
Skrevet

Jeg har en svigermor som har en nydelig dukke stående i stuen. Hun har sydd bunad til denne, med søljer og det hele.

Men i årenes løp er den blitt veldig falmet i ansiktet. Helt gul og farveløs, så vi skulle gjerne "shainet" den opp litt. Problemet er jo hvordan, er det noen som har tips??? Vanlig sminke går bare bort etter kort tid, tenkte rett å slett bare på å spraye med lakk, som er lett farvet.

Noen som har ideer??

Gjest selje
Skrevet

Jeg har shinet opp en gammel dukke for mange år siden. Jeg tok rett og slett vanlige vannfarger (akvarellfarger, eller bare sånt ungene har i sine malerskrin). Så blandet jeg ut en blekrosabeige hudfarge, og malte den på dukkefjeset. Det preller av, men så har du litt såpe i, og da går det bedre. Hun fikk mørk rosa munn og tynne brune øyebryn også!

Etterpå sprayet jeg (forsiktig, og langt fra) halvmatt hobbylakk på henne. Hun ble veldig fin, den gamle "amerikadukken"!

Fordelen med vannfarge er at du kan vaske det av om du ikke blir fornøyd. (Ikke etter at du har sprayet lakk på, self.!)

Gjest Stauden
Skrevet

Jeg har shinet opp en gammel dukke for mange år siden. Jeg tok rett og slett vanlige vannfarger (akvarellfarger, eller bare sånt ungene har i sine malerskrin). Så blandet jeg ut en blekrosabeige hudfarge, og malte den på dukkefjeset. Det preller av, men så har du litt såpe i, og da går det bedre. Hun fikk mørk rosa munn og tynne brune øyebryn også!

Etterpå sprayet jeg (forsiktig, og langt fra) halvmatt hobbylakk på henne. Hun ble veldig fin, den gamle "amerikadukken"!

Fordelen med vannfarge er at du kan vaske det av om du ikke blir fornøyd. (Ikke etter at du har sprayet lakk på, self.!)

Tusen takk for godt råd! Da gleder vi oss bare til å prøve ;O)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...