Gå til innhold

Noen som forstår hva de tenker på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du sammenligner homofile og pedofile? Sykt...

Det er dra dette aaaltfor langt.

Enig - hva VOKSNE gjør med hverandre får være deres bussiness, men et barn er aldri en likeverdig part i et kjærlighetsforhold. Noe pedofile tror.... *grøss*

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

24

• Sør

19

• vilde

18

• Dorthe

17

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Det syns jeg blir for enkelt å si. Om kirken ikke aksepterer homofili, hvorfor i himmelens (!) navn skal de homofile akseptere kirken? Det går da vel for søren an å tro på en Gud likevel? Om de så er kristen og homo, så MÅ de jo gå i seg selv og kjenne etter om de gjør det rette ved å leve det ut. Det samme gjelder for hetero når det gjelder sex utenfor eksteskapet. Vi vil ha frihet til å gjøre som vi føler det, og så forlanger vi at reglene forandres etter oss, det blir litt feil!

Jeg KAN ikke bekjenne meg til den kristne tro nettopp fordi jeg bryter med for mye av det som kirken står for, og fordi jeg tviler veldig... Dette sa jeg til presten også da vi skulle gifte oss, og han syns faktisk det var veldig ærlig og helt greit. Jeg hadde akseptert det om han ikke ville vie meg, for jeg følte veldig på at jeg var en "outsider".

Jeg er likevel glad kirken og i presten vår, -jeg liker tradisjonene og ikke minst den freden man kan føle i kriken, -MEN jeg stiller spørsmålstegn ved ALT omtrent som de tror på. DEN deler vi altså ikke.

Så til homofili. Jeg tror at de som oppdager det med seg selv sliter no aldeles grønnjævlig, - til den dagen de aksepterer seg selv slik de er. Jeg tror ikke NOEN som oppdager at de er homo jubler over det - "JIPPI" JEG ER EN AV DEM!"

Om mine barn hadde vist seg å være homofile så hadde jeg syntes det var leit - men jeg hadde ønsket at de fant en partner og ble lykkeilge, skulle bare mangle,- og jeg hadde rådet dem fra å oppsøke kirken :)

Jeg vet også at Mr. Kahn hadde elsket sin datter om hun så ble født grønn, hårete og megalesbisk :) Det er ikke det det handler om... :)

Greit, homofile kan la være å oppsøke kirken.

Men det er ikke fullt så enkelt for en amerikaner å la være å oppsøke USA med dets lover, og det var det det var snakk om her.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Ekteskap er mer enn kjærlighet. I dagens samfunn er det ikke nødvendig å gifte seg for å kunne bo sammen. Det var det for 50 år siden.

Ekteskapet var opprinnelig en religiøs handling. Hvorfor skal man på død og liv vri og vende på religiøse handlinger og verdsliggjøre dem?

Jeg er selv gift borgerlig, så kan du jo spørre om vitsen med det. Ekteskapet er i dag mer enn noe annet en juridisk ting. Altså igjen - om man er gift eller ikke har ingenting å si for hvor mye man elsker hverandre. Det har med arv og juridiske ting å gjøre.

Jeg syns heller man burde jobbe for å likestille samboere og gifte juridisk, enn å jobbe for at homofile skal få gifte seg.

Jeg syns homofilt partnerskap burde forbys i Norge også.

Ekteskap handler ikke bare om religion eller juss heller, men det er også snakk om å ta en beslutning om å være sammen resten av livet, og signalisere ovenfor omverdnen og hverandre at man er et par, og at man er glad i hverandre.

Gjest mye vil ha mer
Skrevet

Folk klarer tydeligvis ikke å se det vakre i at to mennesker elsker hverandre,-uavhengig av hvilket kjønn de har.

Det som er naturlig for en behøver ikke å være det rette for andre. Men hvorfor forhindre/se ned på/fordømme andre fordi de elsker en av samme kjønn...sukk

Skrevet

"For meg er dette naturstridig; moralsk, etisk og forplantningsmessig."

På hvilken måte er det moralsk naturstridig? Og hvorfor er "naturstridig" et argument for at ingen skal få gjøre det?

"Det er ikke utvikling, det er et skritt inn vår egen undergang, satt på spissen."

Det er ikke satt på spissen, det er tull. Det er stagnering, hverken mer eller mindre. Og en viss prosent stagnering er naturlig og helt normalt.

"........................."

Vås

Skrevet

Det er da voldsomt så konservativ du er blitt i det siste. Før var du en hyggelig gubbe og nå er du blitt så kvass at jeg nesten er redd for å svare deg.

Forresten er ikke det sant, du har skrevet et ufint innlegg til meg :o)

Javel

Skrevet

"skal legalisere og legitimere sin «kjærlighet» ved å bringe det foran et alter som i klartekst sier at dette er en abnormal vederstyggelighet."

Det er da ikke nødvendig å gifte seg foran et alter. De gifter seg vel "borgelig" i USA også?

"............................"

Åh ja, da er jo alt OK?

*himler*

Skrevet

Edelig et litt saklig innlegg. At du grøsser ved tanken på at to homofile har seg osv. er ting jeg kan stå over å høre. Men dette var mer interessant lesning. Virker ikke som du er så intolerant som jeg trodde til å begynne med ihvertfall.

Jeg tok det som om du var mot homofile, nå forstår jeg deg som at du kun er imot at de gifter seg foran et alter. Vel, der kan jeg faktisk være enig med deg til en viss grad.

Jeg tror barn som blir adoptert av homofile i utgangspunktet kan få det like bra som barn som er adoptert av heterofile, men i dette sneversynte intolerante samfunnet, vil det muligens bli vanskelig for dem.

Jeg er for at homofile skal få adoptere. Det er mange barn som lider og trenger et hjem. Det er ikke selvsagt at de vil få en dårlig oppvekst. Det kommer bare an på hvor tolerante vi andre er overfor dem. Er vi det får de det godt. Jeg ser ingenting galt med å ha to mødre eller to fedre. Jeg f.eks. har vokst opp med alenemor, ingen kontakt med far, og har hatt det kjempebra. To mammaer ville sikkert vært dobbelt så bra :)

Å bruke seg selv og sin egen «skjebne» som facit når en skal regne ut barns velferd i forskjellige bosituasjoner er etter min mening helt feil.

Det kan ligge konsekvenser under horisonten her som en ikke aner rekkevidden av. En snur hele problemstillingen på hodet ved å snakke om adopsjon. Å bruke de svakeste i samfunnet på denne måten, bruke barna som forkle for å legalisere et homsepartnerskap er til å spy av, for å si det forsiktig.

Så jeg er grunnleggende uenig med deg.

Skrevet

Å bruke seg selv og sin egen «skjebne» som facit når en skal regne ut barns velferd i forskjellige bosituasjoner er etter min mening helt feil.

Det kan ligge konsekvenser under horisonten her som en ikke aner rekkevidden av. En snur hele problemstillingen på hodet ved å snakke om adopsjon. Å bruke de svakeste i samfunnet på denne måten, bruke barna som forkle for å legalisere et homsepartnerskap er til å spy av, for å si det forsiktig.

Så jeg er grunnleggende uenig med deg.

"Å bruke seg selv og sin egen «skjebne» som facit når en skal regne ut barns velferd i forskjellige bosituasjoner er etter min mening helt feil."

Det var bare for å understreke at om et barn som bor med en enslige mor eller far kan ha det godt, så hvorfor ikke med to mødre/to fedre.

"Det kan ligge konsekvenser under horisonten her som en ikke aner rekkevidden av. En snur hele problemstillingen på hodet ved å snakke om adopsjon. Å bruke de svakeste i samfunnet på denne måten, bruke barna som forkle for å legalisere et homsepartnerskap er til å spy av, for å si det forsiktig."

Kan du fortelle meg noen av de tingene du frykter kan skje dersom homofile får adoptere? Barna kan bli mobbet, ja, men det kan ethvert barn bli utsatt for. Det der med å bruke barna som forkle for å legalisere homsepartnerskap skjønner jeg ikke helt hva du mener med. Det er vel snakk om mennesker som ønsker barn som ikke kan få det, og som derfvor ønsker å adoptere på lik linje med heterofile par.

Ja vi er uenige. Og det er helt ok gammern ;)

Skrevet

"Å bruke seg selv og sin egen «skjebne» som facit når en skal regne ut barns velferd i forskjellige bosituasjoner er etter min mening helt feil."

Det var bare for å understreke at om et barn som bor med en enslige mor eller far kan ha det godt, så hvorfor ikke med to mødre/to fedre.

"Det kan ligge konsekvenser under horisonten her som en ikke aner rekkevidden av. En snur hele problemstillingen på hodet ved å snakke om adopsjon. Å bruke de svakeste i samfunnet på denne måten, bruke barna som forkle for å legalisere et homsepartnerskap er til å spy av, for å si det forsiktig."

Kan du fortelle meg noen av de tingene du frykter kan skje dersom homofile får adoptere? Barna kan bli mobbet, ja, men det kan ethvert barn bli utsatt for. Det der med å bruke barna som forkle for å legalisere homsepartnerskap skjønner jeg ikke helt hva du mener med. Det er vel snakk om mennesker som ønsker barn som ikke kan få det, og som derfvor ønsker å adoptere på lik linje med heterofile par.

Ja vi er uenige. Og det er helt ok gammern ;)

Gammern?... =^I

La meg heller stille deg et par spørsmål: er det barnas beste homsene tenker på i en adopsjonssituasjon, eller er det dem selv? Tror du det er en menneskerett å få barn?

Det er allerede grundig påpekt at vi lever i et intolerant samfunn, så ja - jeg er redd barna vil bli mobbet på grunn av sitt «opphav». Jeg mener også at dette ikke er en formålstjenelig samfunnsutvikling, der en skal legalisere og legitimere en abnorm livsførsel med barna som innsats.

Jeg mener barnas rettigheter veier tyngre enn homsenes. Jeg kunne skrevet flere hyllemeter om dette, men jeg gidder rett og slett ikke bruke tid på dette på doktoronline.

Skrevet

Gammern?... =^I

La meg heller stille deg et par spørsmål: er det barnas beste homsene tenker på i en adopsjonssituasjon, eller er det dem selv? Tror du det er en menneskerett å få barn?

Det er allerede grundig påpekt at vi lever i et intolerant samfunn, så ja - jeg er redd barna vil bli mobbet på grunn av sitt «opphav». Jeg mener også at dette ikke er en formålstjenelig samfunnsutvikling, der en skal legalisere og legitimere en abnorm livsførsel med barna som innsats.

Jeg mener barnas rettigheter veier tyngre enn homsenes. Jeg kunne skrevet flere hyllemeter om dette, men jeg gidder rett og slett ikke bruke tid på dette på doktoronline.

Først mobber du homofile, for så å påstå at de ikke skal få adoptere, begrunnet med at DU mobber dem!

Det er du og dine fordommer som er problemet, ikke homofilien.

Skrevet

Først mobber du homofile, for så å påstå at de ikke skal få adoptere, begrunnet med at DU mobber dem!

Det er du og dine fordommer som er problemet, ikke homofilien.

Mobber homofile? Når har jeg mobbet homofile for deres legning? Er du så låst at du fremmer homofiles rettigheter fremfor sakesløse barns rettigheter?

Hvor nedsnødd går det an å bli egentlig?

Skrevet

Mobber homofile? Når har jeg mobbet homofile for deres legning? Er du så låst at du fremmer homofiles rettigheter fremfor sakesløse barns rettigheter?

Hvor nedsnødd går det an å bli egentlig?

Jeg ser ingen motsetning mellom barns og homofiles rettigheter, mer enn mellom barn og heterofiles rettigheter.

Hva er relevansen av foreldrenes legning til deres omsorgsevne for barn?

Skrevet

Gammern?... =^I

Tror du hadde hatt et helt annet syn, hvis du kjente til homofile par. Har du homofobi??

Hvorfor skulle ikke homofile kunne være like gode støttespillere til et barn, som hetrofile?

Ville du sagt noe på at en aleinefar og en kamerat hadde ansvar for et barn?

Tror ikke barn ville reagert så mye på at et barn har to "fedre", det ville derimot mange av foreldrene til barna gjøre. Det er ofte de voksnes "redsel" for det fremmede, som blir tredd ned over huene på de små.

Skrevet

Åh ja, da er jo alt OK?

*himler*

Da er det ikke mulig å bruke religion som argument - da står man kun igjen med sine egne fordommer. Og de må man jo gjerne bruke, hvis man får noe ut av det.

".........................."

Skrevet

Jeg ser ingen motsetning mellom barns og homofiles rettigheter, mer enn mellom barn og heterofiles rettigheter.

Hva er relevansen av foreldrenes legning til deres omsorgsevne for barn?

Dette går på det jeg anser som rent naturstridig, og ikke nødvendigvis i retning av omsorgsevne. De fleste mennesker har evne til å ha omsorg for barn.

Jeg har et annet livs- og verdisyn enn deg, det får du bare leve med. Jeg kan så absolutt leve med det. Homofili er en abnormitet som jeg ikke kan akseptere som normal, men jeg kan leve med at enkelte har denne legningen.

På bakgrunn av mitt verdisyn anser jeg det som uakseptable oppvekstvilkår å bli oppdratt i et homofilt samboer/partnerskap. At det finnes heterofile parterskap som er uegnet berettiger allikevel ikke å gi homofile retten til å adoptere. Det er bare å legge sten til byrden.

Skrevet

Jeg ser på det slik at folk som er født homofile, har en feil. Det er ikke meningen at folk skal være sånn.

Hadde alle vært homofile, hadde jo menneskeheten dødd ut.

Homofile får aids, kan de ikke ta hintet?

Grøss, for en verden vi lever i...

"Jeg ser på det slik at folk som er født homofile, har en feil. Det er ikke meningen at folk skal være sånn."

Det kan du godt si. Men det er ikke noe grunnlag for å være "i mot" det. Det er også en feil med folk som er født drittsekker.

"Hadde alle vært homofile, hadde jo menneskeheten dødd ut."

Igjen - hadde hele menneskeheten vært drittsekker så hadde ingen havnet sammen i sengen for å føre menneskeheten videre. (Far fetched, ja, men jeg håper du skjønner poenget)

"Homofile får aids, kan de ikke ta hintet?"

Grøss. Jeg håper du ikke er så dum som du gir inntrykk av med det utsagnet. Men for sikkerhets skyld skal jeg forklare: folk får aids fordi de ikke beskytter seg, ikke fordi de knuller kvinner eller menn.

".........................."

Skrevet

Han var i hvert fall ikke en av guds utvalgte.

Nåja...hvem vet? :-)

"...................."

Skrevet

Dette går på det jeg anser som rent naturstridig, og ikke nødvendigvis i retning av omsorgsevne. De fleste mennesker har evne til å ha omsorg for barn.

Jeg har et annet livs- og verdisyn enn deg, det får du bare leve med. Jeg kan så absolutt leve med det. Homofili er en abnormitet som jeg ikke kan akseptere som normal, men jeg kan leve med at enkelte har denne legningen.

På bakgrunn av mitt verdisyn anser jeg det som uakseptable oppvekstvilkår å bli oppdratt i et homofilt samboer/partnerskap. At det finnes heterofile parterskap som er uegnet berettiger allikevel ikke å gi homofile retten til å adoptere. Det er bare å legge sten til byrden.

Joda, men da er det, akkurat som jeg påpekte, du og dine fordommer som er problemet, og ikke at homofile adopterer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...