Gå til innhold

Noen som forstår hva de tenker på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gammern?... =^I

La meg heller stille deg et par spørsmål: er det barnas beste homsene tenker på i en adopsjonssituasjon, eller er det dem selv? Tror du det er en menneskerett å få barn?

Det er allerede grundig påpekt at vi lever i et intolerant samfunn, så ja - jeg er redd barna vil bli mobbet på grunn av sitt «opphav». Jeg mener også at dette ikke er en formålstjenelig samfunnsutvikling, der en skal legalisere og legitimere en abnorm livsførsel med barna som innsats.

Jeg mener barnas rettigheter veier tyngre enn homsenes. Jeg kunne skrevet flere hyllemeter om dette, men jeg gidder rett og slett ikke bruke tid på dette på doktoronline.

"La meg heller stille deg et par spørsmål: er det barnas beste homsene tenker på i en adopsjonssituasjon, eller er det dem selv?"

Det er heller ikke barnas beste foreldre har i tankene når de lager dem - det er ren egoisme. Ergo er ikke det noe argument imot homsene, iom. at det gjelder alle.

Men - jeg vet ikke om det er bedre for et barn å vokse opp på et barnehjem enn med homofile foreldre.

"........................."

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

24

• Sør

19

• vilde

18

• Dorthe

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvor går grensa da?

Skal en pedofil få gifte seg med et barn, hvis det er greit for barnet?

Man kan jo ikke stille seg i veien for kjærlighet, sier dere jo!

Hva med to som allerede er gift fra før med noen andre, kanskje de skal kunne få gifte seg.

Osv osv

NOEN grenser må man jo ha...

"Hvor går grensa da?

Skal en pedofil få gifte seg med et barn, hvis det er greit for barnet?"

Nå må du f**n meg skjerpe deg, og begynne å tenke før du snakker. Homofili er lovlig, og går ikke ut på å skade noen. Pedofili er ulovlig, og går i store trekk ut på overgrep.

Ser du ikke forskjellen her?

"......................."

Skrevet

Tror du hadde hatt et helt annet syn, hvis du kjente til homofile par. Har du homofobi??

Hvorfor skulle ikke homofile kunne være like gode støttespillere til et barn, som hetrofile?

Ville du sagt noe på at en aleinefar og en kamerat hadde ansvar for et barn?

Tror ikke barn ville reagert så mye på at et barn har to "fedre", det ville derimot mange av foreldrene til barna gjøre. Det er ofte de voksnes "redsel" for det fremmede, som blir tredd ned over huene på de små.

«-Har du homofobi??-»

Du, dette er ikke god debattskikk. Du vet så inderlig godt at jeg ikke har noe i mot homofile som mennesker. Så spar meg for slikt i fremtiden, er du snill.

«-Hvorfor skulle ikke homofile kunne være like gode støttespillere til et barn, som hetrofile?-»

Dette kan de sikkert være, men å «formalisere» det gjennom «ekteskap» og felles soverom...signalene blir feil, ut fra mitt livs-og verdisyn.

«-Ville du sagt noe på at en aleinefar og en kamerat hadde ansvar for et barn?-»

Ser ikke relevansen her. Det finnes mange slike forhold, men den ene er forelder og den andre er bare venn/kamerat/venninne.

«-Det er ofte de voksnes "redsel" for det fremmede, som blir tredd ned over huene på de små.-»

Men det er også de voksnes «redsel» som er selve beskytterinstinktets grunnvoller. Personlig ville jeg rotert i min grav hvis min datter skulle adopteres bort til et homofilt par. Så mange heterofile som desperat ønsker seg barn, og som måles og veies etter alle kunstens regler før de blir godtatt; skulle disse bli forfordelt for et homsepar?

Mitt svar er nei!

Skrevet

Joda, men da er det, akkurat som jeg påpekte, du og dine fordommer som er problemet, og ikke at homofile adopterer.

Du forveksler fordommer med instinkt basert på det som er naturlig. Min omsorg for barna er ikke basert på fordommer mot homofile, men av hensyn til sakesløse barn som ikke kan tale sin egen sak.

Så spar personangrepene.

Skrevet

"La meg heller stille deg et par spørsmål: er det barnas beste homsene tenker på i en adopsjonssituasjon, eller er det dem selv?"

Det er heller ikke barnas beste foreldre har i tankene når de lager dem - det er ren egoisme. Ergo er ikke det noe argument imot homsene, iom. at det gjelder alle.

Men - jeg vet ikke om det er bedre for et barn å vokse opp på et barnehjem enn med homofile foreldre.

"........................."

Homser kan ikke lage barn, prozac, så la oss snakke om de som allerede er født og som trenger beskyttelse.

Jeg vet ikke hva du mener med barnehjem, da vi ikke lenger lever i tredveårene, med prestevelde og bønder som trengte slaver på gårdene. I dag har vi et vel fungerende barnevern og et omsorgsapparat som kan klare seg godt uten homofile kandidater.

Jeg synes ikke barn skal brukes av homofile for å leke mor og far, så enkelt er det.

Gjest Du har lovet du skulle være grei
Skrevet

Homser kan ikke lage barn, prozac, så la oss snakke om de som allerede er født og som trenger beskyttelse.

Jeg vet ikke hva du mener med barnehjem, da vi ikke lenger lever i tredveårene, med prestevelde og bønder som trengte slaver på gårdene. I dag har vi et vel fungerende barnevern og et omsorgsapparat som kan klare seg godt uten homofile kandidater.

Jeg synes ikke barn skal brukes av homofile for å leke mor og far, så enkelt er det.

Hold opp da. Klart homser kan lage barn. Faren til minstemann er garantert faren, partneren er en mann som er kjempegrei som ekstrapappa og minstemann koser seg masse når han er der på besøk.

Nå tror jeg det er mest partneren sin skyld da, han og minstemann drar på fisketur og jakt.

Og minstemann har aldri blitt mobbet for det, selv om de muslimske ungene ikke klarte å forstå det.

Skrevet

Du forveksler fordommer med instinkt basert på det som er naturlig. Min omsorg for barna er ikke basert på fordommer mot homofile, men av hensyn til sakesløse barn som ikke kan tale sin egen sak.

Så spar personangrepene.

Sin egen sak mot/for hva da?

Det er ikke barnene som har fordommer mot homofile, det er deg!

Skrevet

Barnløse heterofile par kan heller ikke lage barn - skal de derfor heller ikke få adoptere?

Gjest Rusle
Skrevet

Det syns jeg blir for enkelt å si. Om kirken ikke aksepterer homofili, hvorfor i himmelens (!) navn skal de homofile akseptere kirken? Det går da vel for søren an å tro på en Gud likevel? Om de så er kristen og homo, så MÅ de jo gå i seg selv og kjenne etter om de gjør det rette ved å leve det ut. Det samme gjelder for hetero når det gjelder sex utenfor eksteskapet. Vi vil ha frihet til å gjøre som vi føler det, og så forlanger vi at reglene forandres etter oss, det blir litt feil!

Jeg KAN ikke bekjenne meg til den kristne tro nettopp fordi jeg bryter med for mye av det som kirken står for, og fordi jeg tviler veldig... Dette sa jeg til presten også da vi skulle gifte oss, og han syns faktisk det var veldig ærlig og helt greit. Jeg hadde akseptert det om han ikke ville vie meg, for jeg følte veldig på at jeg var en "outsider".

Jeg er likevel glad kirken og i presten vår, -jeg liker tradisjonene og ikke minst den freden man kan føle i kriken, -MEN jeg stiller spørsmålstegn ved ALT omtrent som de tror på. DEN deler vi altså ikke.

Så til homofili. Jeg tror at de som oppdager det med seg selv sliter no aldeles grønnjævlig, - til den dagen de aksepterer seg selv slik de er. Jeg tror ikke NOEN som oppdager at de er homo jubler over det - "JIPPI" JEG ER EN AV DEM!"

Om mine barn hadde vist seg å være homofile så hadde jeg syntes det var leit - men jeg hadde ønsket at de fant en partner og ble lykkeilge, skulle bare mangle,- og jeg hadde rådet dem fra å oppsøke kirken :)

Jeg vet også at Mr. Kahn hadde elsket sin datter om hun så ble født grønn, hårete og megalesbisk :) Det er ikke det det handler om... :)

Kan ikke se at dette gjelder vielse i kirken. Nå er det vel ikke statskirke i USA og de har vel ørten trossamfunn.

Men jeg skjønner hvor du vil hen.

Gjest slitsomt å lese dialekt
Skrevet

Sin egen sak mot/for hva da?

Det er ikke barnene som har fordommer mot homofile, det er deg!

Kan ikke du skrive barna.. Barn er et intetkjønnsord.

Skrevet

Kan ikke du skrive barna.. Barn er et intetkjønnsord.

???

"Barnene" er en helt kurrant form på norsk.

Med vennlig hilsen

Skrevet

???

Med vennlig hilsen

Nei, det ser faktisk veldig dumt ut skriftlig.

Skrevet

Nei, det ser faktisk veldig dumt ut skriftlig.

Du ser veldig dum ut skriftlig.

Det er godt mulig du høres dum ut muntlig også.

Som sagt, "barnene" er en helt lovlig form. Du kan slå det opp i ordboken hvis du lider av kunnskapsløshet.

Med vennlig hilsen, og god bedring med hodet ditt

Skrevet

???

Med vennlig hilsen

Du har søren meg rett. Jeg har aldri hørt noen si barnene før. Det høres helt fjernt ut.

Skrevet

Du ser veldig dum ut skriftlig.

Det er godt mulig du høres dum ut muntlig også.

Som sagt, "barnene" er en helt lovlig form. Du kan slå det opp i ordboken hvis du lider av kunnskapsløshet.

Med vennlig hilsen, og god bedring med hodet ditt

Jøss, du måtte ty til personangrep, ser jeg..

Jaja, det får stå for din regning.

Skrevet

Du har søren meg rett. Jeg har aldri hørt noen si barnene før. Det høres helt fjernt ut.

Brukes av en del folk, både i Bergen og i Stavanger.

Og selvsagt har jeg rett! Har du ikke sett at "de" anklager meg for det hele tiden! :D

Alt godt!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jøss, du måtte ty til personangrep, ser jeg..

Jaja, det får stå for din regning.

Hvem sin regning skulle det ellers stå for?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvem sin regning skulle det ellers stå for?

Med vennlig hilsen

Du har helt rett i at akkurat det sier seg selv. Klart og tydelig.

Skrevet

Var du enig med meg eller sør? Siden du skriver "du har rett" til Sør, men samtidig skriver at det ser fjernt ut? *s*

Skrevet

Du har helt rett i at akkurat det sier seg selv. Klart og tydelig.

Fint.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...