Gå til innhold

Provosert over Bush, lell.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i all verden kan han støtte seg til Bibelen i homosaken når han har tusenvis av liv på samvittigheten? Står det ikke i de ti bud at man ikke skal drepe?? Å slippe tusenvis av bomber gjør han gjerne, men samtidig fratar han voksne mennesker å gifte seg i kjærlighetens navn.

Arrrrgh!

Gjest sookks
Skrevet

Ja det er drøyt å ville endre loven, men jeg tror at det er uhørt å sammenligne en krig med homosaken.

Mange kristne er motstandere av homofili, det er naturlig.

Ifølge bibelen, kan du ikke være kristen om du godtar homofili.Du skal heller ikke drepe da, men i krig må det være et unntak.

Skrevet

USA er et av de mest puritanske land i den vestlige verden, og skal Bush ha noe håp om å vinne tillit blant bedehusgjengerne, så må han også markere et standpunkt i slike spørsmål.

Personlig ville jeg heller bodd i en krigssone fremfor å se to hårete mannfolk «ha seg» foran alteret.

*grrrrrrrrrrøss*

Skrevet

USA er et av de mest puritanske land i den vestlige verden, og skal Bush ha noe håp om å vinne tillit blant bedehusgjengerne, så må han også markere et standpunkt i slike spørsmål.

Personlig ville jeg heller bodd i en krigssone fremfor å se to hårete mannfolk «ha seg» foran alteret.

*grrrrrrrrrrøss*

*har de seg* foran alteret også nå! *HRMF* :)

Skrevet

*har de seg* foran alteret også nå! *HRMF* :)

Nah, noen ganger ser jeg for meg mer enn jeg har godt av.

*rap*

Skrevet

Ja det er drøyt å ville endre loven, men jeg tror at det er uhørt å sammenligne en krig med homosaken.

Ifølge bibelen, kan du ikke være kristen om du godtar homofili.Du skal heller ikke drepe da, men i krig må det være et unntak.

"Ifølge bibelen, kan du ikke være kristen om du godtar homofili.Du skal heller ikke drepe da, men i krig må det være et unntak."

Hvorfor må (angreps)krig være et unntak? Og hvem har bestemt at dette unntaket er greit i forhold til bibelen?

Gjest bravida
Skrevet

Ja,si det.

Hehe,homofobe mennesker er noen rare dyr.I puritanerhøyborgen USA faller dette i god jord.La oss være lykkelige over å bo i en del av verden hvor et flertall av menneskene foreløpig ser ut til å være litt mer rasjonelle.

Gjest bravida
Skrevet

*grrrrrrrrrrøss*

Du verden,sjarmerende holdninger.

Da vi vet at det i verden finnes et utall "krigssoner" du kan bosette deg i,vil en snarlig utflytning til en av disse kanskje være å anbefale for deg?Alt må jo være bedre enn å bo her i vårt forferdelige ,homoaksepterende samfunn?

Ha litt sympati for dem som MÅ bo i en krigssone i stedet for å tenke så mye på hårete mannsromper:-)

Skrevet

Du verden,sjarmerende holdninger.

Da vi vet at det i verden finnes et utall "krigssoner" du kan bosette deg i,vil en snarlig utflytning til en av disse kanskje være å anbefale for deg?Alt må jo være bedre enn å bo her i vårt forferdelige ,homoaksepterende samfunn?

Ha litt sympati for dem som MÅ bo i en krigssone i stedet for å tenke så mye på hårete mannsromper:-)

Ikke sett deg til doms over mine sym- eller antipatier. Våg å diskutere sak isteden.

Skrevet

Ja,si det.

Hehe,homofobe mennesker er noen rare dyr.I puritanerhøyborgen USA faller dette i god jord.La oss være lykkelige over å bo i en del av verden hvor et flertall av menneskene foreløpig ser ut til å være litt mer rasjonelle.

Åh, så typisk norsk å være (selv)god!

Gjest Bibelen motsier seg selv
Skrevet

Kan du si meg hva du baserer følgende påstander på:

"Ifølge bibelen, kan du ikke være kristen om du godtar homofili.Du skal heller ikke drepe da, men i krig må det være et unntak."

I bibelen står det MANGE forbud og påbud - og ofte strider disse mot hverandre.

Skrevet

Ikke sett deg til doms over mine sym- eller antipatier. Våg å diskutere sak isteden.

Tull. Du kommer med personlige holdninger, og da må du regne med at de blir diskutert.

".........................."

Skrevet

Bush er krigsgal og uintellegent. Vi vet alle hvordan han er bl.a hyklerisk religiøs.

Gjest bravida
Skrevet

Åh, så typisk norsk å være (selv)god!

Ja,

å sette pris på toleranse og rasjonalitet har jo så mye med selvgodhet å gjøre(fyi:ironi).

"Vår del av verden" kan av enkelte også brukes om et område noe større enn Norge.

Du er imidlertid muligens rammet av en smule misforstått selvgodhet,virker som du tror det er godt gjort å være født med heterofile tilbøyeligheter.

Gjest bravida
Skrevet

Hmm...

skal jeg våge å diskutere sak med en person som tror at å inngå partnerskap også innbefatter handlinger som å "ha seg foran alteret",eller NÆH trukke jeg gidder.

Skrevet

Tull. Du kommer med personlige holdninger, og da må du regne med at de blir diskutert.

".........................."

Dersom du mener det er konstruktivt å diskutere mine holdninger, så gjør gjerne det.

Skrevet

Hmm...

skal jeg våge å diskutere sak med en person som tror at å inngå partnerskap også innbefatter handlinger som å "ha seg foran alteret",eller NÆH trukke jeg gidder.

Så fint da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...