Gjest pasa21 Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Underfortått i hvert eneste innlegg du skriver som omhandler Midtøsten-konflikten all den tid du ikke anerkjenner jødenes rett til selvforsvar. Og du forfalsker, eller i beste fall overser historiske fakta for å få faciten din til å stemme. Jødenes rett til "selvforsvar"????? Det er no de som går til angrep...Hvis de hadde holdt seg innenfor grensene sine istedenfor å prøve å utvide dem hele tiden hadde de spart oss for f.eks denne diskusjonen... Merk Nå snakker jeg selvfølgelig ikke om alle jøder...Har snakket med mange jøder som fordømmer det Sharon regjeringen driver på med.... 0 Siter
Sør Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Sett i det rette perspektivet, så finnes det ikke noe «land» å okkupere. Hvis en tar noen skritt utenfor NRK og NTBs meningsmonopol, så finner en mange internasjonale folkerettseksperter som sier akkurat det samme. Ingen av Israels grenser en noensinne blitt respektert, verken i 1948 eller 1967. Så lenge araberne har FN som redskap, så vil Israel fortsette å bekjempe sine fiender med ryggen mot veggen. Noen «palestinsk» stat kommer ALDRI til å se dagens lys. ALDRI! Når du er ferdig med å tygge teppet, så husker du kanskje at SHARON har sagt at det skal være en palesting stat! :-) 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Fint at du engasjerer deg Mr Khan, men det blir litt vel ensidig til tider. En sak har alltid to sider, men du er jo ikke til å rikke.. Hva er den fulle og hele sannhet? Så et program om offiserer og meninge i den israelske hæren som nektet å være med på det de så som ren okkupasjon av land. Og hva er det med den sinnsyke muren de bygger der nede??? Kan ikke fatte hvordan det er mulig å leve på vestbredden/gaza. Det må jo være totalt ydmykende... Skulle ønske jeg hadde fasiten, og skulle ønske at dine venner i israel ikke var så skråsikker på at de har fasiten på sannheten. Jeg får svare på innleggene her innimellom andre gjøremål. Hva er den absolutte Sannhet? Tja, si det. Først må en rydde opp i en haug med løgner før en kan begynne å lete etter sannheten. Noen av de største løgnorganene og Arafats fremste aktivum i Norge er jo NRK, NTB og venstresosialistene i forskjellige partier og organisasjoner. De har kuppet Journalisthøyskolen og de fleste opinionsdannende mediabedrifter i Norge, og nå har de et meningsmonopol som terroriserer enhver som opplater sin røst mot Arafat og hans terrorregime. Når du beskylder meg for å være ensidig, da fremmer du en påstand som blokkerer for enhver søken etter sannhet, nettopp fordi dette er enda en løgn. Jeg fremsetter en annen versjon enn den du leser om i VG, Dagbladet eller Aftenposten, eller som du får presentert av mediakommisærene på Marienlyst. Og jeg ser mine motstandere får forklaringsproblemer over hele linjen, nettopp fordi de bruker analyseverktøy som har gått ut på dato i 2004. 60- og 70-tallets «frihetskjempere» er forlengst avslørt som tyver, mordere og korrupte kjeltringer, ti reiser verre enn noe du finner i et vestlig demokrati. Å beskylde meg for å være ensidig er å fornekte den Sannheten du søker. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Jeg får svare på innleggene her innimellom andre gjøremål. Hva er den absolutte Sannhet? Tja, si det. Først må en rydde opp i en haug med løgner før en kan begynne å lete etter sannheten. Noen av de største løgnorganene og Arafats fremste aktivum i Norge er jo NRK, NTB og venstresosialistene i forskjellige partier og organisasjoner. De har kuppet Journalisthøyskolen og de fleste opinionsdannende mediabedrifter i Norge, og nå har de et meningsmonopol som terroriserer enhver som opplater sin røst mot Arafat og hans terrorregime. Når du beskylder meg for å være ensidig, da fremmer du en påstand som blokkerer for enhver søken etter sannhet, nettopp fordi dette er enda en løgn. Jeg fremsetter en annen versjon enn den du leser om i VG, Dagbladet eller Aftenposten, eller som du får presentert av mediakommisærene på Marienlyst. Og jeg ser mine motstandere får forklaringsproblemer over hele linjen, nettopp fordi de bruker analyseverktøy som har gått ut på dato i 2004. 60- og 70-tallets «frihetskjempere» er forlengst avslørt som tyver, mordere og korrupte kjeltringer, ti reiser verre enn noe du finner i et vestlig demokrati. Å beskylde meg for å være ensidig er å fornekte den Sannheten du søker. Å beskylde all media for å være "mot meg" er så forutsigbart at det er pinlig. Hvis media er på noens side i denne konflikten så er det en alt for lite kritisk analyse av Israels handlinger. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Synes det er et positivt trekk å være imot Israel. Så svinsk som de har oppført seg i det siste er det ikke rart at folk og nasjoner går imot dem. Det er åpenbart at din mening er tuftet på manglende kunnskaper om de faktiske forhold, samt et politisk ståsted der en er programforpliktet til å hate både Israel og jødene. Jeg har en onkel som sitter i en fremskutt posisjon i kommunestyret som representant for SV. For å illustrere hva dette partiet har av politikere på grasrotplanet skal jeg sitere ordrett hva han avsluttet vår diskusjon med: «Det var nå synd at ikke Hitler fikk litt mer tid på seg, så ville hele jødeproblemet vært løst»...(sic) Og han er ikke alene. Hitler har vært en apostel for mange i dette spørsmålet. Hanna Kristine Hansen Kvanmo, selveste SV-dronningen, har også gått sterkt ut mot jødestaten, dette til tross for at dama ble dømt for landsvik i 1948. Jeg kunne trukket eksempler opp av hatten en masse, men vi tar det i mindre porsjoner så det ikke blir sånne lange avhandlinger. Folk flest leser jo knapt overskrifter. (no offence) 0 Siter
Sør Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Det er åpenbart at din mening er tuftet på manglende kunnskaper om de faktiske forhold, samt et politisk ståsted der en er programforpliktet til å hate både Israel og jødene. Jeg har en onkel som sitter i en fremskutt posisjon i kommunestyret som representant for SV. For å illustrere hva dette partiet har av politikere på grasrotplanet skal jeg sitere ordrett hva han avsluttet vår diskusjon med: «Det var nå synd at ikke Hitler fikk litt mer tid på seg, så ville hele jødeproblemet vært løst»...(sic) Og han er ikke alene. Hitler har vært en apostel for mange i dette spørsmålet. Hanna Kristine Hansen Kvanmo, selveste SV-dronningen, har også gått sterkt ut mot jødestaten, dette til tross for at dama ble dømt for landsvik i 1948. Jeg kunne trukket eksempler opp av hatten en masse, men vi tar det i mindre porsjoner så det ikke blir sånne lange avhandlinger. Folk flest leser jo knapt overskrifter. (no offence) Man kan jo bare påpeke at det nettopp er på din høyreside, og i din kristne religion, at jødehatet har hatt sine "beste" dager. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Jeg har venner fra Palestina og Libanon som har fortalt meg grusomme historier som den israelske hæren har utført under ledelse av Sharon, merk usa fortsetter å forsyne Israel med våpen ... Krig er grusomt, uansett. Hva våpenforsyninger angår, så tror jeg neppe Israel er avhengig av USA. De eksporter jo våpen selv, og har noe av det fremste i verden hva våpenteknologi angår. Arafat på sin side er avhengig av norske bistandspenger og hjelpen fra den øvrige totalitære familien for å få det til «å gå rundt». Midlene han besitter på sveitsiske konti er ikke fullt så smart å bruke, for han er avhengig av å spille rollen som underdog, må vite. Her finnes nok noe av forklaringen på «grusomhetene» begått av IDF som dine venner har vært vitne til. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Jødenes rett til "selvforsvar"????? Det er no de som går til angrep...Hvis de hadde holdt seg innenfor grensene sine istedenfor å prøve å utvide dem hele tiden hadde de spart oss for f.eks denne diskusjonen... Merk Nå snakker jeg selvfølgelig ikke om alle jøder...Har snakket med mange jøder som fordømmer det Sharon regjeringen driver på med.... Få orden på historiekunnskapene dine. Israel ble angrepet så tidlig som 15 mai 1948, bare noen timer etter at staten Israel var proklamert. Araberne ble jaget ut mot alle odds, men Jordan okkuperte Vestbredden (Judea og Samaria) og forsøkte senere - i strid med Folkeretten - å annektere landet. Da Egypts president Nasser erklærte Israel krig i 1967 og mobiliserte sammen med Syria ble Jordan kastet ut av Vestbredden (Judea og Samaria) i den såkalte seksdagerskrigen. Araberne har tapt land pga. sin aggresjon, og de nekter både å kapitulere og inngå noen fredsavtale. Verden bebreider idag Israel på et grunnlag som ikke henger på greip, nettopp fordi alle normative begrep er snudd på hodet. Og så lenge vi her hjemme ikke gidder eller tør ta et oppgjør med gamle forslitte ideologier i frykt for å bli stemplet som rasister og det som verre er, så vil Israel være nødt til å kjempe denne kampen alene. Men før eller siden kommer turen til oss, sann mine ord. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Når du er ferdig med å tygge teppet, så husker du kanskje at SHARON har sagt at det skal være en palesting stat! :-) Det blir i så fall Sharons politiske sorti, i beste fall. Det sitter 230 tusen jøder i det gamle Judea og Samaria som aldri vil flytte seg en millimeter fra der de bor nå, nemlig på jødisk kjerneland. Sharon vet at han blir nødt til å drepe samtlige hvis han skal gjennomføre en flytting av settlerne, og på den andre siden sitter det arabere som ØNSKER å drepe hver eneste settler. Som jeg sa, dette blir det ALDRI noe av. ALDRI!!! 0 Siter
Sør Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Krig er grusomt, uansett. Hva våpenforsyninger angår, så tror jeg neppe Israel er avhengig av USA. De eksporter jo våpen selv, og har noe av det fremste i verden hva våpenteknologi angår. Arafat på sin side er avhengig av norske bistandspenger og hjelpen fra den øvrige totalitære familien for å få det til «å gå rundt». Midlene han besitter på sveitsiske konti er ikke fullt så smart å bruke, for han er avhengig av å spille rollen som underdog, må vite. Her finnes nok noe av forklaringen på «grusomhetene» begått av IDF som dine venner har vært vitne til. Israel er den største mottaker av u-hjelp i verden - noe du burde vite. De ville ikke overlevd uten. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Få orden på historiekunnskapene dine. Israel ble angrepet så tidlig som 15 mai 1948, bare noen timer etter at staten Israel var proklamert. Araberne ble jaget ut mot alle odds, men Jordan okkuperte Vestbredden (Judea og Samaria) og forsøkte senere - i strid med Folkeretten - å annektere landet. Da Egypts president Nasser erklærte Israel krig i 1967 og mobiliserte sammen med Syria ble Jordan kastet ut av Vestbredden (Judea og Samaria) i den såkalte seksdagerskrigen. Araberne har tapt land pga. sin aggresjon, og de nekter både å kapitulere og inngå noen fredsavtale. Verden bebreider idag Israel på et grunnlag som ikke henger på greip, nettopp fordi alle normative begrep er snudd på hodet. Og så lenge vi her hjemme ikke gidder eller tør ta et oppgjør med gamle forslitte ideologier i frykt for å bli stemplet som rasister og det som verre er, så vil Israel være nødt til å kjempe denne kampen alene. Men før eller siden kommer turen til oss, sann mine ord. Du kan selvsagt vrøvle om dette i innlegg etter innlegg, men de konkrete fakta består av at det er Israel som er den ulovlige okkupanten av palestinerenes landområder, og du finner ikke ETT eneste land i verden som mener noe annet. Ikke ETT! 0 Siter
Sør Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Det blir i så fall Sharons politiske sorti, i beste fall. Det sitter 230 tusen jøder i det gamle Judea og Samaria som aldri vil flytte seg en millimeter fra der de bor nå, nemlig på jødisk kjerneland. Sharon vet at han blir nødt til å drepe samtlige hvis han skal gjennomføre en flytting av settlerne, og på den andre siden sitter det arabere som ØNSKER å drepe hver eneste settler. Som jeg sa, dette blir det ALDRI noe av. ALDRI!!! Du finner, som sagt, ikke ett eneste land i verden som mener at palestinerene ikke har rett til sin egen stat. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Å beskylde all media for å være "mot meg" er så forutsigbart at det er pinlig. Hvis media er på noens side i denne konflikten så er det en alt for lite kritisk analyse av Israels handlinger. Media er ikke «mot meg», og jeg argumenterer ikke for egen del. Jeg forsvarer den eneste demokratiske enklaven i Midtøsten mot verbale angrep fra kunnskapsløse og likeglade mennesker, samt en marginal gruppe politisk forskudde personer som enda ikke har fått med seg at Berlinmuren har kolapset. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Man kan jo bare påpeke at det nettopp er på din høyreside, og i din kristne religion, at jødehatet har hatt sine "beste" dager. Det tar du feil! Jødehatet blant arabiske muslimer er langt farligere enn nazistenes, for nå kan de drepe jøder med hele verdens - og din - velsignelse under vignetten «frihetskamp». 0 Siter
Sør Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Media er ikke «mot meg», og jeg argumenterer ikke for egen del. Jeg forsvarer den eneste demokratiske enklaven i Midtøsten mot verbale angrep fra kunnskapsløse og likeglade mennesker, samt en marginal gruppe politisk forskudde personer som enda ikke har fått med seg at Berlinmuren har kolapset. Israel er iferd med å gjenoppta arven fra Berlinmuren. Og Israel er ikke noe demokrati mer enn Sør Afrika under apartheid var et demokrati. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Israel er den største mottaker av u-hjelp i verden - noe du burde vite. De ville ikke overlevd uten. Israel på u-hjelp? Hva slags u-hjelp har de mottatt som de ikke har betalt og fremdeles betaler tilbake? Hater du jødene så intenst? Jeg gremmes. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Det tar du feil! Jødehatet blant arabiske muslimer er langt farligere enn nazistenes, for nå kan de drepe jøder med hele verdens - og din - velsignelse under vignetten «frihetskamp». Bortsett fra at jødene dreper langt flere muslimer enn omvendt. Derutover - det er fremdeles Israel som okkuperer andre folks land ulovlig, akkurat som Tyskland okkuperte Norge ulovlig. De må derfor regne med at folk vil forsvare seg. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Du kan selvsagt vrøvle om dette i innlegg etter innlegg, men de konkrete fakta består av at det er Israel som er den ulovlige okkupanten av palestinerenes landområder, og du finner ikke ETT eneste land i verden som mener noe annet. Ikke ETT! Det er mange som mener det samme som jeg, og selv om vi idag ikke har noen rungende stemme verken i FN eller Sikkerhetsrådet, så er motstanden mot sånne som deg og dine kumpaner stadig økende. Flere og flere ser hvor dere vil hen. Hvordan oppgjøret kommer og hvordan det vil fortone seg skal jeg ikke spå, men det skal bli trangt i skammekroken der du står med dine åndsfrender nazistene. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Israel på u-hjelp? Hva slags u-hjelp har de mottatt som de ikke har betalt og fremdeles betaler tilbake? Hater du jødene så intenst? Jeg gremmes. Israel er, per kapita, den største mottaker av u-hjelp i verden. Hva det har med "jødehat" å gjøre vet jeg ikke? Hvis det var Tanzania som mottok mest u-hjelp, ville du da anklaget folk for å være tanzania-hatere? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 Du finner, som sagt, ikke ett eneste land i verden som mener at palestinerene ikke har rett til sin egen stat. Og som jeg sa, det spiller ingen rolle. Israel er kommet for å bli, og noen «palestinsk» stat kommer aldri til å se dagens lys. ALDRI!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.