Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det vel nettopp du som ligger nærmest den nazistiske ideologien, og som tydeligvis frekventerer Vigrid sine sider.

Du kan vri og åle deg så mye du orker. Du kan anklage andre for nazisme og marxisme, og alt annet vås.

Du kommer likevel ikke unna at det er Israel som bedriver ulovlig okkupasjon av andre folks landområder, og at det ikke finne EN eneste nasjon i verden som ikke mener at det er palestinerenes land!

Men jeg forstår jo at du heller vil våse om marxister, KGB og Putin for å fjerne fokus fra Israels terrorhandlinger.

Når ble det terror å forvare seg mot terrorister? Jeg forteller deg kun sannheten, og du liker den ikke.

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

54

• Sør

41

• musikeren

3

• Prozak

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det berettiger ikke at Israel gjør det.

Og Israel bedriver ulovlig okkupasjon; palestinerenes forsvarer sitt eget land!

Palestinerne har ikke, og har aldri hatt noe land.

Skrevet

ja, det er jo problemet med et demokrati. Ekstremister som deg taper.

Og jødehatere som deg vinner - enn så lenge.

Skrevet

Når ble det terror å forvare seg mot terrorister? Jeg forteller deg kun sannheten, og du liker den ikke.

Du stiller deg på terroristenes side, og bruker den samme "argumentasjonen".

Skrevet

Palestinerne har ikke, og har aldri hatt noe land.

Det er fremdeles deres landområder, og det vet du utmerket godt. Det vet også HVERT ENESTE LAND I VERDEN, inklusive Israel.

Skrevet

Og jødehatere som deg vinner - enn så lenge.

Den eneste "jødehateren" her må være deg, som forfekter israelsk terrorisme.

Skrevet

Jeg får svare på innleggene her innimellom andre gjøremål.

Hva er den absolutte Sannhet? Tja, si det. Først må en rydde opp i en haug med løgner før en kan begynne å lete etter sannheten.

Noen av de største løgnorganene og Arafats fremste aktivum i Norge er jo NRK, NTB og venstresosialistene i forskjellige partier og organisasjoner. De har kuppet Journalisthøyskolen og de fleste opinionsdannende mediabedrifter i Norge, og nå har de et meningsmonopol som terroriserer enhver som opplater sin røst mot Arafat og hans terrorregime.

Når du beskylder meg for å være ensidig, da fremmer du en påstand som blokkerer for enhver søken etter sannhet, nettopp fordi dette er enda en løgn. Jeg fremsetter en annen versjon enn den du leser om i VG, Dagbladet eller Aftenposten, eller som du får presentert av mediakommisærene på Marienlyst.

Og jeg ser mine motstandere får forklaringsproblemer over hele linjen, nettopp fordi de bruker analyseverktøy som har gått ut på dato i 2004. 60- og 70-tallets «frihetskjempere» er forlengst avslørt som tyver, mordere og korrupte kjeltringer, ti reiser verre enn noe du finner i et vestlig demokrati.

Å beskylde meg for å være ensidig er å fornekte den Sannheten du søker.

Det er tull. Du er akkurat like ensidig som Sør og andre i denne "debatten", og følgen er at ingen av dere kommer til å lære noe som helst.

"......................."

Skrevet

Det er åpenbart at din mening er tuftet på manglende kunnskaper om de faktiske forhold, samt et politisk ståsted der en er programforpliktet til å hate både Israel og jødene.

Jeg har en onkel som sitter i en fremskutt posisjon i kommunestyret som representant for SV. For å illustrere hva dette partiet har av politikere på grasrotplanet skal jeg sitere ordrett hva han avsluttet vår diskusjon med:

«Det var nå synd at ikke Hitler fikk litt mer tid på seg, så ville hele jødeproblemet vært løst»...(sic)

Og han er ikke alene. Hitler har vært en apostel for mange i dette spørsmålet. Hanna Kristine Hansen Kvanmo, selveste SV-dronningen, har også gått sterkt ut mot jødestaten, dette til tross for at dama ble dømt for landsvik i 1948.

Jeg kunne trukket eksempler opp av hatten en masse, men vi tar det i mindre porsjoner så det ikke blir sånne lange avhandlinger.

Folk flest leser jo knapt overskrifter. (no offence)

Du finner ikke mange SVere som støtter Hitler i hans løsning på "jødeproblemet"...

Men da er vi nettopp inne på noe av saka her: Israel gir nå Palestina samme type behandling som de sjøl blei utsatt for under den annen verdenskrig. I tillegg hjernevasker de sine barn og ungdom, og fostrer de opp med hat og frykt og fordommer, istedet for åpenhet og toleranse og nestekjærlighet. Akkurat som Hitler-regimet. Jeg blir så skuffa når et folk som til de grader har fått føle urettferdighet på kroppen, oppfører seg like jævlig mot andre.

Gjest pasa20
Skrevet

Krig er grusomt, uansett. Hva våpenforsyninger angår, så tror jeg neppe Israel er avhengig av USA. De eksporter jo våpen selv, og har noe av det fremste i verden hva våpenteknologi angår.

Arafat på sin side er avhengig av norske bistandspenger og hjelpen fra den øvrige totalitære familien for å få det til «å gå rundt». Midlene han besitter på sveitsiske konti er ikke fullt så smart å bruke, for han er avhengig av å spille rollen som underdog, må vite.

Her finnes nok noe av forklaringen på «grusomhetene» begått av IDF som dine venner har vært vitne til.

Jeg skjønner ikke hvordan Arafat sine kontoer i Sveits er forklaringen på de grusomhetene mine venner forteller.....

Skrevet

Du stiller deg på terroristenes side, og bruker den samme "argumentasjonen".

...å hevde at jeg stiller meg på terroristenes side. Det er ingen tvil om at du ikke har noe å fare med i slike diskusjoner.

Fortsetter du i den løypa, så ender det bare opp med at du enten blir slettet eller i beste fall oversett.

Skrevet

...å hevde at jeg stiller meg på terroristenes side. Det er ingen tvil om at du ikke har noe å fare med i slike diskusjoner.

Fortsetter du i den løypa, så ender det bare opp med at du enten blir slettet eller i beste fall oversett.

Både du og dem argumenterer for fengsling/drap uten lov og rett.

Akkurat det samme. Det eneste som er forskjellig er hvem dere vil ramme.

Skrevet

Det er fremdeles deres landområder, og det vet du utmerket godt. Det vet også HVERT ENESTE LAND I VERDEN, inklusive Israel.

Historien sier noe annet, både i kort- og langtidsperspektiv. Det er dokumenterte uttalelser fra fremtredende arabere så tidlig som 1948 der de hevder at «Palestina» ikke finnes.

Den versjonen du forfekter at «hele verden» VET ditt og datt er ren løgn. Og den løgnen vil bli avslørt på samme måten som slike løgner blir avslørt; gjennom folkeopplysning og en mulig krig mellom sivilisasjonen og mørkemanns- og middelalderveldet.

Skrevet

Den eneste "jødehateren" her må være deg, som forfekter israelsk terrorisme.

Nope, det er du som er jødehateren, uten hermetegn. Når du kan servere den ene anti-jødiske løgnen etter den andre, så er det ingen annen forklaring.

Skrevet

Det er tull. Du er akkurat like ensidig som Sør og andre i denne "debatten", og følgen er at ingen av dere kommer til å lære noe som helst.

"......................."

...men uten frykt for å fremstå som arrogant; du har, i likhet med Sør, lite eller ingenting å belære meg om hva Midtøsten-konflikten angår. Jeg besitter meget detaljrike kunnskaper, både historisk og politisk, sågar helt ned på gateplanet.

Du må gjerne delta i diskusjonene, men fortrinnsvis på sak. Jeg er simpelthen drit likeglad med disse subjektive synsingene rundt meg og Sør som personer.

Skrevet

Du finner ikke mange SVere som støtter Hitler i hans løsning på "jødeproblemet"...

Men da er vi nettopp inne på noe av saka her: Israel gir nå Palestina samme type behandling som de sjøl blei utsatt for under den annen verdenskrig. I tillegg hjernevasker de sine barn og ungdom, og fostrer de opp med hat og frykt og fordommer, istedet for åpenhet og toleranse og nestekjærlighet. Akkurat som Hitler-regimet. Jeg blir så skuffa når et folk som til de grader har fått føle urettferdighet på kroppen, oppfører seg like jævlig mot andre.

«-I tillegg hjernevasker de sine barn og ungdom, og fostrer de opp med hat og frykt og fordommer...-»

Du beskriver Arafats regime to the letter her.

Jødene er ikke fostret opp på hat slik palestina-araberne er, for hadde det vært tilfelle, hva hadde vel ikke de hatt å hevne?

Det som skuffer meg er at et folk som har vært forfulgt i tusener av år og forsøkt tilintetgjort av Hitler, enda ikke har funnet trygghet. Ikke engang på jødisk kjerneland, som er oppkalt etter dem, kan de regne med noen safe haven. Det er legitimt å skyte, bombe eller steine jøder til døde. Araberne gjør dette med verdenssamfunnets velsignelse under vignetten «frigjøring».

Hva skal de frigjøre da? Arafat krever at 4 millioner arabere skal repatrieres til Israel, hva skal han da med en palestinsk stat?

Kan DU svare på det? (Sør har enda ikke greid det)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan Arafat sine kontoer i Sveits er forklaringen på de grusomhetene mine venner forteller.....

Ikke jeg heller. Kanskje du skulle formidle dine venners versjon, slik de ser den. Det blir vanskelig å ta stilling til slike dulgte antydninger som de kommer med.

Jeg savner noe konkret fra deg (og dine venner) å forholde meg til.

Skrevet

«-I tillegg hjernevasker de sine barn og ungdom, og fostrer de opp med hat og frykt og fordommer...-»

Du beskriver Arafats regime to the letter her.

Jødene er ikke fostret opp på hat slik palestina-araberne er, for hadde det vært tilfelle, hva hadde vel ikke de hatt å hevne?

Det som skuffer meg er at et folk som har vært forfulgt i tusener av år og forsøkt tilintetgjort av Hitler, enda ikke har funnet trygghet. Ikke engang på jødisk kjerneland, som er oppkalt etter dem, kan de regne med noen safe haven. Det er legitimt å skyte, bombe eller steine jøder til døde. Araberne gjør dette med verdenssamfunnets velsignelse under vignetten «frigjøring».

Hva skal de frigjøre da? Arafat krever at 4 millioner arabere skal repatrieres til Israel, hva skal han da med en palestinsk stat?

Kan DU svare på det? (Sør har enda ikke greid det)

Verken du eller jeg har noe med hva palestinerene skal med en stat. Det behøver de ikke begrunne, mer enn vi skal begrunne for dem hvorfor vil vil ha Norge.

Skrevet

Historien sier noe annet, både i kort- og langtidsperspektiv. Det er dokumenterte uttalelser fra fremtredende arabere så tidlig som 1948 der de hevder at «Palestina» ikke finnes.

Den versjonen du forfekter at «hele verden» VET ditt og datt er ren løgn. Og den løgnen vil bli avslørt på samme måten som slike løgner blir avslørt; gjennom folkeopplysning og en mulig krig mellom sivilisasjonen og mørkemanns- og middelalderveldet.

Historien er nettopp det - hostorie. Vi forholder oss til nåtiden, og her finnes det ikke EN eneste nasjon som vil nekte palestinerene en stat.

Skrevet

Nope, det er du som er jødehateren, uten hermetegn. Når du kan servere den ene anti-jødiske løgnen etter den andre, så er det ingen annen forklaring.

Jeg konstaterer bare fakta. Fakta som du gjentatte ganger forsøker å fjerne fokus fra, ved å snakke om Putin, Marxister og KGB.

Skrevet

Både du og dem argumenterer for fengsling/drap uten lov og rett.

Akkurat det samme. Det eneste som er forskjellig er hvem dere vil ramme.

Det er terroristene som har slått an tonen for hvordan denne krigen skal føres og utkjempes, så de (du) har ingenting å klage for.

De er kriminelle, vi er «the good guys» i denne striden. I kampen mot internasjonal kriminalitet/terrorisme må en ta i bruk virkemidler som virker. Kardemommementaliteten duger ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...