Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verken du eller jeg har noe med hva palestinerene skal med en stat. Det behøver de ikke begrunne, mer enn vi skal begrunne for dem hvorfor vil vil ha Norge.

Jeg diskuterer ikke med palestina-araberne her, jeg diskuterer med DEG. Og du sliter sannelig med å finne forklaringer og argumenter som kan rettferdigjøre drap på uskyldige jøder.

Da er det nok ikke lett å finne en forklaring på hva araberne skal med diktaur nr. 23 i rekken heller.

Fortsetter under...

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

54

• Sør

41

• musikeren

3

• Prozak

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg diskuterer ikke med palestina-araberne her, jeg diskuterer med DEG. Og du sliter sannelig med å finne forklaringer og argumenter som kan rettferdigjøre drap på uskyldige jøder.

Da er det nok ikke lett å finne en forklaring på hva araberne skal med diktaur nr. 23 i rekken heller.

Begrunnelsen for drapene på uskyldige israelere er den samme som for drapene på uskyldige tyskere under bombingen av Dresden.

Israel kan avslutte sin ulovlige okkupasjon nå.

Skrevet

Historien er nettopp det - hostorie. Vi forholder oss til nåtiden, og her finnes det ikke EN eneste nasjon som vil nekte palestinerene en stat.

Så lenge nåtiden er så til de grader koblet opp mot den umiddelbare historien, så kan en ikke se bort fra de fakta dette innebærer. Jeg vet at du og dine meningsfeller gjør så godt dere kan i så måte, men det er umulig.

Palestinerne nekter seg sin egen stat så lenge den skal etableres på et jøderent Judea, og det vil ingen jøde gå med på. Da må de utryddes først. Slik du selvsagt ønsker.

Skrevet

Det er terroristene som har slått an tonen for hvordan denne krigen skal føres og utkjempes, så de (du) har ingenting å klage for.

De er kriminelle, vi er «the good guys» i denne striden. I kampen mot internasjonal kriminalitet/terrorisme må en ta i bruk virkemidler som virker. Kardemommementaliteten duger ikke.

Akkurat som du tror du er "the good guys", så påstår nok bin Laden det samme.

Skrevet

Så lenge nåtiden er så til de grader koblet opp mot den umiddelbare historien, så kan en ikke se bort fra de fakta dette innebærer. Jeg vet at du og dine meningsfeller gjør så godt dere kan i så måte, men det er umulig.

Palestinerne nekter seg sin egen stat så lenge den skal etableres på et jøderent Judea, og det vil ingen jøde gå med på. Da må de utryddes først. Slik du selvsagt ønsker.

Rent bortset fra at Israel dreper flere palestinere enn omvendt.

Skrevet

...men uten frykt for å fremstå som arrogant; du har, i likhet med Sør, lite eller ingenting å belære meg om hva Midtøsten-konflikten angår. Jeg besitter meget detaljrike kunnskaper, både historisk og politisk, sågar helt ned på gateplanet.

Du må gjerne delta i diskusjonene, men fortrinnsvis på sak. Jeg er simpelthen drit likeglad med disse subjektive synsingene rundt meg og Sør som personer.

Det var ingen synsing, men en observasjon. Og du bekrefter jo mye med dine uttalelser om å vite alt og ha fasiten. Say no more.

"........................"

Annonse

Skrevet

Jeg konstaterer bare fakta. Fakta som du gjentatte ganger forsøker å fjerne fokus fra, ved å snakke om Putin, Marxister og KGB.

Det er du som ønsker å koke suppe på gamle spikre, noe jeg selvsagt ikke går med på. At du ikke ønsker bredde i diskusjonene er noe jeg har full forståelse for, det er ikke morsom å se seg selv i speilet med den politisk balasten du drar på.

Du bør snarest ta et oppgjør med dine gamle ideologier.

Skrevet

Begrunnelsen for drapene på uskyldige israelere er den samme som for drapene på uskyldige tyskere under bombingen av Dresden.

Israel kan avslutte sin ulovlige okkupasjon nå.

Hitler bombet London og mesteparten av det sydøstlige England et helt år, og allerede etter en måned fikk Göring beskjed om å gå etter sivile for å tvinge Jonas i kne. Så jeg gråter ikke over Dresden, slik gammelnazistene gjør.

Arafat kan overgi seg nå, og bekjenne sin betingelsesløse kapitulasjon. Ellers får han også sitt Dresden snart. Selv jøder har en smertegrense.

Skrevet

Akkurat som du tror du er "the good guys", så påstår nok bin Laden det samme.

Er Bin Laden en «good guy» i dine øyne? Er det derfor du forsvarer ham og pakket hans?

Skrevet

Rent bortset fra at Israel dreper flere palestinere enn omvendt.

Det er fordi de er bedre soldater. De aller fleste araberne som avlives er væpnet milits fra Hamas, Al Aqsa Brigade, Tanzim Fatah eller et eller annet terrorunderbruk av Arafat PA/PLO.

Hovedtyngden av drepte israelere er kvinner og barn. Så kom med litt mer nyanserte løgner, Sør. Folk kunne forveksle deg med en jødehater.

Skrevet

Er Bin Laden en «good guy» i dine øyne? Er det derfor du forsvarer ham og pakket hans?

Nei, jeg har fordømt ham opp, ned og i mente.

Årsaken til at jeg fordømmer deg er at dine holdninger er for like hans!

Du aksepterer også at folk skal fengsles uten lov og dom.

Skrevet

Hitler bombet London og mesteparten av det sydøstlige England et helt år, og allerede etter en måned fikk Göring beskjed om å gå etter sivile for å tvinge Jonas i kne. Så jeg gråter ikke over Dresden, slik gammelnazistene gjør.

Arafat kan overgi seg nå, og bekjenne sin betingelsesløse kapitulasjon. Ellers får han også sitt Dresden snart. Selv jøder har en smertegrense.

Igjen, det finnes ikke ett eneste land i verden som ikke mener at palestinerene skal ah sin egen stat.

Du kan like det, eller la være.

Skrevet

Det er fordi de er bedre soldater. De aller fleste araberne som avlives er væpnet milits fra Hamas, Al Aqsa Brigade, Tanzim Fatah eller et eller annet terrorunderbruk av Arafat PA/PLO.

Hovedtyngden av drepte israelere er kvinner og barn. Så kom med litt mer nyanserte løgner, Sør. Folk kunne forveksle deg med en jødehater.

Igjen - det er Israel som er okkupanten, og selvsagt har palestinerene lov til å forsvare seg. Og det er like gale når israel dreper palestinere som når palestinere dreper israelere.

Annonse

Skrevet

Det var ingen synsing, men en observasjon. Og du bekrefter jo mye med dine uttalelser om å vite alt og ha fasiten. Say no more.

"........................"

Jeg har aldri hevdet at jeg sitter med noen facit, jeg sier at jeg debatter/diskuterer ut fra kunnskaper som springer ut fra mer enn tredve års glødende engasjement.

Kanskje du bør bli mer observant.

Skrevet

Nei, jeg har fordømt ham opp, ned og i mente.

Årsaken til at jeg fordømmer deg er at dine holdninger er for like hans!

Du aksepterer også at folk skal fengsles uten lov og dom.

Jeg aksepterer forvaring av folk som åpenbart ikke har rent mel i posen. Disse bandittene på GB sitter ikke der for moro skyld.

Dine ynkelige personangrep preller av meg som vann på gåsa, så spar deg.

Skrevet

Igjen, det finnes ikke ett eneste land i verden som ikke mener at palestinerene skal ah sin egen stat.

Du kan like det, eller la være.

Nå er du over på autopilot, ser jeg.

Skrevet

Jeg har aldri hevdet at jeg sitter med noen facit, jeg sier at jeg debatter/diskuterer ut fra kunnskaper som springer ut fra mer enn tredve års glødende engasjement.

Kanskje du bør bli mer observant.

Jo, men det hadde vært mer produktivt hvis du ikke hadde brukt de siste 30 årene til en krig mot virkeligheten.

Skrevet

Igjen - det er Israel som er okkupanten, og selvsagt har palestinerene lov til å forsvare seg. Og det er like gale når israel dreper palestinere som når palestinere dreper israelere.

Nei, det er feil! Araberne dreper utelukkende sivile med fullt overlegg. mens IDF går etter terroristene. Det er vesenforskjell her som dere ortodokse marxister ikke klarer å få inn i forståelsesrammene deres.

Dere er dømt til å tape denne kampen.

Skrevet

Jeg aksepterer forvaring av folk som åpenbart ikke har rent mel i posen. Disse bandittene på GB sitter ikke der for moro skyld.

Dine ynkelige personangrep preller av meg som vann på gåsa, så spar deg.

Nettopp. Du forsvarer fengsling av uskyldige mennesker, uten lov og dom.

Takk.

Bemerk at de ble sluppet fri, så de var åpenbart ikke banditter likevel!

Skrevet

Jo, men det hadde vært mer produktivt hvis du ikke hadde brukt de siste 30 årene til en krig mot virkeligheten.

Feil igjen, Sør, du har brukt denne tiden vi har diskutert til å RØMME fra virkeligheten, og uten å ha noen formening om alderen din, så har nok du sovet i en marxistisk osteklokke de siste tredve årene.

Den trekken du kjenner er bare meg som letter litt på lokket ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...