Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp. Du forsvarer fengsling av uskyldige mennesker, uten lov og dom.

Takk.

Bemerk at de ble sluppet fri, så de var åpenbart ikke banditter likevel!

«-Bemerk at de ble sluppet fri, så de var åpenbart ikke banditter likevel! -»

Nah, de ble ikke dømt, nei. Grunnen til at de ble løslatt var vel fordi deres britiske statsborgerskap ble en belastning for forholdet mellom USA og England.

Men fortsatt sitter det 650 voldsaper innesperret på Guantanamo, og jeg er ganske sikker på at de ikke sitter fordi de er mors beste barn.

Dette er en krig, og den krigen er det terroristene som har startet. Hvilke midler som tas i bruk for å få bukt med dette fanskapet er det ikke min plass å kritisere. Jeg kritiserer heller ikke politiet for å bure kjeltringer inne.

USA gjør drittjobben som hele verdenssamfunnet skulle vært med på. Men de legger bare sten til byrden, blant annet ved å legitimere slike som Saddam og Arafat.

Det er ikke plass til slike anakronismer i 2004.

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

54

• Sør

41

• musikeren

3

• Prozak

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

«-Bemerk at de ble sluppet fri, så de var åpenbart ikke banditter likevel! -»

Nah, de ble ikke dømt, nei. Grunnen til at de ble løslatt var vel fordi deres britiske statsborgerskap ble en belastning for forholdet mellom USA og England.

Men fortsatt sitter det 650 voldsaper innesperret på Guantanamo, og jeg er ganske sikker på at de ikke sitter fordi de er mors beste barn.

Dette er en krig, og den krigen er det terroristene som har startet. Hvilke midler som tas i bruk for å få bukt med dette fanskapet er det ikke min plass å kritisere. Jeg kritiserer heller ikke politiet for å bure kjeltringer inne.

USA gjør drittjobben som hele verdenssamfunnet skulle vært med på. Men de legger bare sten til byrden, blant annet ved å legitimere slike som Saddam og Arafat.

Det er ikke plass til slike anakronismer i 2004.

De ble ikke dømt i Storbritannia heller. De ble løslatt innen få timer.

Skrevet

De ble ikke dømt i Storbritannia heller. De ble løslatt innen få timer.

Så har vel rettferdigheten seiret`da, eh? Jeg ser ikke på denne løslatelsen som noe nederlag i kampen mot den internasjonale terrorismen, langt i fra. Du kan regne med at disse gutta blir fulgt med argusøyne, og finner de på noe, så er tilbake i spjeldet så fort av buksebeina vil flagre.

Skrevet

Jeg har aldri hevdet at jeg sitter med noen facit, jeg sier at jeg debatter/diskuterer ut fra kunnskaper som springer ut fra mer enn tredve års glødende engasjement.

Kanskje du bør bli mer observant.

Tredve års glødende, ensidig engasjement, tenker jeg. Og du gir definitivt inntrykk av å sitte med fasiten på alt du diskuterer, ja. Resultatet er ikke debattering, men misjonering.

Misforstå ikke - jeg mener ikke dette som et angrep på din person, men et angrep på måten du misjonerer på.

"........................"

Skrevet

Tredve års glødende, ensidig engasjement, tenker jeg. Og du gir definitivt inntrykk av å sitte med fasiten på alt du diskuterer, ja. Resultatet er ikke debattering, men misjonering.

Misforstå ikke - jeg mener ikke dette som et angrep på din person, men et angrep på måten du misjonerer på.

"........................"

Misjonering? Har det aldri falt deg inn at det er mottakeren som ikke har de rette frekvensene?

En annen ting, hvem er du til å dømme, bedømme eller fordømme mitt engasjement? Du kjenner ikke min bakgrunn ut over det du leser her. Skulle jeg ta en viss prosent av terrorismen i forsvar for å tilfredstille dine «krav» til «balanse»?

Våg å diskutere sak, prøv å ta meg på faktafeil. Intet skulle glede meg mer enn å bli motsagt på en saklig måte, der motstanderen kan fortelle meg hvor jeg tar feil og deretter vise meg et konkret alternativ som jeg kan støtte opp om.

Det har jeg enda tilgode!

Skrevet

«-I tillegg hjernevasker de sine barn og ungdom, og fostrer de opp med hat og frykt og fordommer...-»

Du beskriver Arafats regime to the letter her.

Jødene er ikke fostret opp på hat slik palestina-araberne er, for hadde det vært tilfelle, hva hadde vel ikke de hatt å hevne?

Det som skuffer meg er at et folk som har vært forfulgt i tusener av år og forsøkt tilintetgjort av Hitler, enda ikke har funnet trygghet. Ikke engang på jødisk kjerneland, som er oppkalt etter dem, kan de regne med noen safe haven. Det er legitimt å skyte, bombe eller steine jøder til døde. Araberne gjør dette med verdenssamfunnets velsignelse under vignetten «frigjøring».

Hva skal de frigjøre da? Arafat krever at 4 millioner arabere skal repatrieres til Israel, hva skal han da med en palestinsk stat?

Kan DU svare på det? (Sør har enda ikke greid det)

Jeg har ikke noe problem med å fordømme terror i enhver form. Men at en STAT driver med terrorisme, det er litt for drøyt. Dvs, Libya er en ting, men Israel noe helt annet. Trudde jeg. Når de med overlegg og bare for å være jævlige dreper uskyldige sivile, og til og med barn, så fortjener de ikke annet enn forakt og fordømmelse. Dessuten, hvis de vil ha slutt på faenskapet, så er veien å gå en helt annen. De kan jo begynne med å lære neste generasjon litt om toleranse og nestekjærlighet.

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å fordømme terror i enhver form. Men at en STAT driver med terrorisme, det er litt for drøyt. Dvs, Libya er en ting, men Israel noe helt annet. Trudde jeg. Når de med overlegg og bare for å være jævlige dreper uskyldige sivile, og til og med barn, så fortjener de ikke annet enn forakt og fordømmelse. Dessuten, hvis de vil ha slutt på faenskapet, så er veien å gå en helt annen. De kan jo begynne med å lære neste generasjon litt om toleranse og nestekjærlighet.

Jeg ser ingen grunn til å gjenta meg selv over hele linjen, men jeg skal kommentere denne:

«-Dessuten, hvis de vil ha slutt på faenskapet, så er veien å gå en helt annen. De kan jo begynne med å lære neste generasjon litt om toleranse og nestekjærlighet.-»

Jeg foreslår at du leser CMIPs rapporter om palestina-arabiske skolebøker, sjekker kart og logoer, og ikke minst får noen utdrag av Arafats TV-sendinger, slik at du kan sammenlikne den israelske og arabiske påvirkningen av barn og ungdom i det rette perspektivet. Om ønskelig kan jeg gi deg noen linker til Arafats «nestekjærlighet», men det er på betingelse at du ikke saksøker meg for å ha ødelagt matlysten din for resten av året.

Men jeg skal selvsagt komme nærmere inn på de forskjellige detaljene etter hvert som jeg har tid. DOL kan også ha godt av en reality check sånn på ettervinteren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...