Gå til innhold

Narkosalg i nabolaget ,hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick nå
Skrevet

Jeg vet med 100% sikkerhet at det fåregår narkosalg i nabolaget vårt.Det bor også barn der.Hva ville dere gjort?

Kontaktet barnevernet eller politiet?

Skrevet

Tror du kommer lengst om du kontakter begge to, jeg. Men ikke forvent at noe skjer fort. Barnevernet må utrede over tid og politiet arrangerer ikke razzia på grunn av en telefonsamtale. Men det vil i hvert fall gjøre de oppmerksomme på problemet.

Skrevet

Du skal kontakte barnevernet men bare hvis du er så sikker at du sier navnet ditt.

Skrevet

Uten det minste tvil: politiet.

Det er jo ingen vits i. Politiet gjør jo ingenting. De har ikke tid til å sjekke hvert eneste hus og leilighet man mistenker dopsalg.

Gjest what the...
Skrevet

Det er jo ingen vits i. Politiet gjør jo ingenting. De har ikke tid til å sjekke hvert eneste hus og leilighet man mistenker dopsalg.

Jeg vet at noen har kontaktet politiet i allefall èn gang før.De "spanet" litt èn dag og da skjedde det ikke noe der (ingen salg).Så de trodde kanskje ikke på det?

Glemte desverre å få med meg det i spørsmålet mitt.

Gjest what the...
Skrevet

He,he... ser jeg glemte å forandre nicket mitt men det gjør egentlig ikke noe.

Skrevet

Jeg vet at noen har kontaktet politiet i allefall èn gang før.De "spanet" litt èn dag og da skjedde det ikke noe der (ingen salg).Så de trodde kanskje ikke på det?

Glemte desverre å få med meg det i spørsmålet mitt.

Politiet er ute etter storselgerne. De som sitter med fete hus i Holmenkollen og mesker seg. De er ikke lenger interessert i folk som selger for å finansiere eget bruk. Det er det ikke ressurser til.

Skrevet

He,he... ser jeg glemte å forandre nicket mitt men det gjør egentlig ikke noe.

Det har jeg glemt alt :o)

Skrevet

Neivel, så er det ikke noen vits.

Du vet tydligvis svært mye om hvordan politiet arbeider, så da kan innsenderen spare seg den telefonsamtalen.

Gjest what the...
Skrevet

Politiet er ute etter storselgerne. De som sitter med fete hus i Holmenkollen og mesker seg. De er ikke lenger interessert i folk som selger for å finansiere eget bruk. Det er det ikke ressurser til.

Jeg tror ikke salget foregår for å få penger til eget forbruk.Heller en bi inntekt vil jeg tro.

Det er mest barna jeg er bekymret for da det er et "merkelig klientell" som kommer flere ganger daglig.

Det leker andre barn utenfor her også.

Skrevet

Neivel, så er det ikke noen vits.

Du vet tydligvis svært mye om hvordan politiet arbeider, så da kan innsenderen spare seg den telefonsamtalen.

Jeg har ringt tre ganger til politiet selv, en gang da det var innbrudd i butikken over gata og tyven var fremdeles inne. De kom etter to timer da var selvfølgelig tyven borte.

En annen gang solgte de dop fra en parkert bil rett utenfor stuevinduet mitt. Da møtte aldri politiet opp. Dette varte en hel sommer.

Jeg anmeldte naboen for dopsalg fra sin egen leilighet, det sa de rett ut at de ikke var interessert i for de hadde større saker en slikt småplukk.

Skrevet

Jeg tror ikke salget foregår for å få penger til eget forbruk.Heller en bi inntekt vil jeg tro.

Det er mest barna jeg er bekymret for da det er et "merkelig klientell" som kommer flere ganger daglig.

Da hadde jeg ringt barnevernet og jeg hadde sagt navnet mitt slik at jeg var sikker på at de gjorde noe.

Du kan jo prøve å anmelde det men jeg har som sagt dårlig erfaring med det.

Skrevet

Åssen kan du være 100% sikker?

Har du sett dopsalget med egne øyne?

Eller går der bare masse lugubre typer?

Lurer bare på om åssen du kan være 100% sikker?

Har du luska i buskene og spionert?

Grunnen til at jeg spør om dette er; Ikke alle lugubre typer er farlige narkomane.

Kansje han bare brenner brennevin... Som forsåvidt er ulovlig i seg selv...

Og fordi folk har vært 100% sikkre før uten å ha hatt rett... skjønner!!!

Men for all del, driver de med det, og selger dop når det er barn i nærheten, så ring politiet... det er vel det eneste du kan gjøre, og kansje det er nettopp den telefonen de sitter å venter på for å kunne ta en Razzia...

Skrevet

Jeg har ringt tre ganger til politiet selv, en gang da det var innbrudd i butikken over gata og tyven var fremdeles inne. De kom etter to timer da var selvfølgelig tyven borte.

En annen gang solgte de dop fra en parkert bil rett utenfor stuevinduet mitt. Da møtte aldri politiet opp. Dette varte en hel sommer.

Jeg anmeldte naboen for dopsalg fra sin egen leilighet, det sa de rett ut at de ikke var interessert i for de hadde større saker en slikt småplukk.

Bor du der jeg bor?

det med butikken skjedde her og, vedkommende som ringte, ringte menst tyven var i butikken,Politiet hadde bedre å gjøre enn å være raskt på pletten og på samme plassen foregår der en del dealing...

Skrevet

Bor du der jeg bor?

det med butikken skjedde her og, vedkommende som ringte, ringte menst tyven var i butikken,Politiet hadde bedre å gjøre enn å være raskt på pletten og på samme plassen foregår der en del dealing...

Dette var på Grünerløkka i en barneforretning.

Skrevet

Ikke for å forsvare, men de fleste "merkelige klienteller" er ikke farlige for barn...det er nesten det samme som å si at rare manner i hatt og frakk er blottere.

Ikke har barn godt av å være skjermet fra hvirkeligheten heller...

Når det er sagt så er barn og stoff OG alkohol ikke noen bra kombinasjon, tro meg! Er selv vokst opp i en Alko/narko hjem, noe som har gjort meg litt mere opplyst om verdens elendigheter og de narkomanes virkelighet...

Noe som igjen gjør at jeg sympatisere svina *sorry uttrykket* men så holder jeg på å utdanne meg til dette, og klarer å se på de som mennesker.

Gjest what the...
Skrevet

Åssen kan du være 100% sikker?

Har du sett dopsalget med egne øyne?

Eller går der bare masse lugubre typer?

Lurer bare på om åssen du kan være 100% sikker?

Har du luska i buskene og spionert?

Grunnen til at jeg spør om dette er; Ikke alle lugubre typer er farlige narkomane.

Kansje han bare brenner brennevin... Som forsåvidt er ulovlig i seg selv...

Og fordi folk har vært 100% sikkre før uten å ha hatt rett... skjønner!!!

Men for all del, driver de med det, og selger dop når det er barn i nærheten, så ring politiet... det er vel det eneste du kan gjøre, og kansje det er nettopp den telefonen de sitter å venter på for å kunne ta en Razzia...

Du skulle vært her og sett hvor vi har datamaskinen du;o)

Ikke for å være nysgjerrig på naboene,men for at det ikke er plass noe annet sted.

Ser hver dag folk som kommer og står i døra liten stund.Hadde de kjøpt hjemmebrent så hadde jeg nok sett det,da en flaske er vesentlig større enn en "liten klump" av noe slag.Vet også en del om hvem det er som går på stoff her i byen.Ikke noen stor by altså.

Derfor er jeg 100% sikker:o)

Skrevet

Dette var på Grünerløkka i en barneforretning.

Ok dette var i Volda...

Like ille overalt, men en venninne av meg holdt på å bli drept hun pga politiet, de hadde fått en mistanke om at en bil hadde litt narkotika på seg, og følte etter den... de fikk en melding om at en kvinne hadde ringt og sagt at nå dreper han meg(samboeren) de kunne ikke komme fordi de måtte holde denne bilen under oppsikt.... kunne bare rykke ut om det gjaldt liv eller død... de fant 0,3g med amfetamin i bilen... ikke en brukerdose engang... menst jenta ble banket så kraftig opp av samboeren at naboer måtte få henne på sykehus, hun hadde indre blødninger og holdt på å dø...

Men som sagt det er prioriteringssaker, ikke sant?

Skrevet

Ikke for å forsvare, men de fleste "merkelige klienteller" er ikke farlige for barn...det er nesten det samme som å si at rare manner i hatt og frakk er blottere.

Ikke har barn godt av å være skjermet fra hvirkeligheten heller...

Når det er sagt så er barn og stoff OG alkohol ikke noen bra kombinasjon, tro meg! Er selv vokst opp i en Alko/narko hjem, noe som har gjort meg litt mere opplyst om verdens elendigheter og de narkomanes virkelighet...

Noe som igjen gjør at jeg sympatisere svina *sorry uttrykket* men så holder jeg på å utdanne meg til dette, og klarer å se på de som mennesker.

Jeg er klar over det. Men likevel synes jeg ikke at det er så kult at det blir solgt utenfor vinduene mine, jeg hadde tross alt tenåringer som kunne blitt fristet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...