Dorthe Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Jeg er sannelig glad jeg ikke bor på den siden av byen. Er det virkelig så stor forskjell. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/article.jhtml?articleID=753323 0 Siter
sheba Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 De er jo bare helt utrolig at foreldrene til disse ungdommene ikke tar dette alvorlig.. Lurer på hva det er som får foreldre til å bli så blinde at de tror sine egne barn er noen engler eller for den saks skyld bare godtar at dette har skjedd uten å løfte en finger.... 0 Siter
Evil? Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Tror ikke dette har noe med den ene aller den andre siden av byn å gjøre. enkelte foreldre gir blaffen enten det skyldes egne rusproblemer eller andre ting, enkelte ungdommer har ikke opplevd grensesetting. Dette kunne skjedd hvor som helst i landet. At hjemme alene fester går over styr er et velkjent fenomen. Poenget er å utstyre dine/våre egne barn med såmye ballast at de ikke inviterer til hjemme alene fest. Ryktet sprer seg alt for fort, og det er selvsagt ikke å forvente at en 14-åring skalkunne holde styr på en mobb av 50 personer. Vi ser jo selv hvor fort en viss mengde mennesker kan utvikle seg til en lynsjemobb, jf internetthetsen mot pur unge Idol-Sandra i helgen. 0 Siter
Gjest Vil ikke si hvem jeg er nå nei. Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Hei Dorthe! Jeg bor der og forstår godt at du reagerer. Det gjør jeg også. Dette kullet er kjent for å være det værste kullet noen gang. Kullet under ble nesten nektet å få komme på leirskole, pga denne klassen. Dette kullet har gjort hærverk før. På halloween gikk de helt beserk, og vi har eggrester på huset vårt enda. De hadde gått løs på både hus og biler. Klassen under tror jeg nok vi slipper slike episoder med, men selvfølgelig skal man ikke være for naive. Ihvertfall er det dette kullet noen engler i forhold, og jeg kjenner de fleste av elevene og mange av foreldrene. Datteren min sier det samme. Ta det med ro mamma sier hun,vi kommer aldri til å bli som dem. Det som er ekstra ille her, er reaksjonen til foreldrene, det er nesten så jeg lurer på om det kan være sant. Og ikke bare det, men jeg ville aldri latt min datter få lov til å ha 40-50 stykker på besøk når hun er 14 år. Bare ett år til, nei takk. Tror ikke hun hadde turt heller,da hadde det blitt baluba. Ellers har hun mange venner på besøk når vi er hjemme, og helt ærlig det verdens søteste og hyggeligste unger. 0 Siter
Gjest 8.-klassinger? Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Hei Dorthe! Jeg bor der og forstår godt at du reagerer. Det gjør jeg også. Dette kullet er kjent for å være det værste kullet noen gang. Kullet under ble nesten nektet å få komme på leirskole, pga denne klassen. Dette kullet har gjort hærverk før. På halloween gikk de helt beserk, og vi har eggrester på huset vårt enda. De hadde gått løs på både hus og biler. Klassen under tror jeg nok vi slipper slike episoder med, men selvfølgelig skal man ikke være for naive. Ihvertfall er det dette kullet noen engler i forhold, og jeg kjenner de fleste av elevene og mange av foreldrene. Datteren min sier det samme. Ta det med ro mamma sier hun,vi kommer aldri til å bli som dem. Det som er ekstra ille her, er reaksjonen til foreldrene, det er nesten så jeg lurer på om det kan være sant. Og ikke bare det, men jeg ville aldri latt min datter få lov til å ha 40-50 stykker på besøk når hun er 14 år. Bare ett år til, nei takk. Tror ikke hun hadde turt heller,da hadde det blitt baluba. Ellers har hun mange venner på besøk når vi er hjemme, og helt ærlig det verdens søteste og hyggeligste unger. Dette kullet, er det 0 Siter
Gjest Vil ikke si hvem jeg er nå nei. Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Dette kullet, er det Ja, 14 -åringer må være 8-klassinger. Må understreke at jeg ikke er 100 % sikker. Har bare en veldig sterk misstanke. Gikk liksom opp et lys for meg,da datteren min sa at det måtte være dem.Det overrasket meg ikke så veldig. 0 Siter
Gjest 8.-klassinger? Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Ja, 14 -åringer må være 8-klassinger. Må understreke at jeg ikke er 100 % sikker. Har bare en veldig sterk misstanke. Gikk liksom opp et lys for meg,da datteren min sa at det måtte være dem.Det overrasket meg ikke så veldig. Jeg tenkte, det kunne jo være 9.-klassinger, de fyller 15 i løpet av året, og vi er jo bare i mars.... Synes det er skremmende at sånne fenomen kryper nærmere en i tid, mine er ikke så mye yngre... Men du har jo rett, det er veldig stor forskjell fra årskull til årskull. 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Hei Dorthe! Jeg bor der og forstår godt at du reagerer. Det gjør jeg også. Dette kullet er kjent for å være det værste kullet noen gang. Kullet under ble nesten nektet å få komme på leirskole, pga denne klassen. Dette kullet har gjort hærverk før. På halloween gikk de helt beserk, og vi har eggrester på huset vårt enda. De hadde gått løs på både hus og biler. Klassen under tror jeg nok vi slipper slike episoder med, men selvfølgelig skal man ikke være for naive. Ihvertfall er det dette kullet noen engler i forhold, og jeg kjenner de fleste av elevene og mange av foreldrene. Datteren min sier det samme. Ta det med ro mamma sier hun,vi kommer aldri til å bli som dem. Det som er ekstra ille her, er reaksjonen til foreldrene, det er nesten så jeg lurer på om det kan være sant. Og ikke bare det, men jeg ville aldri latt min datter få lov til å ha 40-50 stykker på besøk når hun er 14 år. Bare ett år til, nei takk. Tror ikke hun hadde turt heller,da hadde det blitt baluba. Ellers har hun mange venner på besøk når vi er hjemme, og helt ærlig det verdens søteste og hyggeligste unger. Jeg blir helt svett når jeg leser om slike ting og reagerer med skrekk på foreldrene. Håper virkelig for deres skyld at det er en engangsforeteelse med det kullet og at neste årskull ikke oppfører seg på samme måte. Leser jo stadig i avisen om vestkantforeldre som ikke bryr seg. Selvfølgelig vet jeg om folk som ikke bryr seg her også men da er det helst folk som ruser seg eller de unevnelige som vi ikke snakker om her inne. Mange av dem lar særlig guttene gjøre akkurat som de vil. 0 Siter
Gjest Vil ikke si hvem jeg er nå nei. Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Jeg blir helt svett når jeg leser om slike ting og reagerer med skrekk på foreldrene. Håper virkelig for deres skyld at det er en engangsforeteelse med det kullet og at neste årskull ikke oppfører seg på samme måte. Leser jo stadig i avisen om vestkantforeldre som ikke bryr seg. Selvfølgelig vet jeg om folk som ikke bryr seg her også men da er det helst folk som ruser seg eller de unevnelige som vi ikke snakker om her inne. Mange av dem lar særlig guttene gjøre akkurat som de vil. Jada, det finnes så klart foreldre som bryr seg mindre her også, selv om barn sånn generelt får bedre oppfølging her. Og du vet det blir nok litt mer sensasjonpreg over dette her enn hvis dette f.eks hadde skjedd med en gjeng tenåringer fra Torshov, hvor 70 % av alle politiutrykninger går til, og hvor hver 3-4 barn er under barnevernets "varetekt" En annen sak er jo at det er mindre sannsynlig at en far derifra ville gått til media med en lignende historie. Når det er sagt, så er den generelle samfunnsutviklingen skremmende,synes jeg. Var bedre den gang vi var ung. Mine foreldre hadde ikke så mye å bekymre seg for, men så vokste jeg opp på landet da. Forhåpentligsvis blir det vel folk ut av disse ungdommene også. 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Jada, det finnes så klart foreldre som bryr seg mindre her også, selv om barn sånn generelt får bedre oppfølging her. Og du vet det blir nok litt mer sensasjonpreg over dette her enn hvis dette f.eks hadde skjedd med en gjeng tenåringer fra Torshov, hvor 70 % av alle politiutrykninger går til, og hvor hver 3-4 barn er under barnevernets "varetekt" En annen sak er jo at det er mindre sannsynlig at en far derifra ville gått til media med en lignende historie. Når det er sagt, så er den generelle samfunnsutviklingen skremmende,synes jeg. Var bedre den gang vi var ung. Mine foreldre hadde ikke så mye å bekymre seg for, men så vokste jeg opp på landet da. Forhåpentligsvis blir det vel folk ut av disse ungdommene også. Jeg aner ikke hvordan det er på Torshov i det hele tatt. Greia er vel at vestkantungdom bruker mer rus og dop enn østkantungdom og det er overraskende. Ikke helt hva man hadde forventet kanskje. 0 Siter
Gjest Vil ikke si hvem jeg er nå nei. Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Jeg aner ikke hvordan det er på Torshov i det hele tatt. Greia er vel at vestkantungdom bruker mer rus og dop enn østkantungdom og det er overraskende. Ikke helt hva man hadde forventet kanskje. Nei, vet at du ikke fra fra Torshov. Brukte bare det som eksempel, da det hadde stått nettopp om det i avisen her, forrige gang det var skriverier om vestkantungdom og drikking.Da var det en politimann som gikk ut og sa at det var skjelden uttrykninger hit, og at 70 % av utrykningene var til Torsovområdet. Men det høres ut som du vet at vestkantungdom bruker mer rus og dop enn østkantungdom,og jeg skal ikke benekte dette. Du har sikkert rett. Har sikkert noe med å gjøre at de har mer penger mellom hendene. Og flere foreldre som har velfylte barskap som fylles opp etter reiser..På østkanten drikkes det jo opp med en gang ha ha. Nei ærlig talt dette vet jeg ikke noe om, bare en tanke jeg fikk. Men du det var ikke meningen å erte deg altså,men det er jo feil at vestkantforeldre driter mer i ungene enn østkantforeldre. Sånn generelt så tror jeg barna her blir bedre fulgt opp både med aktiviteter og skolearbeid. Karakterene beviser det. Og det er i grunnen ganske logisk også. På den annen side er det flere som reiser bort og drar på hytta i helgene,og overlater ungdommene alene hjemme. Og det er vel da de inviterer til hjemme alenefester, og tømmer foreldrenes barskap. Og det er skremmende, det er jeg enig i. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.