Gjest undrer meg her Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Nei, og jeg er helt enig i at friske folk ikke skal uføretrygdes. Men om man har en sjef som trakkaserer en og så får en ny som gjør det samme, ja, da er det grunn til å lete etter årsaker. Sånn forstår ikke jeg innlegget. Det dreier seg om samme arbeidsgiver, og mistanke om at den forrige sjefen manipulerer den nye. Av erfaring vet jeg at det å havne på tvers i systemet er ikke lett. Jeg tror at det er god grunn til å reagere her. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Nei, og jeg er helt enig i at friske folk ikke skal uføretrygdes. Men om man har en sjef som trakkaserer en og så får en ny som gjør det samme, ja, da er det grunn til å lete etter årsaker. Ja det er det virkelig, men tror du at årsaken i dagens arbeidsmarked alltid ligger hos arbeidstaker så må du tenke deg om. Og hvis du tror at mobbeofferet alltid har skylden så bør du tenke deg om. I skoleklasser hvor barn blir mobbet er det ikke bare en det er ofte flere, og ikke kom her og fortell at det skjer på en annen måte hos voksne. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Ja det er det virkelig, men tror du at årsaken i dagens arbeidsmarked alltid ligger hos arbeidstaker så må du tenke deg om. Og hvis du tror at mobbeofferet alltid har skylden så bør du tenke deg om. I skoleklasser hvor barn blir mobbet er det ikke bare en det er ofte flere, og ikke kom her og fortell at det skjer på en annen måte hos voksne. Nå tror jeg du tar ting ut av løse luften. Jeg har ikke lagt skylden noe sted, jeg stiller bare spørsmål det er naturlig å stille seg selv i en slik situasjon. Det er ikke dermed gitt at svaret på spørsmålene er 'ja, det er min feil.' Nettopp for å kunne si tvert imot 'nei, det er *ikke* min feil!' er det viktig å gå denne runden med seg selv. Noe den som startet tråden sier hun har gjort. Jeg har selv en urimelig og utrolig tyranniserende - og eneveldende - sjef. På min jobb er det nok mange som har gått runder med seg selv før de har fått plassert "skylden" der den hører hjemme. Jeg er selv i arbeidskonflikt med denne sjefen, og jeg har fått medhold på alle plan. Men problemet forsvinner ikke av den grunn så lenge jeg har samme arbeidsgiver. En jobb er ikke verdt helsa og livet. Og det bør finnes andre ting å ta seg til. I alle fall har ikke *jeg* tenkt å klore meg fast lengre enn nødvendig. Nå er dessverre jeg så "heldig" at jeg av helsemessige årsaker neppe noen sinne kommer tilbake til en lignende jobb, men det er mange runder å gå underveis. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Nå tror jeg du tar ting ut av løse luften. Jeg har ikke lagt skylden noe sted, jeg stiller bare spørsmål det er naturlig å stille seg selv i en slik situasjon. Det er ikke dermed gitt at svaret på spørsmålene er 'ja, det er min feil.' Nettopp for å kunne si tvert imot 'nei, det er *ikke* min feil!' er det viktig å gå denne runden med seg selv. Noe den som startet tråden sier hun har gjort. Jeg har selv en urimelig og utrolig tyranniserende - og eneveldende - sjef. På min jobb er det nok mange som har gått runder med seg selv før de har fått plassert "skylden" der den hører hjemme. Jeg er selv i arbeidskonflikt med denne sjefen, og jeg har fått medhold på alle plan. Men problemet forsvinner ikke av den grunn så lenge jeg har samme arbeidsgiver. En jobb er ikke verdt helsa og livet. Og det bør finnes andre ting å ta seg til. I alle fall har ikke *jeg* tenkt å klore meg fast lengre enn nødvendig. Nå er dessverre jeg så "heldig" at jeg av helsemessige årsaker neppe noen sinne kommer tilbake til en lignende jobb, men det er mange runder å gå underveis. Vi er mange som har fått problemer i arbeidslivet, og det har gått på helsa løs. Å få en ny jobb i dag er vanskelig, det vet vi alle sammen. Å prøve å få de som blir syke på uføretrygd er uhørt. Det at noen står imot og kjemper er bra. Jeg har problemer med å forstå ditt ståsted siden du selv er syk, og kommer ikke tilbake til jobben du har hatt. Å ta runder med seg selv er naturlig, og mange går inn i depresjon dvs. de mister selvtilliten og er da lett å overbevise om at de aldri mer klarer å jobbe. Noe som er aldeles forferdelig og grusomt. 0 Siter
Gjest undrer meg her Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Nei, og jeg er helt enig i at friske folk ikke skal uføretrygdes. Men om man har en sjef som trakkaserer en og så får en ny som gjør det samme, ja, da er det grunn til å lete etter årsaker. Vedkommende forteller om støtte fra behandlere, fagforening, advokat osv. Trenger du mer? 0 Siter
Gjest kfo Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Bruk fagforeninen og be om ekstern hjelp fra en konsultent eller lign. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.