Gå til innhold

Al-qaida fikk det som de ville...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke lite fristende å si da at "hva var det vi sa".....eller hva Grip?

Joda, det er fristende, men neppe nødvendig. Uten på noen måte å fremheve noen, må det i all beskjedenhet nevnes at både du og denne ydmyke skriver har gjort oppmerksom på hva som måtte komme, ganske lenge.

Det må nødvendigvis gå slik når man med åpne øyne tillater terrorister å flyte ukontrollert inn i område som de vil angripe.

Vi har selv sørget for å importere hundrevis og kanskje tusenvis av terrorister og krigsforbrytere. Myndighetene fryser på ryggen ved tanken på denne galskapen, men de politisk korrekte har latt det skje.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=202156

Jeg lurer på hva de naive, korrekte vil si når deres familiemedlemmer ligger smurt oppetter veggene på Oslo S etter angrep fra disse islamistene som vi så velvillig har gitt husly og mat.

Det har nemlig skjedd i Spania, og det er lite som tilsier at det ikke vil skje her også.

Skrevet

Ja, og jeg håper du og "dem" vil finne et sted i Sahara dere kan utøve deres krigsfanasi.

Dere har jo identiske prinsipper: "drep".

Og både du og dem påstår selvsagt at dere er "bedre enn de andre". Vås.

Vi er igjen tilbake til "den sterkestes rett" Sør.

Og jo før vi innser at det er de nødvendige spilleregler vi må følge om vi ønsker å være en aktiv deltaker i "spillet" (og ikke bare et til dels passivt offer) - jo bedre og med færre uheldige og ekstreme konsekvenser.

Skrevet

Joda, det er fristende, men neppe nødvendig. Uten på noen måte å fremheve noen, må det i all beskjedenhet nevnes at både du og denne ydmyke skriver har gjort oppmerksom på hva som måtte komme, ganske lenge.

Det må nødvendigvis gå slik når man med åpne øyne tillater terrorister å flyte ukontrollert inn i område som de vil angripe.

Vi har selv sørget for å importere hundrevis og kanskje tusenvis av terrorister og krigsforbrytere. Myndighetene fryser på ryggen ved tanken på denne galskapen, men de politisk korrekte har latt det skje.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=202156

Jeg lurer på hva de naive, korrekte vil si når deres familiemedlemmer ligger smurt oppetter veggene på Oslo S etter angrep fra disse islamistene som vi så velvillig har gitt husly og mat.

Det har nemlig skjedd i Spania, og det er lite som tilsier at det ikke vil skje her også.

Og som vi tidligere har sagt - det er allerede for sent fordi vi i alt for langt tid har vært alt for ettergivende og slepphendte.

Som også tidligere sagt vil det medføre at de mottiltak vi "endelig" ser oss nødt til å gjennomføre, nødvendigvis blir mye hardere og med større uheldige konsekvenser enn om man hadde vært mer restriktiv og stillt strengere krav fra "begynnelsen av".

Og jo lenger vi venter, dess hardere må vi gå til verks - når vi endelig "får ut finger'n"....

Skrevet

Ja, og jeg håper du og "dem" vil finne et sted i Sahara dere kan utøve deres krigsfanasi.

Dere har jo identiske prinsipper: "drep".

Og både du og dem påstår selvsagt at dere er "bedre enn de andre". Vås.

Selvsagt påstår jeg at vi har et bedre styresett og en mer menneskevennlig kultur - og ikke minst religion - enn disse barnemorderne og kvinneskjenderne. Det skulle da bare mangle.

Du nyter selv godt av vår sivilisasjon, men driter ned på den ved enhver anledning for å forsvare eller hylle disse voldsapene som smeller bombene sine blant kvinner og barn.

Eller mener du virkelig at disse etno-teokratiske diktaturene kan sidestilles med vestlig sivilisasjon?

Kizza1365380506
Skrevet

(tro meg, han glemmer hvem som er kona også når han diskuterer med henne...det går på sak, gitt!) :)

:o)) Særlig...

Skrevet

:o)) Særlig...

Det ække jug - jeg får utslett om jeg juger! :)

Kizza1365380506
Skrevet

Det ække jug - jeg får utslett om jeg juger! :)

Har du sjekka nakken!!

OK, OK, jeg gir meg... Jiiises

:o)

Skrevet

29 SC er mer i min smak. Du vet, i vår alder legger man mer vekt på komfort og plass framfor å hoppe bortover bølgene.

Hadde jeg hatt hytte ved sjøen kunne commuteren være grei, men som hovedbåt blir det for rustikt, for å si det sånn.

Et av problemene med båt, er at man aldri finner ut hva man ønsker. Jeg har prøvd og foreløpig kommet frem til følgende;

Hardtop. Åpen og varm som en kvinne. Man slipper å sitte og styre foran bakveggen alene, mens folk koser seg akter.

Ikke potent, kvinner er ikke potente, men dog spenstig og grasiøs, og med nok krefter naturligvis. Altså firetakt framfor to-takt, diesel framfor bensin hva angår innebords.

Blir båten så stor at man bør ha bakvegg, kan man koste på seg et lyst hode, i form av en flybridge...hvor man kan samles i solen.

....

I Autofil forleden påstod denne Larsen at biler skulle ha krom, stål og alu i interiøret. Treverk skulle man bruke på havet, mente han.

Selv er jeg svak for fint treverk i bil, men nøler etter dette. Kommentar?

Jeg kommer jo fra Gokk og har stort sett brukt båt til fiske. Derfor denne hangen til det robuste. I skjærgåden i Ryfylke knunne jeg godt tenkt meg en hardtop av merke Skipsplast, Bella, Flipper o.l.

Tre versus aluminium er en motesak. Jeg synes større biler godt kan være utstyrt med tre, men jeg har nok likevel mer til overs for alu. og stål kombinert med rene stoffer - gjerne hud evt alcantara. Det er noe minimalistisk og funksjonalistisk over det som begeistrer. Det er naturligvis helt nødvendig at det er edel vare og ikke noe kopidrit.

Jeg synes faktisk den nye Legacy'en er fin. Hva mener du om det? Har jeg tapt?

Båtpussen tar du vel til påsken?

Skrevet

Jeg kommer jo fra Gokk og har stort sett brukt båt til fiske. Derfor denne hangen til det robuste. I skjærgåden i Ryfylke knunne jeg godt tenkt meg en hardtop av merke Skipsplast, Bella, Flipper o.l.

Tre versus aluminium er en motesak. Jeg synes større biler godt kan være utstyrt med tre, men jeg har nok likevel mer til overs for alu. og stål kombinert med rene stoffer - gjerne hud evt alcantara. Det er noe minimalistisk og funksjonalistisk over det som begeistrer. Det er naturligvis helt nødvendig at det er edel vare og ikke noe kopidrit.

Jeg synes faktisk den nye Legacy'en er fin. Hva mener du om det? Har jeg tapt?

Båtpussen tar du vel til påsken?

Subaru har jo alltid kjørt sine egne veier så og si, og har holdt fast ved sin nisje. Det skal de ha honnør for. Det er litt honda over Subaru. De driver med sine ting, og lar de andre riskokerne lage dårlige kopier av europeiske vogner.

Jeg liker det konsekvente fokus for 4WD. Det er macho og tøft.

Så hvis du forsøker å si at du har anskaffet en slik, er det ingen grunn til å skjemmes.

...

Båtpussen er jo et slit. Man vil jo gjerne komme i gang før det er værmessig dekning for det. Teakolje påføres ikke i 4 varmegrader, selv om jeg aldri så mye vil.

Men jeg gleder meg selvsagt til å sette i gang, og har håp om at jeg kan unngå å bytte meg opp i år. Det får være grenser.

Skrevet

Subaru har jo alltid kjørt sine egne veier så og si, og har holdt fast ved sin nisje. Det skal de ha honnør for. Det er litt honda over Subaru. De driver med sine ting, og lar de andre riskokerne lage dårlige kopier av europeiske vogner.

Jeg liker det konsekvente fokus for 4WD. Det er macho og tøft.

Så hvis du forsøker å si at du har anskaffet en slik, er det ingen grunn til å skjemmes.

...

Båtpussen er jo et slit. Man vil jo gjerne komme i gang før det er værmessig dekning for det. Teakolje påføres ikke i 4 varmegrader, selv om jeg aldri så mye vil.

Men jeg gleder meg selvsagt til å sette i gang, og har håp om at jeg kan unngå å bytte meg opp i år. Det får være grenser.

Nei, jeg har skaffet meg et gammelt skrap. De neste fire årene skal brukes til "vitenskapelig arbeid" og bil er i den sammenheng bortprioritert. Det har noe med lønn å gjøre. Jeg vil imidlertid se an muligheten for å skaffe meg en billig skjærgårdsjeep på 16-17 fot om anledningen byr seg. Jeg får bare vente på den store markedssmellen - den må jo komme før eller siden. Varmt vær, øl, båtskryt og teakoljing høres ikke så ille ut.

Skrevet

Nei, jeg har skaffet meg et gammelt skrap. De neste fire årene skal brukes til "vitenskapelig arbeid" og bil er i den sammenheng bortprioritert. Det har noe med lønn å gjøre. Jeg vil imidlertid se an muligheten for å skaffe meg en billig skjærgårdsjeep på 16-17 fot om anledningen byr seg. Jeg får bare vente på den store markedssmellen - den må jo komme før eller siden. Varmt vær, øl, båtskryt og teakoljing høres ikke så ille ut.

Materiell kan vente. Å skaffe seg litt ekstra kunnskap i sekken bør prioriteres høyere. Jeg antar du er inne på noe som kan bringe deg ut av etatenes klamme grep; Statens brød er jo godt, men sørgelig lite.

En skjærgårdsjeep er jo rimelig til kjøps alle steder, og selv om man er fordypet i ulike pensa skal fritiden også gis kvalitet...så langt midlene rekker naturligvis.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...