Gå til innhold

Fu: Hvilket digitalkamera har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Digital IXUS V2

Ganske fornøyd. Jeg har lite erfaring med andre kamera.

Gjest thetraveller
Skrevet

Nikon 3100.

Er ganske fornøyd, det blir bra bilder ved fremkalling av papirkopier, dersom oppløsningen er stor nok.

Det blir lysflekker av og til på bildene, slike runde flekker rundt omkring. DET er irriterende. Og det er litt vanskelig å ta bilder i dunkelt lys, for det blir uklart.

Vanskelig å ta fine nærbilder, siden blitzen er for sterk til det.

Neste gang blir det Sony eller Canon. Ønsker meg "speilrefleks-digitalkamera" med 8,0 Mpx.

Skrevet

Canon Ixus 400.

Jeg er fornøyd med det, men har ikke prøvd andre. Så jeg har egentlig ikke noe å sammenligne med.

Det eneste som irriterer litt med kameraet er at det tar så lang tid å få tatt bildet fra en trykker ned knappen, når blitsen er på.

Skrevet

Har canon powershot S50.. Er utrolig fornøyd med det. Har prøvd mange andre kameraer i samme prisklasse, men ingen er så bra som den.

Skrevet

Canon Powershot A60

Er veldig fornøyd med det selv om det er et kamera som har "gått ut på dato". Jeg trenger liksom ikke å ha det nyeste jeg da:)

Skrevet

Har et HP 935 og er fornøyd med det. Er ikke så "lite og nett" som mange andre digitalkameraer,men tar flotte bilder+ at det har video opptak m/lyd.

Gjest ChiengMai
Skrevet

HP Photosmart 850, og ja, jeg er fornøyd. Særlig med zoooooooooooomen.

Skrevet

Vi kjøpte kamera på Rimi før jul - HP photosmart 433

Om vi hadde hatt råd til det hadde vi naturlegvis kjøpt eit betre kamera.Men til vårt bruk er det OK likevel, sparer heller til eit betre etter kvart. Vi tok så infernalsk med bilder av ungane, og har store stabler av bilder som ikkje er noko bra. (3-4 nesten identiske bilder "berre for sikekrhets skuld" og så er ingen heilt bra lell) Da er det betre med å kunne gjere eit skjønnsomt utval og slette det som er dårleg med det same...

Det er ikkje medfølgande oppladbare batterier. Viss du vil ha ladestasjon må det kjøpast separat. Det er heller ikkje optisk zoom.

Og så det som hittil har vore det verste: Det tar en halv evighet fra du trykker på utløserknappen til bildet blir tatt - ein SNEGL kan gå ut av bildet før det blir tatt... Og i vanleg modus tar det lang tid før du kan ta neste bilde, for det du nettopp tok må vises i displayet ei god lang stund først...

Ein ting som er nogenlunde bra derimot, er at det er videofunksjon m lyd, og du kan ta så mykje film som du har minne til. Men kvaliteten er ikkje veldig bra, du må ha ganske mykje lys, og lydkvaliteten er heller slett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...