Gå til innhold

Og hvem andre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk og lov for at historie og nåtid framviser at noen uredde mennesker ikke så lett lar seg teflonere og dysse i apolitisk og materiell slummer.

Heia Blitz og all verdens engasjerte og sinte subkulturelle oppviglere med faens pønkete sjel! Respekt!

Hjertelig enig..

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

29

• favn

12

• Sør

8

• Grip

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Riktig, det gjør du ikke. Derfor skulle mitt poeng favne bredere.

Uansett - tross ditt politiske ståsted, skjønner du sikkert hvorfor samfunnet trenger oppviglere i flere valører?

Du mikser begrepene. Kriminelle handlinger og angrep på selve den demokratiske grunnstenen bærer ikke frukter som er spiselige for deg og meg i 2004.

Skrevet

Hvis du ser hva signaturen «favn» mener om denne saken, så ser jo at anarki har en viss smitteeffekt. Det er jo tragisk at vi - i 2004 - ikke skal ha kommet lenger enn at vi (ikke jeg) heier på en gjeng pøbler som ikke engang kan skaffe seg mat på bordet uten støtte fra det de hater mest.

«Send dem på Jeddern», pleide bestefar min å si om folk som ikke bidro til annet enn fanskap. Jaggu', sier jeg!

Joda, de innordner seg jo ikke akkurat den vedtatte, riktige måten å leve våre liv på, men skitt au.

I stedet for et samfunn der alle "stemmer Gerhardsen", foretrekker jeg et samfunn der folk gjør litt ulike valg.

Det er jo flott med noen røkke'r med fete biler og båter, noen blitzere, noen trygdede, noen senterpartifolk og noen muslimer. Som hovedregel bør folk klare seg selv, men vi kan jo alltids gjøre noen unntak fra det også, av rent storsinn.

Problemene oppstår først hvis vi plutselig opplever hundretusener av noen av disse typene. Da blir saken en annen naturligvis.

Inntil så skjer, priser vi mangfoldet.

Skrevet

Apolitiske? Respekt????

Det kan da umulig finnes mer udemokratiske og asosiale individer på Guds grønne jord enn disse relikeveene oppe i Pilestredet.

Sånne er gått ut på dato, vi skriver 2004 på kalenderen, og Stalin, Hoxha, Ceuchescu, Honecher og Pol Pot er ute.

'Sånne er gått ut på dato, vi skriver 2004 på kalenderen, og Stalin, Hoxha, Ceuchescu, Honecher og Pol Pot er ute.'

Hvis du forbinder den jevne blitzer eller anarkist med ovennevnte, er du direkte uvitende.

Det tror jeg imidertid ikke du er - og derfor antar jeg at du prøver deg på retoriske fiksfakserier.

Skrevet

Hjertelig enig..

Det sier du bare for at jeg skal blunke litt, sant...?

Skrevet

Joda, de innordner seg jo ikke akkurat den vedtatte, riktige måten å leve våre liv på, men skitt au.

I stedet for et samfunn der alle "stemmer Gerhardsen", foretrekker jeg et samfunn der folk gjør litt ulike valg.

Det er jo flott med noen røkke'r med fete biler og båter, noen blitzere, noen trygdede, noen senterpartifolk og noen muslimer. Som hovedregel bør folk klare seg selv, men vi kan jo alltids gjøre noen unntak fra det også, av rent storsinn.

Problemene oppstår først hvis vi plutselig opplever hundretusener av noen av disse typene. Da blir saken en annen naturligvis.

Inntil så skjer, priser vi mangfoldet.

«-Problemene oppstår først hvis vi plutselig opplever hundretusener av noen av disse typene. -»

Der er vi allerede; den ortodokse marxisten og raddisen Petter Nome ledet hundre tusen i taktfast marsj for bare noen måneder siden, fordi han ønsket å beskytte Midtøstens ene snille onkel.

Nå marsjeres det for å fortelle oss at den andre snille onkelen mures inne og plages av okkuperende, aggressive jøder som har verdensherredømme som mål.

Noen må si fra.

Skrevet

Det sier du bare for at jeg skal blunke litt, sant...?

døh...vær grei da..jeg hadde jo pro-blitz-innlegg har tidlig på mårran i dag, jo. Lenge før du stod opp, liksom. Skjønner du?

Jaja..er tidene tilfredstillende sånn ellers?

Skrevet

'Sånne er gått ut på dato, vi skriver 2004 på kalenderen, og Stalin, Hoxha, Ceuchescu, Honecher og Pol Pot er ute.'

Hvis du forbinder den jevne blitzer eller anarkist med ovennevnte, er du direkte uvitende.

Det tror jeg imidertid ikke du er - og derfor antar jeg at du prøver deg på retoriske fiksfakserier.

Dette er ikke bare retorikk, det er skjære fakta. Samtlige av disse påfuglene oppe i Pilestredet har dyrket disse diktatorene, og gjør det fremdeles.

Hvorfor tror det er så håpløst å få venstresosialister generelt til å ta et oppgjør med den lugubre fortiden deres?

Skrevet

«-Problemene oppstår først hvis vi plutselig opplever hundretusener av noen av disse typene. -»

Der er vi allerede; den ortodokse marxisten og raddisen Petter Nome ledet hundre tusen i taktfast marsj for bare noen måneder siden, fordi han ønsket å beskytte Midtøstens ene snille onkel.

Nå marsjeres det for å fortelle oss at den andre snille onkelen mures inne og plages av okkuperende, aggressive jøder som har verdensherredømme som mål.

Noen må si fra.

Joda, jeg kan være enig i mye av det du skriver, selv om våre respektive paranoia gir seg litt forskjellige utslag (dog i samme retning).

Når det gjelder Nome og resten av bermen, er det jo ingen som lever mer snusfornuftig og A4 enn dem. De snakker om mangfold, men lever selv som "Gerhardsen". De må altså angripes på sine synspunkter. Å angripe besteborgeren Nome på hans livsstil, blir litt feil.

Nome & Co. har fint lite felles med blitz. Nome er farlig, mens blitz er gjøglere.

Etter min mening er det derfor ingen tvil om hvor skytset bør settes inn.

...

(Jeg vet ikke om det var helt til tema, men har litt anna å pusle med her, skjønner du)

Skrevet

Du mikser begrepene. Kriminelle handlinger og angrep på selve den demokratiske grunnstenen bærer ikke frukter som er spiselige for deg og meg i 2004.

Jeg mikser ingen begreper. Demokratiske rettigheter betyr også retten til (høylydt) å si sin mening. En ulovlig demo eller fem må vi tåle.

At s.k. blitzere tar seg til rette med å kjeppjage nynazistiske skinheads og ikke minst jobber aktivt for å avdekke og eliminere aktiviteten til hjernene bak disse destruktive volds- og fascistoide elementene, gjør at vi andre antagelig kan føle oss en smule tryggere.

For øvrig: 'Blitz-huset' har i alle år (så langt min viten strekker seg), engasjert seg i f.eks. kampen mot horrible regimer i Latin-Amerika osv.osv.

Kort sagt, Blitz rommer politisk oppegående og engasjerte mennesker. Men selvsagt slasker der også, som alle andre steder. De er bare mer synlige enn de andre slaskene.

Skrevet

Dette er ikke bare retorikk, det er skjære fakta. Samtlige av disse påfuglene oppe i Pilestredet har dyrket disse diktatorene, og gjør det fremdeles.

Hvorfor tror det er så håpløst å få venstresosialister generelt til å ta et oppgjør med den lugubre fortiden deres?

Anarkister HATER all knallhard fascist/kommuniststyring.

Skrevet

døh...vær grei da..jeg hadde jo pro-blitz-innlegg har tidlig på mårran i dag, jo. Lenge før du stod opp, liksom. Skjønner du?

Jaja..er tidene tilfredstillende sånn ellers?

Sier du det? Jeg har ikke lest dagens dol, skjønner jeg. Ikke på veldig lenge, faktisk.

Tidene er direkte trassige, dessverre.

Enn du?

Skrevet

Anarkister HATER all knallhard fascist/kommuniststyring.

Since when?

Skrevet

Sier du det? Jeg har ikke lest dagens dol, skjønner jeg. Ikke på veldig lenge, faktisk.

Tidene er direkte trassige, dessverre.

Enn du?

Det var da leit å høre, kjære.

Tja..her må vel tidene sies å være i bedring, ja, de må absolutt det, forholdene tatt i betraktning.

Ellers går jeg og tripper og venter på noen lune plussgrader slik at teak'en ombord kan få sine strøk.

Håper ting retter seg snart. Hadde vært hyggelig med en mail forresten.

Skrevet

Since when?

Du blander anarkisme og kommunisme. Det er jo direkte feil.

Skrevet

Jeg mikser ingen begreper. Demokratiske rettigheter betyr også retten til (høylydt) å si sin mening. En ulovlig demo eller fem må vi tåle.

At s.k. blitzere tar seg til rette med å kjeppjage nynazistiske skinheads og ikke minst jobber aktivt for å avdekke og eliminere aktiviteten til hjernene bak disse destruktive volds- og fascistoide elementene, gjør at vi andre antagelig kan føle oss en smule tryggere.

For øvrig: 'Blitz-huset' har i alle år (så langt min viten strekker seg), engasjert seg i f.eks. kampen mot horrible regimer i Latin-Amerika osv.osv.

Kort sagt, Blitz rommer politisk oppegående og engasjerte mennesker. Men selvsagt slasker der også, som alle andre steder. De er bare mer synlige enn de andre slaskene.

Blitzernes engasjement mot «horrible regimer i mellom-amerika» er stort sett hyllest til revolusjonære marxister som har kommet til makten ved kupp. Selvsagt kamuflert som «demokratiske valg» a la Allende, men dog.

En kan ikke sette likhetstegn mellom ny-nazistene og blitzerne, selv om de er hjertens enige i det såkalte jødespørsmålet. Nazismen er en marginal trussel, men blitzerne representerer noe i folkesjela som kan utvikle seg til diktatur hvis det ikke tas ved roten.

Se bare hvor de har sitt politiske opphav og hvem de dyrker.

Skrevet

Du blander anarkisme og kommunisme. Det er jo direkte feil.

I sin ytterste konsekvens er det helt korrekt. Og blitzerne er den ytterste konsekvensen.

Skrevet

Blitzernes engasjement mot «horrible regimer i mellom-amerika» er stort sett hyllest til revolusjonære marxister som har kommet til makten ved kupp. Selvsagt kamuflert som «demokratiske valg» a la Allende, men dog.

En kan ikke sette likhetstegn mellom ny-nazistene og blitzerne, selv om de er hjertens enige i det såkalte jødespørsmålet. Nazismen er en marginal trussel, men blitzerne representerer noe i folkesjela som kan utvikle seg til diktatur hvis det ikke tas ved roten.

Se bare hvor de har sitt politiske opphav og hvem de dyrker.

Hvem 'dyrker' blitzerne? *spent*

Skrevet

*ser fortvilet rundt etter skikkelige folk*

Ingen her - ingen der.

*logger av*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...