Gå til innhold

Sykepenger

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Om en har vært i 100% stilling, blir så langtidssykemeldt, får sykepenger, og så blir sagt opp av arbeidsgiver

-kan man da fremdeles motta sykepenger??

Takker for svar!

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, du får fra trygdekontoret

Selv om arbeidsgiver har sagt meg opp?

Ha en fin natt :-)

Skrevet

Selv om arbeidsgiver har sagt meg opp?

Ha en fin natt :-)

Ja, jeg har hatt vikariater og fått sykepenger etterat vikariatet har gått ut.

Er du syk, så er du syk og har krav på 52 uker på sykepenger hvis du har jobbet. Men det er ikke sikkert du får full pott da.

Gjest Shira12
Skrevet

Er du syk, så er du syk og har krav på 52 uker på sykepenger hvis du har jobbet. Men det er ikke sikkert du får full pott da.

Glemte og nevne at trygdekontoret aldri har fått melding om at jeg er sagt opp.

Arbeidsgiver skulle bare melde ifra ved ansettelse ikke ved oppsigelse.

Har fått litt kalde føtter for at jeg skal få en pen liten sum og tilbakebetale viss jeg har gjort noe galt. Tanken slo meg nemlig nå i natt mens jeg funderte over livet... ;-)

Skrevet

Glemte og nevne at trygdekontoret aldri har fått melding om at jeg er sagt opp.

Arbeidsgiver skulle bare melde ifra ved ansettelse ikke ved oppsigelse.

Har fått litt kalde føtter for at jeg skal få en pen liten sum og tilbakebetale viss jeg har gjort noe galt. Tanken slo meg nemlig nå i natt mens jeg funderte over livet... ;-)

Lever sykemeldingen direkte på trygdekontoret.

Gjest Shira12
Skrevet

Lever sykemeldingen direkte på trygdekontoret.

Det gjør jeg.

Takk for svar!!

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg har ei venninne som sier at hun ikke har krav på sykepenger sidenhun jobber for et vikarbyrå, og at sykepener er forbeholdt dem som har fast ansettelse!

Er det bare tull det da? I så fall er det noen som har lura venninna mi. For hun er kjemperedd for å bli syk!

Skrevet

Jeg har ei venninne som sier at hun ikke har krav på sykepenger sidenhun jobber for et vikarbyrå, og at sykepener er forbeholdt dem som har fast ansettelse!

Er det bare tull det da? I så fall er det noen som har lura venninna mi. For hun er kjemperedd for å bli syk!

Hun kan jo være ansatt på engaskjement eller på andre måter som gjør at hun ikke har krav på sykepenger.

Gjest uten signatur
Skrevet

Hun kan jo være ansatt på engaskjement eller på andre måter som gjør at hun ikke har krav på sykepenger.

Hva er å være ansatt på engasjement da?

Hun jeg snakker om jobber der vikarbyrået skaffer henne jobb. Hun kan ofte være flere måneder på samme sted.

Trodde det var om en var fast ansatt eller ikke som hadde med om en fikk sykepenger jeg!

Hvis en feks vikarierer for en som har svangerskapspermisjon i et privat firma så er en vel fast ansatt og har rettigheter, har en ikke det da? Men hvis firmaet gikk til et vikarbyrå isteden og fikk vikar, så er jo ikke denne fast ansatt. Og de som jobber for vikarbyråer har jeg bestandig hørt at ikke får sykepenger hvis de blir syke.

Skrevet

Hva er å være ansatt på engasjement da?

Hun jeg snakker om jobber der vikarbyrået skaffer henne jobb. Hun kan ofte være flere måneder på samme sted.

Trodde det var om en var fast ansatt eller ikke som hadde med om en fikk sykepenger jeg!

Hvis en feks vikarierer for en som har svangerskapspermisjon i et privat firma så er en vel fast ansatt og har rettigheter, har en ikke det da? Men hvis firmaet gikk til et vikarbyrå isteden og fikk vikar, så er jo ikke denne fast ansatt. Og de som jobber for vikarbyråer har jeg bestandig hørt at ikke får sykepenger hvis de blir syke.

Assistenten min er fast ansatt av meg gjennom Oslo Kommune men hun får ikke sykepenger eller feriepenger. Bydelen betaler lønna hennes.

Det kommer rett og slett an på de vilkårene man er ansatt på

Skrevet

Det enkleste er å ta med seg ansettelsesvilkårene/kontrakt til trygdekontoret og forhøre seg.

Det er ikke så ofte at en overhodet ikke skal ha rett til sykepenger.

Forøvrig kan du lese her:

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=sykepenger&path_sub=sjukepengar_mrfor_mrarbeidstakarar

Sykemeldt husmor
Skrevet

Samboer jobber for et vikarbyrå, og han kan få sykepenger

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...