Goliath Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=219499 Mehling mener det er kun "tilfeldig" og/eller en "sammensvergelse" at kreket Krekar til stadighet blir knyttet til ulike terrorelementer og grove krigsforbrytelser. Selv tror jeg dette mannen er så skyldig at jeg ikke hadde hatt problemer med å være bøddelen selv...... 0 Siter
Sør Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Da burde det jo ikke være noe problem å få ham dømt i en uavhengig domstol. Videre bør vi være takknemlig for at han IKKE ble utvist. Når han er her, er det nemlig meget lett å arrestere ham. 0 Siter
Goliath Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Da burde det jo ikke være noe problem å få ham dømt i en uavhengig domstol. Videre bør vi være takknemlig for at han IKKE ble utvist. Når han er her, er det nemlig meget lett å arrestere ham. Som alle erfaringer har vist, så er det svært vanskelig å finne de nødvendige bevis når det gjelder slike saker som denne - der de ulovelige handlingene er begått i et krigsherjet land. Ikke minst fordi de kulturelle forskjellene gjør at det er tilnærmet umulig for norske etterforskere å opperere iht til de krav norske regler setter til slik etterforskning i de land der forbrytelsene er begått. Hadde Krekar blitt stillt for retten i det land han kommer fra (vilket han jo helt klart burde), så er jeg helt sikker på at han ville blitt dømt skyldig med en gang. Nå kan han derimot opperere forholdsvis fritt - beskyttet av norske rettsregler og de rettigheter vi setter så høyt her. Men om ikke alt for lenge vil disse rettighetene bli sterkt innskrenket fordi sikkerheten til nordmenn vil måtte gis prioritet etterhvert. Desverre vil ikke dette skje før et større antall uskyldige nordmenn eller andre europeere har mistet livet.....nok en gang. 0 Siter
Sør Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Som alle erfaringer har vist, så er det svært vanskelig å finne de nødvendige bevis når det gjelder slike saker som denne - der de ulovelige handlingene er begått i et krigsherjet land. Ikke minst fordi de kulturelle forskjellene gjør at det er tilnærmet umulig for norske etterforskere å opperere iht til de krav norske regler setter til slik etterforskning i de land der forbrytelsene er begått. Hadde Krekar blitt stillt for retten i det land han kommer fra (vilket han jo helt klart burde), så er jeg helt sikker på at han ville blitt dømt skyldig med en gang. Nå kan han derimot opperere forholdsvis fritt - beskyttet av norske rettsregler og de rettigheter vi setter så høyt her. Men om ikke alt for lenge vil disse rettighetene bli sterkt innskrenket fordi sikkerheten til nordmenn vil måtte gis prioritet etterhvert. Desverre vil ikke dette skje før et større antall uskyldige nordmenn eller andre europeere har mistet livet.....nok en gang. Så vi skal altså ikke følge "uskyldig til det motsatte er bevist"? Bevisførsel er også vanskelig i mange voldtekts/incest saker - skal vi gå bort fra kravet til bevis i de sakene også? Jeg mener man er uskyldig til det motsatte er bevist. 0 Siter
Goliath Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Så vi skal altså ikke følge "uskyldig til det motsatte er bevist"? Bevisførsel er også vanskelig i mange voldtekts/incest saker - skal vi gå bort fra kravet til bevis i de sakene også? Jeg mener man er uskyldig til det motsatte er bevist. Som sagt mange ganger tidligere - når det gjelder internasjonal terror så må våre gode gamle prinsipper vike hvis vi skal beskytte folket..... 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Da burde det jo ikke være noe problem å få ham dømt i en uavhengig domstol. Videre bør vi være takknemlig for at han IKKE ble utvist. Når han er her, er det nemlig meget lett å arrestere ham. «-Videre bør vi være takknemlig for at han IKKE ble utvist. Når han er her, er det nemlig meget lett å arrestere ham. -» Og i mellomtiden går Krekar flirende rundt og styrer sitt terrornettverk via mobiltelefonen. Og demokratiske som vi er, så avlytter vi selvsagt ikke den. At USA blir litt pissed off pga. denne leflingen med mulleskurken, det er jo ikke så nøye. Vi må jo fortest mulig bli uvenner med USA så kumpanene dine kan realisere drømmene sine, ikke sant? Å, forresten, Sør, en sivil domstol og «uskyldig til det motsatte er bevist» duger ikke i en krig. Sivilkledde som pågripes med våpen kan settes under standrett, dømmes som spioner og skytes på flekken. En besnærende tanke; hvis vi kan få formalisert Norges forhold i denne saken og definere den som en krigssituasjon, så åpner det for å stille Kreket mot en mur og gi ham ti raske, full metal jacket. Good riddance. 0 Siter
favn Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Jeg tror, hva annet kan jeg gjøre, at det hefter mye ved Krekar. Men hvorfor er det 'umulig' for norske myndigheter / etterretning i samarbeid med (det må vi jo forutsette) amerikanske myndigheter / etterretning (en av verdens ypperste), å konkretisere anklagene? 0 Siter
Gjest Surrealis Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Har egentlig lurt på hva han gjør i Norge - skyldig eller ikke. Hvis han er en eller annen leder i Irak, kan han vel bare stikke nedover og lede videre. Er han ikke leder og for øvrig ikke har kontakt med disse gruppene, ser jeg ikke problemet med å stikke til Irak som en vanlig borger. Folk fra Europeiske land som Chekkia og deromkring - som vil jobbe og gjøre en hederlig innsats i Norge - får ikke oppholdstillatelse. Krekar får det. Hvorfor? 0 Siter
Sør Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Som sagt mange ganger tidligere - når det gjelder internasjonal terror så må våre gode gamle prinsipper vike hvis vi skal beskytte folket..... Og i det sekundet har du adoptert terroristenes prinsipper, og er ikke bedre enn dem. 0 Siter
Sør Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 «-Videre bør vi være takknemlig for at han IKKE ble utvist. Når han er her, er det nemlig meget lett å arrestere ham. -» Og i mellomtiden går Krekar flirende rundt og styrer sitt terrornettverk via mobiltelefonen. Og demokratiske som vi er, så avlytter vi selvsagt ikke den. At USA blir litt pissed off pga. denne leflingen med mulleskurken, det er jo ikke så nøye. Vi må jo fortest mulig bli uvenner med USA så kumpanene dine kan realisere drømmene sine, ikke sant? Å, forresten, Sør, en sivil domstol og «uskyldig til det motsatte er bevist» duger ikke i en krig. Sivilkledde som pågripes med våpen kan settes under standrett, dømmes som spioner og skytes på flekken. En besnærende tanke; hvis vi kan få formalisert Norges forhold i denne saken og definere den som en krigssituasjon, så åpner det for å stille Kreket mot en mur og gi ham ti raske, full metal jacket. Good riddance. Som jeg har påpekt: du er akkurat som du påstår han er. Akkurat de samme "prinsippene". 0 Siter
Grip Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Som jeg har påpekt: du er akkurat som du påstår han er. Akkurat de samme "prinsippene". I en krigssituasjon kreves visse ekstraordinære tiltak. Man forsøker febrilsk å gjennomføre slike over hele Europa, trolig til liten nytte. Det er for sent, og vi er prisgitt muslimers vurdering av vår egen politikk. 0 Siter
Grip Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Og i det sekundet har du adoptert terroristenes prinsipper, og er ikke bedre enn dem. Man kan ikke bruke norske lensmenn med sterke etterforskningtekniske begrensinger, i kampen mot internasjonal terror. Det blir sprettert mot kanoner, og det har terroristene benyttet seg av, altfor lenge. 0 Siter
Sør Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 I en krigssituasjon kreves visse ekstraordinære tiltak. Man forsøker febrilsk å gjennomføre slike over hele Europa, trolig til liten nytte. Det er for sent, og vi er prisgitt muslimers vurdering av vår egen politikk. Og det kan du takke deg selv for. 0 Siter
Mistera Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Så vi skal altså ikke følge "uskyldig til det motsatte er bevist"? Bevisførsel er også vanskelig i mange voldtekts/incest saker - skal vi gå bort fra kravet til bevis i de sakene også? Jeg mener man er uskyldig til det motsatte er bevist. Hvor mange "beviser" trenger du egentlig, Sør.... Gir du deg ikke med desse påstandene før terroren har rammet oss i norge KRAFTIG, der et mangetalls nordmenn liv kommer til å gå tapt!!! Virker som en sympatisør du, for meg! Og så lenge du kaller meg Rasist påkaller jeg meg retten til å kalle deg terrorist sympatisør!!! 0 Siter
Goliath Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Og i det sekundet har du adoptert terroristenes prinsipper, og er ikke bedre enn dem. Skal vi spille ball med terroristene så må vi også lære oss å følge de spilleregler de selv velger å følge.... Hvis ikke så har vi allerede tapt. 0 Siter
Goliath Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Og det kan du takke deg selv for. Slik jeg oppfatter det så er det jo nettopp "slike som deg" vi kan takke for det? 0 Siter
Goliath Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Har egentlig lurt på hva han gjør i Norge - skyldig eller ikke. Hvis han er en eller annen leder i Irak, kan han vel bare stikke nedover og lede videre. Er han ikke leder og for øvrig ikke har kontakt med disse gruppene, ser jeg ikke problemet med å stikke til Irak som en vanlig borger. Folk fra Europeiske land som Chekkia og deromkring - som vil jobbe og gjøre en hederlig innsats i Norge - får ikke oppholdstillatelse. Krekar får det. Hvorfor? Det foreligger for lengst et vedtak på at han skal kastes ut av landet - men spør ikke meg hvorfor det ikke blir gjennomført ASAP.... 0 Siter
Goliath Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Jeg tror, hva annet kan jeg gjøre, at det hefter mye ved Krekar. Men hvorfor er det 'umulig' for norske myndigheter / etterretning i samarbeid med (det må vi jo forutsette) amerikanske myndigheter / etterretning (en av verdens ypperste), å konkretisere anklagene? Det er spørsmål som jeg selv har stilt meg. Og en annen ting - hvis vi ikke tror vi klarer å få han dømt her, hvorfor kaster vi han ikke bare ut? Det foreligger jo for lengst et gyldig vedtak på det. Så får de heller ta han i mot der han kommer fra - og dømme han der. 0 Siter
Gjest Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Jeg holder på å SPY av den mannen. Norge er et forferdelig naivt land... Han må vel drepe noen før de får tatt ham (hvis de ikke fremdeles da tror ham...) 0 Siter
Goliath Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Jeg holder på å SPY av den mannen. Norge er et forferdelig naivt land... Han må vel drepe noen før de får tatt ham (hvis de ikke fremdeles da tror ham...) Skal han bli tatt for det i Norge, så ser det ut til at han i så fall må bli tatt på fersken. Personlig tror jeg han både direkte og indirekte er skyld i drap, tortur og andre lidelser påført mer eller mindre uskyldige mennesker. Blir han sendt dit han kom fra, så tror jeg de vet å ta "bedre" hånd om han der enn vi klarer å gjøre her..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.