Gå til innhold

Muslimene følger opp suksessen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slaktingen av sivile i Spania ga muslimske terrorister full uttelling. Ryggesløse spanjoler reagerte helt i tråd med terroristenes planer. For første gang har et vestlig demokrati gjort knefall for terrorister.

Da får de selvsagt blod på tann;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=219478

Denne gang er det vedtaket om å forby "utagerende" religiøse symboler i Frankrike, som skal forandres med terror.

De naive, politisk korrekte vil nok en gang fortelle oss at dette bare beviser hvor feilslått et slikt vedtak er. Når hundrevis av franskmenn ligger klistret langs veggene i metroen, vil de fortsatt messe dette budskapet.

....

Man kan undre seg hvor mange som må omkomme i muslimsk terror før vestlige politikere reagerer adekvat.

I mellomtiden fòrer vil på en av de verste bakmennene, Mullahen selv, finansiert av norske skattebetalere og gitt beskyttelse av norske myndigheter;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=219499

Skrevet

Grip - bombene er bevis på at Aznars strategi for å "bekjempe terror" hadde akkurat det motsatte effekten.

Det spanske folket ville selvsagt ikke mer av idiotiet.

Du bør kanskje lese litt om hva som skjedde i Vietnam?

Skrevet

Grip - bombene er bevis på at Aznars strategi for å "bekjempe terror" hadde akkurat det motsatte effekten.

Dette bør du forklare nærmere; Hvis al-qaida reagerer slik på krigen mot Irak, må det selvsagt foreligge sterke forbindelser mellom saddams tidligere regime og terrororganisasjonen. Og det er i seg selv rikelig grunn til å knuse regimet.

Mener du man skal kunne bekjempe terror ved å klappe dem på ryggen? Er det ikke rimelig å anta at kamp mot terror vil medføre at terroristene blir "fornærmet"? Mener du at man ikke skal forfølge terrorister?

Dine ambisjoner om å blidgjøre muslimske terrorister vil gi oss en mullah-diktert fred, og det må du gjerne ønske deg. Men det gjør ikke jeg.

Skrevet

Og du bør kanskje sette deg litt mer inn i terroristers startegier, mål, virkermidler og effekt?

All erfaring viser at hvis du gir etter for ekstremister så eskalerer bare volden.

Det eneste effektive virkemiddel er å møte dem med mottiltak som utsletter dem fullstendig - uansett hvor lite man liker det.

Og det eneste som er sikkert er at i en slik prosess vil også uskyldige dø.

Men det er prisen man må betale når man må møte et onde med et annet onde. Vurderingen blir bare vilket onde som er minst, og for de fleste av oss i den vestlige verden så er svaret på det ganske enkelt - selv om ikke alle ser det ennå.

Skrevet

Dette bør du forklare nærmere; Hvis al-qaida reagerer slik på krigen mot Irak, må det selvsagt foreligge sterke forbindelser mellom saddams tidligere regime og terrororganisasjonen. Og det er i seg selv rikelig grunn til å knuse regimet.

Mener du man skal kunne bekjempe terror ved å klappe dem på ryggen? Er det ikke rimelig å anta at kamp mot terror vil medføre at terroristene blir "fornærmet"? Mener du at man ikke skal forfølge terrorister?

Dine ambisjoner om å blidgjøre muslimske terrorister vil gi oss en mullah-diktert fred, og det må du gjerne ønske deg. Men det gjør ikke jeg.

Nei, man bekjemper terrorisme ved å frata dem støtten blant "sine". Som flere internasjonale eksperter har påpekt - den mest effektive måten å bekjempe dem på er opprettelsen av en palestinsk stat. Det vil frata dem en av deres "hoved-unnskyldninger".

Skrevet

Og du bør kanskje sette deg litt mer inn i terroristers startegier, mål, virkermidler og effekt?

All erfaring viser at hvis du gir etter for ekstremister så eskalerer bare volden.

Det eneste effektive virkemiddel er å møte dem med mottiltak som utsletter dem fullstendig - uansett hvor lite man liker det.

Og det eneste som er sikkert er at i en slik prosess vil også uskyldige dø.

Men det er prisen man må betale når man må møte et onde med et annet onde. Vurderingen blir bare vilket onde som er minst, og for de fleste av oss i den vestlige verden så er svaret på det ganske enkelt - selv om ikke alle ser det ennå.

Kanskje du bør sette deg inn i hva som skjedde i Vietnam?

Og kanskje lære noe fra Nord Irland?

Hvis man skal bekjempe terrorisme, så gjør man det ved å redusere (ikke øke (slik som nå)) støtten til terroristene.

Du vet like godt som meg at det store flertallet i verden er imot USAs okkupasjon av Irak, og det gjelder selvsagt enda mer i den muslimske verden.

Skrevet

Nei, man bekjemper terrorisme ved å frata dem støtten blant "sine". Som flere internasjonale eksperter har påpekt - den mest effektive måten å bekjempe dem på er opprettelsen av en palestinsk stat. Det vil frata dem en av deres "hoved-unnskyldninger".

det kan du ha rett i! :-)

"en får bruke hue den som har det"

Skrevet

Hvis man skal bekjempe terrorisme, så gjør man det ved å redusere (ikke øke (slik som nå)) støtten til terroristene.

Du vet like godt som meg at det store flertallet i verden er imot USAs okkupasjon av Irak, og det gjelder selvsagt enda mer i den muslimske verden.

Dette er ikke på noen måte begrenset til krigen i Irak eller Israel/Palestia konflikten.

Det er bare påskudd for å få bredere støtte til internasjonal islamsk terror.....

Vilket også er noe helt annet enn Vietnamkrigen eller lokale terrorcellers begrensede kamp for klare politiske lokale mål.

Dette er noe helt nytt (eller svært gammelt men utkjempet i en verden som med ny infrastruktur endrer rammevilkårene fullstendig).

Skrevet

..og dit skal vi på ferie....(ö)

Den ferien deres høres ikke helt trygg ut altså. Selvom jeg ikke synes dere skulle holde dere hjemme heller.

Skrevet

Den ferien deres høres ikke helt trygg ut altså. Selvom jeg ikke synes dere skulle holde dere hjemme heller.

Vi skal nå ikke bo i Paris heldigvis. Men laaaangt ute på landet. dessuten syns jeg den franske loven om forbud mot Hijab er teit og det mener jeg å huske at gubben også syns.

Skrevet

Det eneste en kan ta fra Vietnam og Nord-Irland er hvordan terror IKKE skal bekjempes. Lær heller av hvordan nazismen ble nedkjempet, og hvordan det japanske keiserdømme ble nedkjempet. Vi snakker ikke om vanlige politiske motsetninger, slik sosialisten med kappe og krage prøver å innbille oss.

Dette er Dar Al-Harb, det som skal skje i land som enda ikke har bukket under og innordnet seg Dar Al-Islam. Dessverre sitter de ortodoske marxistene og skummer politiske poenger ut av dette, der de har skapt urbane underklasser i den arabiske verden for å rettferdiggjøre kaos- og kuppteoriene sine.

Skrevet

Vi skal nå ikke bo i Paris heldigvis. Men laaaangt ute på landet. dessuten syns jeg den franske loven om forbud mot Hijab er teit og det mener jeg å huske at gubben også syns.

Jeg synes Hijab er kvinnediskriminerende men det er en annen diskusjon :o)

Nei, det går sikkert greit å reise dit på ferie. Jeg har reist til Tyrkia rett etter terroraksjoner og det har ikke plaget meg.

Skrevet

Nei, det vil ytterligere legitimere den utmattelseskrigen de fører mot jødestaten. Det bor en kvart million jøder i det gamle Judea, og 7000 jøder i Gaza. Dersom den palestinske staten opprettes, så er disse dødsens, da de ikke lenger vil ha beskyttelse fra IDF og egne våpen til å verge hverandre.

Men du er kanskje for en massedeportasjon?

Skrevet

Jeg synes Hijab er kvinnediskriminerende men det er en annen diskusjon :o)

Nei, det går sikkert greit å reise dit på ferie. Jeg har reist til Tyrkia rett etter terroraksjoner og det har ikke plaget meg.

JA - jeg synes også det er kvinnediskriminerende. Men jeg vil at de VOKSNE med Hijab må slutte FØR barna. Det er en trygghet i å gjøre som sin mor. Om et barn alltid har hørt at hun skal dekke til håret, vil det være vemmelig at skolen ber henne blotte seg. På linje med at vi går med truse vil jeg anta - vi skjuler deler av kroppen som vi har lært av mor og far at vi skal.

Skrevet

Dette er ikke på noen måte begrenset til krigen i Irak eller Israel/Palestia konflikten.

Det er bare påskudd for å få bredere støtte til internasjonal islamsk terror.....

Vilket også er noe helt annet enn Vietnamkrigen eller lokale terrorcellers begrensede kamp for klare politiske lokale mål.

Dette er noe helt nytt (eller svært gammelt men utkjempet i en verden som med ny infrastruktur endrer rammevilkårene fullstendig).

Neida - det er som vanlig noen få gærninger (akkurat som IRA) som er avhengig av støtte fra en del av befolkningen, som de får pga reelle urettferdigheter - f. eks. Palestina.

Skrevet

Det eneste en kan ta fra Vietnam og Nord-Irland er hvordan terror IKKE skal bekjempes. Lær heller av hvordan nazismen ble nedkjempet, og hvordan det japanske keiserdømme ble nedkjempet. Vi snakker ikke om vanlige politiske motsetninger, slik sosialisten med kappe og krage prøver å innbille oss.

Dette er Dar Al-Harb, det som skal skje i land som enda ikke har bukket under og innordnet seg Dar Al-Islam. Dessverre sitter de ortodoske marxistene og skummer politiske poenger ut av dette, der de har skapt urbane underklasser i den arabiske verden for å rettferdiggjøre kaos- og kuppteoriene sine.

Al Qaida er ikke noen nasjon, det er en gruppe. Vi kunne bombe Japan og Tyskland; Al Qaida er ikke avhengig av et bestemt geografisk område.

Skrevet

Neida - det er som vanlig noen få gærninger (akkurat som IRA) som er avhengig av støtte fra en del av befolkningen, som de får pga reelle urettferdigheter - f. eks. Palestina.

Du må slikke muslimske føtter både vel og lenge før du får dem til å klø deg på ryggen, sør.

Hatet mot Vesten strekker seg tilbake til korstogene. Det er mye som skal hevnes både fra "de andalusiske sletter", via nederlagene i nåværende Østerrike, og alt som har skjedd i Midt-Østen opp gjennom tidene.

Du skal bli ganske flat og tørr i kjeften før du rekker å gjøre muslimene fornøyde. Når du ligger blakk og naken, med ræva i været i en moske, kanskje, men ikke før.

....

Jeg begynner faktisk å tro at din naivitet er ekte. Kan det være tilfelle?

Skrevet

Al Qaida er ikke noen nasjon, det er en gruppe. Vi kunne bombe Japan og Tyskland; Al Qaida er ikke avhengig av et bestemt geografisk område.

Derfor går det ikke å samenligne Vietnam og Nord-Irland med det som verden nå opplever!

Du motsier deg selv jo!!! som om det var en overraskelse.

Skrevet

Og med dette utsagnet motsier du deg jo selv grundig når du ellers henviser til f.eks Vietnam....

Eller hva Sør?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...