Gå til innhold

Muslimene følger opp suksessen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

JA - jeg synes også det er kvinnediskriminerende. Men jeg vil at de VOKSNE med Hijab må slutte FØR barna. Det er en trygghet i å gjøre som sin mor. Om et barn alltid har hørt at hun skal dekke til håret, vil det være vemmelig at skolen ber henne blotte seg. På linje med at vi går med truse vil jeg anta - vi skjuler deler av kroppen som vi har lært av mor og far at vi skal.

Men jeg mener at de muslimske kvinnene bruker hijab fordi hvis de går uten vil de få den moralske skylden for at de blir f.eks voldtatt.

Det blir som i gamle dager hvor folk uffet seg over hvor korte skjørt vi hadde og at det var vår skyld hvis noe hendte.

Jeg reagerer faktisk mest på fullt telt da. Helt utrolig at folk kan se gjennom den hullete lappen foran. Jeg kaller det burka men fikk beskjed fra Taj Mahal at bare afganere brukte burke men her er det særlig afrikanske kvinner som bruker dette plagget.

Skrevet

Men jeg mener at de muslimske kvinnene bruker hijab fordi hvis de går uten vil de få den moralske skylden for at de blir f.eks voldtatt.

Det blir som i gamle dager hvor folk uffet seg over hvor korte skjørt vi hadde og at det var vår skyld hvis noe hendte.

Jeg reagerer faktisk mest på fullt telt da. Helt utrolig at folk kan se gjennom den hullete lappen foran. Jeg kaller det burka men fikk beskjed fra Taj Mahal at bare afganere brukte burke men her er det særlig afrikanske kvinner som bruker dette plagget.

Enig i alt det der, men jeg synes det er FEIGT å nekte forsvarsløse unger å gå med noe som mor og far har bestemt at de skal. Man må begynne med "mørkemennene" som har startet dette tullet, man må jobbe med de voksne kvinnene.

Ja, og tenk å få tatt passfoto i Burka? hehe

Skrevet

Al Qaida er ikke noen nasjon, det er en gruppe. Vi kunne bombe Japan og Tyskland; Al Qaida er ikke avhengig av et bestemt geografisk område.

Men Al Qaida er avhengiog av støttespillere for å gjennomføre sin terror. De trenger territorium, penger, en forsyningslinje, ren logistikk.

De land som støtter disse terroristene er ikke et hår bedre enn dem, og bør også behandles deretter. Selvsagt er dette en kamp som må føres på flere fronter, militært er bare en måte å bekjempe dette fanskapet på.

Skrevet

Enig i alt det der, men jeg synes det er FEIGT å nekte forsvarsløse unger å gå med noe som mor og far har bestemt at de skal. Man må begynne med "mørkemennene" som har startet dette tullet, man må jobbe med de voksne kvinnene.

Ja, og tenk å få tatt passfoto i Burka? hehe

Når det er snakk om små unger så tenker jeg i grunnen bare ingenting. Når det gjelder jenter på videregående, synes jeg det er trist at de velger hijab. Jeg tror ikke de skjønner helt hva de gjør og at jeg selvfølgelig vet mye bedre :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...